deurwaarder hoe werkt het???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meisje2000

deurwaarder hoe werkt het???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 10:49

Ok als het verkeerd staat mag het verplaatst worden, wist niet waar ik dit anders neer moest zetten.

Mijn verhaal in het kort.
Ik heb een tijdje een paard geleasd van twee mensen.
Ik betaalde per maand 170 euro en mocht dat paard dan gebruiken.
Nu is dat paard 6 augustus weg gegaan (verkocht) en had ik met een van de eigenaren afgesproken dat ik het geld (we hadden 100 euro afgesproken) terug zou krijgen.
Nu ken ik deze mensen en zolang ze geld kunnen innen is het goed maar zodra ze moeten betalen is het mis.
Ik ben niet de enige die ze nog geld verschuldigd zijn ende bedragen zijn dan ook bij sommigen erg hoog.
Bij mij gaat het om 100 euro maar ook ik ben niet de rijkste en kan het geld heel goed gebruiken.
Nu ben ik dus al vanaf 6 augustus bezig mijn geld terug te krijgen en stuur hem dan ook elke week wel vier a vijf keer berichten dat ik mijn geld terug wil.
Eerst via facebook en apps maar daar ben ik nu op geblokkeerd, toen via zijn vriend (de andere eigenaar) die me inmiddels ook al heeft geblokt.
Nu doe ik het via zijn email maar krijg nog steeds geen gehoor en het zal me dan ook niets verbazen dat hij me ook daar heeft geblocked (kan ik niet zien)
Nu weet ik mensen die ok nog geld van hem krijgen (hoefsmid dierenartsen vrienden ) en was mijn insteek om met ons allen (als ze willen) een deurwaarde (incassobureau) in te schakelen om het geld terug te krijgen.

Nu was mijn vraag dus kun je met meerdere mensen een deurwaarde of incasso bureau in huren of moet je dat apart van elkaar doen aangezien het om de zelfde persoon gaat.
Ik hoop dus eigenlijk dat dat eerste mogelijk is omdat het voor ons alleen dan geld bespaart.
Ik heb de persoon in kwestie al een bericht gestuurd dat ik voor de 14de mijn geld op de rekening wil hebben en ik anders een deurwaarde inschakel dus hij heeft al een ultimatum gekregen van mij naar herhaaldelijk vragen om mijn geld.
Wie kan mij hier antwoord opgeven en wat kan ik eventueel het best doen.

alvast bedankt

Appelflapje

Re: deurwaarder hoe werkt het???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:48

HK > TAO

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:52

Heb je zwart op wit staan dat je die €100,- van hun krijgt? Want aan een mondelinge afspraak hebben ze denk ik vrij weinig.
Een DA gaat zelf wel achter zulke dingen aan, lijkt mij.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:55

Een deur waarde is per persoon/bedrijf, dus met zijn alle kun je dat niet doen
Volgens mij kun je als particulier ook geen incasso/deurwaarder inschakelen.

Ik zou je rechtsbijstand inschakelen, maar persoonlijk denk ik (en spreek uit ervaring) dat je naar je centen kunt fluiten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:59

ivy_power89 schreef:
Een deur waarde is per persoon/bedrijf, dus met zijn alle kun je dat niet doen
Volgens mij kun je als particulier ook geen incasso/deurwaarder inschakelen.

Ik zou je rechtsbijstand inschakelen, maar persoonlijk denk ik (en spreek uit ervaring) dat je naar je centen kunt fluiten

Fout:
http://www.luuc.eu/blog/deurwaarder-ins ... -mogelijk/

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:01

Waarom begin je niet met een incassobureau? Die kun je sowieso inschakelen en helpen je met de hele procedure. Geen idee of je als groep mensen een incassobureau in kunt schakelen, maar het lijkt me dat je altijd kunt informeren. Ik pb je even!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:06

Voor 100 euro is dat niet de moeite, geloof me....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:14

Als jij kunt aantonen dat je recht hebt op dat geld; lees een contract waar dit in vermeld staat wat rechtsgeldig is en een factuur met de daarbij behorende herinnering (inclusief vermelding dat als ze binnen een bepaalde periode niet betaald hebben dat je de vordering uit handen geeft en deze kosten voor hun zijn) heb je wel een kans van slagen. Je hebt ook no cure no pay incassobureau's, dan betaal jij niets en verhalen ze de onkosten op diegene waar jij het van tegoed hebt.
Het belangrijkste is gewoon dat je bewijslast hebt anders kunnen zij ook niets voor je doen.

Liezel1 ik geef kleinere bedragen door hoor aan het incassobureau! Dus dat kan prima.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 14:20

Ik heb het niet op contract ofzo maar wel dat hij in een bericht tegen mij zegt dat hij het geld zou terug geven inclusief het bedrag dus ik kan wel laten zien dat hij het heeft gezegd.
Ik heb ook een mail (na vele meerdere mails en meer) gestuurd naar hem met een datum dat ik het geld binnen wil hebben en dat ik anders een deurwaarde of incassobureau inschakel.
De hoefsmid krijgt ook geld van hun en ook niet een heel groot bedrag en wou dat dus niet doen omdat hij er dan niets aan over houd vandaar mijn vraag of het ook gezamenlijk kon om die kosten te drukken zodat we beiden ons geld terug zouden krijgen.

Maar zoals ik nu begrijp moet je het persoon doen en kan je niet met meerdere personen desondanks dat het om de zelfde persoon gaat

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:23

Maar je hebt geen contract of een ander iets op papier staan met handtekeningen?
Een sms kan iedereen hebben verzonden van zijn telefoon af.
Jij moet bewijzen met rechtsgeldige documenten dat jij recht hebt op dat geld.
Ben je er al naar toe geweest, desnoods samen met iemand om je geld op te halen?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 14:27

nee is niet via sms ofzo maar via een privebericht van facebook en ik heb genoeg andere dingen waaruit blijkt dat hij mij dat geld verschuldigd is, er heen gaan doe ik liever niet omdat het geen lieverdjes zijn en ze blijkbaar ook niet bang zijn om te vechten dus dat risico loop ik liever niet. De stalgenoten van hun houden zich al gedeisd omdat ze geen ruzie met ze willen omdat ze weten hoe ze in elkaar steken en ik heb wel een gezin met twee kleine kinderen thuis die liever hun mama gezond zien.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:35

Ben bang dat je niets hebt om een zaak mee te beginnen.
Bel anders gewoon eens een incassobureau die met no cure no pay systeem werken, zij kunnen je vast wel meer vertellen of ze wat voor je kunnen betekenen.

Dat soort mensen zijn vaak meer overbluft als je gewoon aanbelt met iemand erbij dan je denkt hoor!
Heb het gisteren nog mee gemaakt. Enorme grote b*k aan de telefoon, totdat ik hem persoonlijk even op zocht, er kwam niet veel meer dan gestotter uit en het einde van het verhaal is dat ik wel mijn geld heb gebeurt waar ik recht op had

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 14:42

meggiemg geloof me ik ken deze mensen en daar moet je geen ruzie mee hebben want deze twee deinzen dus niet terug. ze zijn op heel veel stallen al niet meer welkom en de meeste stallen die ze nog niet hebben gehad (zijn weinig)weten inmiddels wie ze zijn en weigeren ze de toegang. Overal waar ze zijn geweest zijn schulden gemaakt en betalen ho maar. Ik hoef de naam maar bij mensen te noemen en het is oh ja die ken ik wel en die wil ik hier niet hebben. Dus dan heb je een idee hoe ze zijn. Ik wil gewoon dat ze ophouden mensen te bedriegen en ze geld af te troggelen en ik wil graag mijn geld terug maar zie het in principe behoorlijk somber in nu.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:52

vraag het na dan weet je het zeker. een belletje is alles wat het je kost.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 14:56

Als ik het goed begrijp betaalde je €170 per maand en die was al betaald voor de maand augustus en je zou maar €100 euro terug krijgen?
Dus moest je eigenlijk €70 betalen voor 6 dagen? Vind ik persoonlijk erg veel.
Wanneer hun het paard verkopen had ik eigenlijk nog wel wat meer coulance verwacht, maarja als je niets had hoeven betalen had je nu €170 retour moeten zien te krijgen...

Ik weet geen oplossing voor je helaas, dus ik wens je veel succes.
Zelf had ik de persoon/personen "live" opgezocht desnoods met iemand erbij. Meestal als je tegenover iemand staat reageren ze anders ipv brieven, sms oid.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:03

zwanepol, ik betaalde 170 euro in de maand ja maar had ze eerst 150 euro gegeven de overige 20 zou nog komen (blij dat ik die dan nog heb) ik heb toen tegen ze gezegd 'weet je geef maar 100 euro dan vind ik het prima' helaas had ik ze het geld beter niet kunnen geven want nu ben ik 150 kwijt. meestal werkt dat inderdaad iemand meenemen maar ik ken ze en ze worden liever in elkaar geslagen dan dat ze terug betalen en ze zijn er ok niet vies van om zelf hun handen uit te steken.
En voor 100 euro vind i het niet waard om een kennis van mij te laten beschadigen (om het zo maar even te zeggen) of mezelf risico's te laten lopen

meggiemeg navragen ga ik zeker den bedant voor die tip

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:05

Incassobureau voor particulieren:

Het komt geregeld voor dat particulieren (de gewone consument dus) niet bij een incasso-bureau terecht kunnen als ze een vordering op een andere particulier of firma hebben. Bij onderstaand incasso-bureau kunnen ze dan wél terecht. Dit incasso-bureau werkt op basis van no cure no pay tot aan een maximum van € 750,-. Daarboven (tot aan € 5000,-) betaal je bij geen sukses maar € 29,95.

Contactgegevens Nedincasso

Nedincasso
Postbus 95
6800 AB
Arnhem
Bezoekadres:
Cronjéstraat 10
6814 AH Arnhem

http://http://www.nedincasso.nl/

Algemeen tel: +31 (0) 26 - 3724 404
Fax: +31 (0) 26 - 3723 360
Verkoop +31 (0) 26 - 3724 508
Email: info@nedincasso.nl

Overige
KvK Handelsregister 09 14 63 32
BTW nummer NL 8139.70.209.B01

Paula.

Note aan moderator: dit is géén reklame!AMG
Member

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:07

meggiemeg schreef:
Liezel1 ik geef kleinere bedragen door hoor aan het incassobureau! Dus dat kan prima.

Ik begreep uit het eerste verhaal al dat ze geen "echt" bewijs heeft dat ze recht heeft op dat geld.
Buiten dat: TS zegt dat deze mensen overal en nergens schulden hebben/onbetaalde rekeningen. Misschien ligt er allang (loon)beslag. En als ze vrienden al niet betalen, denk je dan dat ze de Belastingdienst wel betalen? En 3x raden wie het eerst recht heeft op het geld als er wat te halen valt?? ;)

Al die moeite voor € 100, nee.... :n

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:09

Ik heb het ook niet over inelkaar(laten) slaan maar meestal kun je beter en sneller handelen in persoon.
Je hebt toch ook dat paard van ze gehuurd? Dus zou je redelijker wijs ook normaal met elkaar moeten kunnen praten.
Als je het zelf prettig vind om niet alleen te hoeven gaan neem je toch gewoon een vriendin mee (niet perse een kennis met spierballen), die laat je eventueel in de auto zitten of op haar fiets maar het liefst wel zo dat ze het gesprek zou kunnen volgen. Dan heb je altijd een getuige.
Mochten ze dan bedreigingen oid doen dan rij je door naar de politie.

Neem desnoods het gesprek op met je mobiel..

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:11

liezel dat is dan denk ik mijn pakkie aan en ik heb het er voor over, vandaar dat ik ook vroeg of het met meerdere schuldeisers tegelij kon om kosten te drukken. En proberen kan ik altijd toch niet geschoten is altijd mis geschoten.

ceriadwen bedankt voor de informatie zal eens informeren bij hun.
Zie alleen dat het in arnhem is doen zij ok zaken in friesland?? misschien eenstomme vraag maar benhier dus niet bekend mee.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:13

als zij het niet doen dan weten ze wel een collega die dat wel doet

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:13

zwanepol was het maar zo makkelijk maar als ik word bedreigd dat ze me wat aandoen als ik maar iets negatiefs over ze zeg dan kijk ik wel uit na alle verhalen van bekenden die ik heb gehoord en hoe ik ze zelf ken. Ik doelde dan ook niet echt op eenkrachtpatser hoor gewoon in het algemeen een kennis kon iedereen zijn die ik ken

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:14

ik zal morgen eens contact met ze opnemen om te zien of zij mij helpen kunnen, bedankt.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:07

Je zal ze eerst een brief dienen te sturen waaruit blijkt dat je er recht op heb en dat je wil dat ze het ovemraken aan je.
Ook een termijn vermelden waarin dat dient te geschieden.
Blijft de betaling uit, dan 'in gebreke' stellen, schriftelijk en aangetekend.
Je zal ze ook nu een termijn horen te geven om het te kunnen voldoen.
Pas daarna kan je andere acties ondernemen.
Voorbeeld brieven kan je wel vinden op het internet.
Aantekenen brieven is niet goedkoop: 7.70 euro
Succes!!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 15:28

kan dit ook via een email, want ik heb hem wel een mail gestuurd dat ik recht op het geld heb met rekeningnummer er bij en een datum, of moet het persee per brief