Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hannanas schreef:A: off dag kan zeker. Veel gedaan met hem? Veel hetzelfde? Stress/geen rust?
B: spierpijn? Moe? Tuig niet helemaal goed? Ander (lichamelijk) ongemak?
C: het belangrijkste: waarom je paard over de hindernissen vechten..
heidy_wilco schreef:Ja, ook een paard kan eens een slechte dag hebben. Maar als een paard ook echt gaat vechten om maar niet over die hindernissen te hoeven, zal ik me toch eens afvragen waarom hij dat deed en wat er mis is. Hoe hoog stonden die hindernissen vanaf het moment dat hij het deed?
Als Wilco eens een keer zijn dagje niet heeft, begin ik al niet eens met serieus dressuur of (hoog) springen. Vaak ga ik dan lekker op buitenrit, omdat ik toch weet dat ik anders heel erg gefrustreerd raak, en erg gemeen kan zijn tegen hem. En dan ga ik me later schuldig voelen.
Dus als je voelt dat je paard gewoon even zijn dagje niet heeft, zoek dan niet de grenzen op, maar houd het voor je paard en jezelf gewoon lekker makkelijk door laag te blijven springen, of oefeningen te doen waar hij enthousiast van wordt.

Hannanas schreef:Denk jij dat je paard daardoor weigert?
Rare gedachtegang TS..
Samenwerking bestaat uit wederzijds begrip en respect.
Niet uit afdwingen.
Volgende keer weer een springles kans toch?
Of stop na de eerste gesprongen hindernis.. Belonen.. Klaar.. Volgende keer beter.
, soms zet ik hem dan juist wat hoger om te testen of het daar aan ligt. Dan maar even niet netjes opbouwen, hij moet wel willen springen.
chelle_dora schreef:Tis een dier, geen robotje