nw paard gekocht transport ongeluk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

missmeissie

nw paard gekocht transport ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 22:02

Wie o Wie kan mij verder helpen de tijd dringt....

Het hele verhaal als intro. Wij hadden een leuk paard via internet gespot particulier bij mensen. We zijn er een paar keer geweest om te rijden en op zich verliep alles goed. /3 *\o/* We hadden ons eigen zadel mee om te passen. Op haar schoft was al te zien dat ze meerdere zadels op haar rug had gedragen. Nou ons eigen zadel was niet goed.
Over het paard viel niet te handelen in prijs het was haar parel. Lag haar aan het hart. En ze wilden het beste voor het paard. Ze hadden een nieuw anky zadel dressuur nog niet eens 3 maand gebruikt. De vrouw is geopereerd haar dochter ver weg gaan wonen. Vandaar dat de paarden weg gingen. Opeens kwam ik op het idee dan te gaan handelen op het zadel. Ze wilden immers het beste voor het paard en dat was het geschikste zadel. Dus inderdaad bedrag geboden. Manlief wou toch meer en zei als ik zadel naar de winkel breng krijg ik er meer voor. Maja was toch het beste voor het paard dat zadel !!! dus actie geslaagd. Waarop vrouwlief zei maakt mij niet uit al betaal je alles in 2 a 3 keer . Immers ging ik uit alleen van de aanschaf paard. Ze mocht zelfs wel mee zei ze. Nou wij zouden s avonds bellen even overleggen hoe we dat dure zadel ook zo snel mogelijk konden betalen.
Dus plan opgesteld meneer aan de telefoon maar ging niet akkoord meer. Pas als alles betaald was , maakte niet precies uit hoe en wat, was alles van ons. Wij hadden geen vervoer maar hun hadden trailer en wilden het paard best brengen. Konden ze ook de nieuwe plek zien.
Het paard is volledig betaald op 19 september. 3 oktober meld ik dat het geld voor het zadel er is en dat ze kunnen komen.
dat blijkt 4 oktober te worden s avonds.
En dan komt het. De auto met trailer komt aan . Ik kijk via het voordeurtje naar het paard. en zie wel een schrammetje bij het oog. Maja kan van op het land zijn gebeurd ofzo. Toch ? En dan stapt ze achteruit heel voorzichtig de trailer af. met lage transportbeschermers.Ze staat op 3 benen loopt stokkreupel. Hinkt . nog even gedacht komt het door de transportbbeschermers waarop hij zegt ja is ook ff geleden. Nou dat was het niet. Paard stond op 3 benen met enorme trekhak. heel hoog omhoog. Nou even stappen dan maar het mocht niet baten. Dus hink stap sprong de stal in. Het zadelgeld had ik nog steeds in mijn zak. Niet wetend wat te doen. Paard was immers al betaald. Nou op stal bleek de schade nog groter.Haar oog lag open aan beide kanten waar toen dus ook echt bloed uit ging lopen. schrammen en op haar kont boven der staart een open vleeswond van 15 a 20 cm. haar en huid eraf. het enige wat de vrouw meedeelde. he erg vervelend. Vind het echt heel naar. Nou zie het ff week aan.ze zei nog dat ze het paard zo mooi had gepoetst oke ze glom wel. Van de wond op haar kont schrok ze wel en zei oh wist niet dat het zo erg was.
erger was dat ze op 3 benen stond en de rechtsachter echt helemaal omhoog had. paard was geschrokken van het luikje dicht doen !!!!
dat het zo erg was hadden ze niet gedacht. nou toen ik zei het lijkt wel of het paard op de kop in de trailer is gegaan. werd er niet gereageerd ik kreeg alleen een blik. Maar goed mensen weg en wij met handen in het haar natuurlijk. eten deed ze wel en heimwee leek ze geen last van te hebben. De boer hebben we erbij geroepen en met acederm gespoten op de kont. Bij het oog durfden we niets te doen. Dat oog begon op stal te bloeden en werd heel dik.het was vers bloed dus het is allemaal net gebeurd. het is ongeveer een half uurtje rijden.
Maar goed de volgende dag s ochtends op stal. oog ging wat dicht dikte trok weg. maar dat been bleef hoog hangen. op het beton dramatisch even op weidegrond. DA gebeld en die kwam. Hij zag al dat ze trekhak had sneed in der hoef waar onder een rode plek te zien was zo groot als een duimtopafdruk. hij spoot haar met naald en ik kreeg voor de komende 2 dagen equioxx firocoxib 8,2 mg.hij wist het verhaal van net gekocht etc. hij kent het paard zelfs kon beamen dat het een goed paard was en niet om de mensen een veer te geven. smiddags moest ze wel beetje d er weer op staan .Maar hij zei woensdag is alles klaar en kan je rijden weer. Huh ??? zondag op stal gezet en kwam er wat bloed uit haar neus. Dat was nog niet verontrustend.Nou alles wat er gebeurde maar blijft op 3 benen staan. lopen op beton drama al waren het 3 passen.Gister weer DA gebeld en de vorige eigenaar. Want daar nog steeds niets van gehoord. Na mijn belletje om mee te delen hoe het er voor staat en dat we als ze niet beter word haar met 2 weken terug komen brengen. Maar nu alles doen om haar beter te krijgen. DA er bij. Werd mevrouw eigenlijk beetje geiriteerd zeggend dat wij een gezond paard hebben gekocht daar zelfs hebben kunnen mogen rijden.En dat we maar niet zo paard terug konden brengen. Ja gezond paard gekocht maar niet afgeleverd !!! nou wij hadden gevraagd of ze het paard wilden brengen.En zo gaat het verhaal natuurlijk door. Maar verschillende mensen hebben het nu over de wet levende have. En dat paard terug moet worden genomen binnen 3 weken. Maar hoe zit dat nou precies. Wat nu te doen. morgen komt dierenarts weer en als we uit moeten gaan van betaaldatum 19 september hebben we haar 3 weken maar pas in bezit vanaf 4 oktober.wanneer zijn de 3 weken nu in gegaan? Stokkreupel en beschadigd afgeleverd. Maar wat nu. Iedereen zegt je, je had ze links om keert moeten laten maken. Maar ons hart zat er al in. Overvallen door alles tegelijk het paard was al betaald. Maar wat nu

kleinvosje

Re: nw paard gekocht transport ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:08

Terugbrengen, direct. Jij koopt een gezond paard, en bij aflevering is dat helemaal niet meer zo. Je hebt er inmiddels al een boel dierenartskosten aan gehad, en daar kun je denk ik naar fluiten. Jij hebt niet gekregen waar je voor betaald had.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:09

Ik begrijp dr echt geen snars van. Sorry.
Tis onduidelijk geschreven, slechte spelling, grammatica & zinsopbouw.
Tevens kan ik niet uit je verhaal opmaken hoe je op een transport ongeval komt?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:09

Het beest is gewond geraakt tijdens het transport, tenminste, zo lees ik het.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:10

sorry maar je verhaal leest heel erg irritant. alles zit aan elkaar getypt.

verder weet ik niet of je nu nog wat kunt doen, ik had per direct al gezegd dat ze hem weer in konden laden en je geld terug hadden moeten geven.

nedermeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:10

Binnen drie weken na het afleveren heeft de vorige eigenaar zelfs een plicht om het paard terug te nemen. Tot het moment dat het paard bij jullie werd gebracht was het simpelweg de verantwoordelijkheid van de vorige eigenaar om er goed mee om te gaan, ookal is het wellicht een ongelukje geweest. Toch zou ik echt het paard terug brengen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:11

Dat is erg vervelend. Zoals begrijp staat het paard nu 4 dagen bij jullie op stal?
Het is een beetje lastig wat je moet doen. Wat ik wel zou doen omdat de DA schijnbaar de verkoper kent een ander DA laten komen en kijken wat deze er van zegt. Je moet toch duidelijkheid hebben in wat het is en of het echt een ongelukje was en in toch in een korte tijd gaat veranderen.

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:11

Super vervelend leef met je mee, maar ik heb hier geen verstand van :(

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:12

Rechtsbijstand zoeken... dit zijn lastige dingen daar kom je niet zomaar even uit. Iedereen gaat wat roepen en vindt er wat van... maar als oud-eigenaren vinden dat het geheel jou probleem is... dan valt er weinig te overleggen.
Ik vermoed ook dat ze een goed paard hadden moeten brengen en dat een ongeval tijdens het vervoer dat nog onder hun verantwoording ging ook voor hun rekening is... maar ik heb geen rechten gestudeerd.

Mistic

Gelijk ook rechtsbijstand inschakelen (als je die hebt). Stuur in ieder geval alvast een aangetekende brief met wat er tot nu toe is gebeurd en wat je gaat doen als het niet binnen een bepaald termijn opgelost/hersteld is.

LesleyxLinn

Inderdaad terug brengen! Als ze jou een bank komen brengen die tijdens het transport kapot is gegaan, terwijl je de bank al eerder betaald hebt, breng je die toch ook terug?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:13

Ben jij van België of van Nederland?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:13

In gebreke stellen dmv een brief. Loop even binnen bij een rechtswinkel. Of schakel je rechtsbijstand in.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:18

Alles Documenteren; Dierenarts bezoeken /getuigen / bank afschrift. Ook dierenarts bevestigingen. Rechts hulp inschakelen.

Heb je het paard voor aankoop laten keuren?

zoutenootjes

Van mij hadden ze het paard gelijk weer mee kunnen nemen. Dit is niet zoals het hoort. Je koopt een goed paard en niet een die zo 'beschadigd' is. Wat erg dat mensen dit zomaar doen. Heb je een koopcontract? Is het dier gekeurd bij aankoop? Dat is altijd belangrijk. Je weet nooit van tevoren hoe het gaat lopen.
Voor nu: Foto's maken van hoe het dier er nu uitziet. De dierenartskosten op papier laten zetten. De rechtsbijstand inschakelen.

AdnerB

overleggen met de oude eigenaren helpt niet?
samen tot een oplossing komen?
een duidelijke reden waardoor dit heeft kunnen gebeuren?

wat wil je zelf? paard houden met alle problemen die er nu ineens zijn of wil je het paard weer terug brengen?

MerrickLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:22

Terugbrengen, je hebt een gezond paard gekocht maar je kreeg geen gezond paard.
Ik weet niet wanneer de 3 weken nou ingegaan zijn. Maar ik wil dit wel volgen.. Heb je foto' van de "schade" ??
X

missmeissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 22:23

van nederland
overleg helpt niet
ze zeggen het was hun goodwill
paard te brengen en nog op stal te houden tot het geld voor dat zadel er was.
het was een ongelukje dat paard nu zo erbij staat
paard niet gekeurd.
paard was daar goed
foto s zijn gemaakt
filmpje ook van toestandd

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:24

wat een rotsituatie....ik zou niet weten wat ik zou doen.
Als die vorige eigenaren echt zo begaan waren met het paard als tijdens de verkoop snap ik niet dat ze niet meteen zijn komen kijken naar de verwondingen.

missmeissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 22:25

geen koopcontract
ze was het al niet eens met het feit dat ik zei dan komen we het paard terug brengen als het over 2 weken niet beter gaat.
nou dat kon zo maar niet vond zij.
niemand kon dit voorzien een ongelukje

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:26

Schandalig hoe dat arme dier is afgeleverd.
Maar het is wel een dilemma, omdat het paard al betaald was toen het geleverd werd. Ik hoop dat ze er in slaagt om die mensen weer aan de telefoon te krijgen (probeer eens te bellen met een afgeschermd nummer of met andermans telefoon). Ze kan dat paard wel terug brengen, maar dan misschien naar haar geld fluiten. Grote kans dat er met een rotsmoes gereageerd wordt dat er geen geld in huis is, of dat het net is uitgegeven...

Heb je getuigen van hoe het paard is aangekomen? Liefst geen familie. Heb je foto's gemaakt?

Voor het einde van die 3 weken zou ik een aangetekende brief sturen aan de verkoper met het hele verhaal erin, en de mededeling dat het paard niet goed is (nooit is geweest bij jou). Je kunt daarbij ook een email met ontvangstbevestiging sturen met een duidelijke adressering en afzender, en die versturen via andermans emailadres.
Daarmee voorkom je het probleem dat je te laat bent. Het paard hoeft dan niet binnen die drie weken weer terug te zijn bij de verkoper.

Dat ongeluk is niet jouw probleem, maar dat van hen en kan geen argument zijn dat je maar langer moet wachten op herstel.

Het is raadzaam om de kontacten met de verkopers via de email (liefst met ontvangstbevestiging) te laten lopen. Alle telefonische gesprekken bevestig je later per email, ook wat er gezegd is.

Als je een rechtsbijstand verzekering hebt, zou ik die in een vroeg stadium (dus nu) inschakelen, al was het maar om raad te vragen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:27

Dus je hebt het hele bedrag betaald voordat het paard op je erf stond? En je hebt hem niet van te voren laten keuren? Tja, dan wordt het een moeilijke zaak. Ik zou ze een aangetekende brief sturen dat het paard bij aflevering niet meer voldeed mbt het doel waarvoor je hem aangeschaft hebt. En dat je hem terug wilt brengen en je geld terug wilt hebben.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:28

Je kocht een gezond paard en je krijgt een gehandhaafd paard terug.
Het is je recht om het paard terug te geven en je geld terug te krijgen.

Tigra_

Maar als het paard wel goed blijkt te zijn wil je hem dan wel houden?
Je kan uiteraard proberen de eventuele kosten te verhalen van de DA.
Maar persoonlijk zou ik eerst willen weten wat er is. Flinke spierpijn kan ook wat doen met een paard en je hebt het paard nu pas 4 dagen dus als je het paard wel zou willen houden zou ik wel alles bijhouden aan kosten de verkoper is op de hoogte en dan zou ik toch zelf even kijken wat er aan de hand kunnen zijn. Ja je had een gezond paard gekocht maar als dit gewoon tijdelijk is en hooguit 1 á 2 weken hersteltijd dan ga je het paard toch niet zomaar terug brengen neem aan dat die wel voldeed.

Ankie2011

Ik zou als de donder je rechtsbijstand inschakelen. En morgen meteen een aangetekende brief sturen. Zij hebben de plicht om levende have in gezonde toestand af te leveren als er sprake was van een leveringsovereenkomst. Tevens aansprakelijk stellen voor gemaakte dierenartskosten. Een brief van je rechtsbijstand daarna er achteraan maakt misschien wat meer indruk.