zadelkast 1,5 paardstrailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kus_Janne

zadelkast 1,5 paardstrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 11:45

Hoiii bokkers,

Voor een opdracht voor school moesten wij een product onderwerpen.
Wij hebben hiervoor een verrijdbare zadelkast ontworpen voor een anderhalf paardstrailer.

Nu is mij gevraagd een marktonderzoek te doen dus hierbij,,
Zouden jullie geïnteresseerd zijn in een zadelkast voorin je anderhalf paardstrailer?

Groetjess /3 *\o/*

Noomii1994

Re: zadelkast 1,5 paardstrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:48

Ja, het is erg makkelijk voor op wedstrijd zodat niet alles door de auto ligt en zo raak je het niet gauw kwijt.

sabrinafio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:50

Mij lijkt het super handig ! ik heb het zelf niet in mijn trailer en loop er steeds tegen aan dat ik mijn zadel achterin mijn auto moet gooien.. Erg zonde voor je zadel natuurlijk.. Zit er ook een hoofdstelhaak in? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:50

Afhankelijk van de prijs, Ja

Echter zijn er al verrijbare zadelkasten op de markt met een prijs van 300/400 euro. Voor dat geld hobby ik zelf wel wat in elkaar.

Hou er trouwens rekening mee dat iedere trailer een ander soort neus heeft. En niet iedere 1,5 paardstrailer ruimte heeft voor een kast van het zelfde formaat.
En hou rekening met diefstal gevoeligheid. Als je hem er zo uit kan rijden, kan hij er ook zo uitgehaald worden met inhoud en al..

Fanniehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:52

Neem aan dat ie dan voorin moet komen, kan er nl. geen goede voorstelling van maken. Heb je geen tekening/foto, het zou wel handig kunnen zijn (maar waarschijnlijk ook best prijzig).

Kus_Janne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 11:53

sabrinafio schreef:
Mij lijkt het super handig ! ik heb het zelf niet in mijn trailer en loop er steeds tegen aan dat ik mijn zadel achterin mijn auto moet gooien.. Erg zonde voor je zadel natuurlijk.. Zit er ook een hoofdstelhaak in? :)

Jaa hij is voorzien van vele extra's zoals :
zadelsteun
hoofdstelhaak
laarzenclip
capsteun
voerbak met speciaal verbinding voor een hooi net
clips voor bezem schep
er zitten lades in voor je borstels en ehbo spullen

Kus_Janne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 11:58

Fanniehh schreef:
Neem aan dat ie dan voorin moet komen, kan er nl. geen goede voorstelling van maken. Heb je geen tekening/foto, het zou wel handig kunnen zijn (maar waarschijnlijk ook best prijzig).

http://www.mijnalbum.nl/Album=N3H3NDXX

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:46

let wel dat elke trailerfabrikant andere maten heeft per model trailer. Het model waar jullie nu voor kiezen zal dan per trailer aangepast moeten worden.

Ik heb een anderhalfpaards trailer met vaste zadelkast af fabriek en het past allemaal net. Het is krap bij het laden, je hebt weinig ruimte om voor je paard langs te lopen. De kast zelf is ook vrij smal, het zadel past bijv alleen als de achterkant er eerst in gaat. Er is amper plek voor lades met andere spullen, tenzij je dit op de grond neerzet en rekening houdt met het zadel. De ladekast kan niet boven de zweetbladen van het zadel uitkomen anders past het niet.

Kortom je hebt minder ruimte dan je denkt.

Ik zou het basic houden met zadelsteun en hoofdstelhaak. Clipjes voor de laarzen, bezem en schep en een capsteun klinken leuk maar in praktijk heb je daar amper ruimte voor en ik hoef echt mijn laarzen niet in een steuntje te hebben. Alles wat je meer kwijt wil kan je er gewoon los op de grond inzetten.

Ik denk overigens niet dat er veel markt voor is, je kan geen grote oplages kan maken en eigenlijk alleen maar op bestelling waardoor de kosten relatief hoog zijn. Mensen die graag een kast in de trailer willen kopen deze af fabriek of fabriceren er zelf een tegen gelijke of lagere kosten.

ietjelover

Re: zadelkast 1,5 paardstrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:47

Jaa wij zijn opzoek!
Hebben twee trailers thuis staan, 1.5 paards en tweepaards maar vaak nemen we maar 1 paard mee op wedstrijd. Dan missen we de zadelkast in de kleine trailer heel erg.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 13:53

In mijn anderhalf paards trailer zit een zadelkast voorin, maar ik gooi altijd alles in de kofferbak. Als je je paard op wilt zadelen in de trailer is er net te weinig ruimte om je spullen er uit te krijgen, je moet oppassen voor de voorstang en er knabbelt een paard aan je terwijl je alles uit je kluisje hengelt....