Afgelopen zondag wilde ik met mijn verzorgpony op buitenrit gaan, maar dat ging niet door omdat mijn vriendin niet kon en aangezien mijn pony nogal angstig is zag ik het niet helemaal zitten om alleen op buitenrit te gaan
Maar dit was later maar goed ook dat ze niet kon want anders was mijn opa (die met de trailer reed) voor niets gekomen want na meer(!) dan anderhalf uur stond hij er nog steeds niet in
Op zondag mag je bij ons maar tot 5 uur op stal zijn vanwege de buurt... dus hebben we moeten stoppen... terwijl hij er niet in had gestaan! Ik had hier een ontzettend rot gevoel over omdat hij dat heeft gewonnen, maar het moest echt want het zag er ook écht niet naar uit dat hij er ooit nog in ging.
Nu wil ik vandaag weer met hem gaan oefenen en oefenen en oefenen... omdat ik het zondag weer wil proberen, dus ik zou graag willen weten wat voor tips jullie hebben
Hij is alleen niet bang voor de trailer, ik had net gereden en toen ben ik even naar de trailer toegestapt en heb hem even laten snuffelen, toen heb ik het deurtje open gedaan en er wat hooi ingegooid en hij zat op zijn gemakje met zn hele hoofd in de trailer dat hooi op te eten en ook het snuffelen ging zonder gesnuif enz.
Omdat dat zo goed ging had ik besloten om toch alvast eventjes te gaan oefenen, maar dit daarentegen ging helemaal mis... Zo ongeveer de hele stal heeft geholpen maar niets hielp, we besloten om heel rustig te blijven, niet boos te worden en steeds weer opnieuw aan te lopen, maar ook dit ging niet werken, hij zette steeds zn 2 voorvoetjes op de klep en toen blokkeerde die steeds, toen ie zo stond gingen we proberen te takelen (longeerlijn achter zn kont en m erin 'trekken') maar zodra deze druk te hoog werd kwam hij omhoog (behoorlijk hoog waardoor we ook al wilden stoppen omdat hij achterover kon gaan vallen..) en sprong dan naast de laadklep...
en zo verder....Hebben jullie nog tips voor mij? Ik zou het enorm fijn vinden en alvast ontzettend bedankt!