Sectolin clipper prestige SE 600 iemand ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WhySoWhite

Sectolin clipper prestige SE 600 iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 21:48

Hey allemaal!

De dagen worden weer kouder, de paarden schieten weer in het haar..

Tijd om te scheren dus! Ik kwam bij het drunens ruiterhuis en zag daar de sectolin clipper prestige SE 600

Heeft iemand ervaring met dit apparaat? Is redelijk betaalbaar. Maar ik wil er zeker van zijn dat het een goed ding is.

Marije_jiplover

Re: Sectolin clipper prestige SE 600 iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 06:16

Stalgenote van mij heeft die en ik leen hem nu al 3 jaar 2-3x per jaar van haar om mijn haflinger te scheren. Ik vind het een fijn apparaat dat goed in de hand ligt en fijn werkt.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 10:14

Marije_jiplover schreef:
Stalgenote van mij heeft die en ik leen hem nu al 3 jaar 2-3x per jaar van haar om mijn haflinger te scheren. Ik vind het een fijn apparaat dat goed in de hand ligt en fijn werkt.

Ah oke, maakt hij veel geluid?

Had ook nog een heiniger gezien, kosten wat meer maar schijnen stiller te zijn.

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:14

Ik heb er vorig jaar een paar shetten mee geschoren. Vond het een heel fijn ding om mee te werken. Ik vond het geluid wel meevallen.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:23

Ik heb hem ook. Hij scheert fijn hoewel ik hem wel vrij zwaar vind. Hij maakt behoorlijk veel lawaai vergeleken met de machine die ik eerder gebruikte (merk ff kwijt)

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:45

Ben er zeer tevreden over!

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:47

Ik gebruik hem ook en ben er tevreden over. Hij scheert goed, maakt wel lawaai.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:48

Scheert als een trein door de dikke Tinkerfluff van mijn paard, maar maakt veel herrie, trilt flink en is erg log. Ik heb er ook over nagedacht om hem te kopen, dat dan weer wel :)

Heb nu een Heininger Progress te leen en dat verschil merk je duidelijk.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 00:23

deze machine heb ik ook gehad, maar kreeg steeds vaker dat de kracht wegviel en hij (ondanks de nieuwe messen) niet meer door de vachtjes heen wilde..

verder ging hij steeds meer lawaai maken en zelfs piepen (hoewel ik genoeg olie)

en hij trilde veel...

ik heb 2 maanden terug een nieuwe gekocht, een liscop lite, en die bevalt me super!! lekker compact en enorm stil en nagenoeg tril-loos!!!

heb daar nu al best veel paarden mee geschoren en zelfs een aantal achter elkaar, fijn ding!! :j

keizer18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:57

Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen onder dit onderwerp:

Ik heb een sectolin SE 600 clipper gekocht van iemand die hem zogezegd 2 keer heeft gebruikt.

Hij zag er nog splinternieuw uit met 2 paar messen en doos enz enz.

Nu heb ik laatst mijn paard ermee geschoren maar hij liep meteen al helemaal vast en hij heeft helemaal niet zo'n erge dikke vacht.

Wat mij opviel was dat de messen als ik ze er netjes op gezet had de punten nagenoeg gelijk lagen en dus erg scherp op zijn lijf kwamen en niet zoals ik altijd dacht de kammessen wat hoger. Toen ik de kammessen een paar milimeter vanaf de onderkant erop had gelegd (met dus wat ruimte )deed hij het redelijk maar mijn paard vond het niet prettig terwijl hij normaal gesproken in slaap valt. Oftewel er is iets mis maar wat?????

De messen zijn volgens mij nog scherp dus daar ligt het niet aan...

Wie heeft er tips...

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:44

Ik heb mijn sectolin zo'n 3 jaar en nog nooit mijn paard helemaal mee geschoren omdat hij er niet doorkomt zoals hierboven beschreven.
Ben er mee terug geweest naar divoza die heeft er een paard mee geschoren met heiniger messen erop. Dat schijnt vaker te helpen bij dit probleem.

Helaas verzuimt de Divoza in hun service dus kan ik mijn eigen ervaring niet vertellen...

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:51

Ik heb er zelf zo een. Geen problemen mee gehad tot nu toe. Ik heb er een stuk of 20 paarden mee geschoren. Hij maakt wel veel geluid, maar scheert prima.

Le0niiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 00:52

Ik heb hem ook, heel tevreden mee. Zeker voor die prijs. Nadeel is dat hij veel geluid maakt.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:03

Lawaai ja, maar scheert super door dikke en stugge vacht. Geen strepen, wordt niet warm, messen doe je makkelijk 6 paarden mee,... Makkelijk in onderhoud.. Ik heb er een goede koop aan gedaan!