Nou ben ik redelijk onzeker van mezelf, en ik kreeg een beetje het idee alsof ie me niet zo mocht
Nouja, hij let gewoon de he-le-tijd op zijn eigenaar, tijdens het poetsen bleef hij maar draaien totdat hij z'n eigenaar kon zien (die was ergens op het erf aan het werk). Nou mag ik dus op 1 van zijn paarden rijden. Maar heeft een half jaar stil gestaan. Had ik verder eigenlijk niet echt bij nagedacht dat dit misschien wel 'ns moeilijker zou worden dan ik dacht. (Ik heb altijd op maneges gereden).
De 3e keer dat ik op hem ging rijden wilde ik 'm aanzetten in galop (ik dacht er niet bij na dat dit eigenlijk misschien veel te snel ging, op de manege maakte het natuurlijk niet uit per paard wie er op ging rijden, daar zat elke dag weer iemand anders op) maar ik wilde hem dus aanzetten in galop en hij weigerde dit, draaide zich patsboem om en bokte erachteraan. Ik lag op de grond te kijken, en zit nu een week thuis met een hersenschudding
Is dit alles bij elkaar puur dat hij me nog niet vertrouwd? Of zou 'die klik' er vanaf het begin al moeten zijn?
Het zadel laat ik de volgende keer nakijken of deze wel goed paste, de eigenaar wist namelijk niet 100% meer zeker of dit zijn eigen zadel was.
Uiteindelijk wil ik met 'm bij een vereniging gaan lessen. Er staat in de planning om prive lessen met hem te gaan nemen, maar daar is nog een beetje twijfel over omdat de winter eraan komt, dus dat het misschien beter is om na de winter te starten. (maar zo lang kan ik eigenlijk niet wachten hihi
) Ik ga volgende week met hem beginnen met grondwerk. Er is ook nog een ander paardje waar ik eventueel op kan rijden, van dezelfde eigenaar. Misschien zou ik eens kunnen kijken (al is het maar met poetsen) of ik hier meer een klik mee voel ?

) is een tijd bang geweest voor de zweep. Nu gaaaat het wel. Verschilt per persoon. Ik vind het ook lastig om op die bok te reageren want ik had het niet eens in de gaten, ik zag ineens de grond op me afkomen.
Soms heeft het meer tijd nodig, geef jezelf en het dier dan ook die tijd en ruimte!