stiksel rijlaars is los

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sababber

stiksel rijlaars is los

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 19:07

Hallo,

Het stiksel van mijn rijlaars is los gaan laten aan de binnenkant bij het elastiek waardoor er nu een groot gat in zit. Een cm of 4 om doorheen te kijken. Heeft iemand enig idee of dit te repareren valt bij de schoenmaker? Het gaat om leren laarzen met rits. En wat de kosten zijn?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen!

Leen

Re: stiksel rijlaars is los

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:58

Dat kan normaal wel gemaakt worden voor een paar euro. Hangt er wel vanaf of de elastiek ook stuk is, dan komt het wel duurder uit.
Je kan het beste gewoon naar een schoenmaker of zadelmaker (als die dichter zit, zij kunnen dat ook) gaan en vragen wat het kost, dan weet je het zeker.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:50

Mijn rits was een paar maanden geleden ook los gegaan, maar dan aan de bovenkant. Ik heb de laarzen inderdaad naar de schoenmaker gebracht en die heeft het weer keurig gestikt. Ik gok niet dat het heel duur is. Zelf ben ik gematst door mijn schoenmaker, omdat ik daar zeer regelmatig kom ivm schoenaanpassingen en ik hoefde dan ook niets te betalen. "Ach, ik hoefde gewoon alleen maar even heen en weer onder de machine", was zijn reactie :)