Paspoort.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikkyily

Paspoort.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 14:00

Gister heb ik mijn twee verzorgpony's over gekocht maar nu staat er in het paspoort dat Lucky zwart is en Surprice een moorkopschimmel. Dit is dus omgedraaid. Weet iemand of dit veranderd moet worden en of ik de namen ook kan veranderen in het paspoort want Surprice is erg vreemd geschreven.

moyra

Re: Paspoort.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:03

Is het alleen de naam die zo gezegd omgedraaid is ?
Of ook de geboorte datum etc.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:04

Of hebben jullie al die tijd de namen omgedraaid?

Je kan de naam in het paspoort aan laten passen, maar dat kost wel geld. De vraag is of dat dat zoveel meerwaarde heeft.

nikkyily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 14:13

De namen kloppen wel Lucky is een hengst en Surprise een merrie en zo staat het ook in het paspoort het enige wat ik zie wat niet klopt is de kleur.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:17

Misschien kloppen de paspoorten wel, maar hebben de vorige eigenaars de pony's omgedraaid?
Dat ze dus de pony's bij de verkeerde naam noemden?
Lijkt me anders wel raar, dan zouden de paspoorten niet kloppen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:23

Mika, de kleuren kloppen niet met de hengst en de merrie, dat is haar probleem nu.

Ik zou als ik jou was contact opnemen met het shetlandponystamboek ( als de paspoorten daarvan zijn), dit is een link naar de site met de tarieven erbij voor wijzigingen en lidmaatschappen: http://www.shetlandponystamboek.nl/Stam ... fault.aspx .
Je kan dus ook de naam laten wijzigen, dat is niet bij ieder stamboek zo. Zitten er nog aparte stamboekpapieren bij eigenlijk?

Ik kan me voorstellen dat je het goed wil hebben in de paspoorten, maar het is niet echt goedkoop om alles te veranderen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:30

Op dit moment zijn de paspoorten niet geldig.
Paspoort is identificatiebewijs en de beschrijving van het dier, met daarbij horend chipnr, geslacht, lweftijd en kleur, moeten kloppen met het dier in kwestie.
Je moet dus contact opnemen met de instantie die de paspoorten heeft uitgegeven om een en ander te laten corrigeren.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:31

Ik ben wel benieuwd wat je nu uiteindelijk hebt gedaan?

Bij mijn haflinger staat als kleur 'isabel' terwijl dat een typische fjordenkleur is... Die nog niet er s in de buurt komt van de kleuren die hij daadwerkelijk heeft!

Nooit aan gedacht om dit te laten wijzigen maar in feite klopt 't niet helemaal...

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:34

bij mij hebben de de gebortedatum een maand anders gezet. ze is van mei. en ze hebben juni er op gezet..

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:57

misschien een foutje van het stamboek, alleen kom je er nu te laat achter om het hun kostenvrij op te laten lossen. Kloppen de chipnummers wel gewoon? Ik zou toch gewoon even opbellen. Vragen staat vrij!

Het NSPS had dit bij mijn veulen destijds gedaan. Toen belde ik meteen op en hebben ze het kosteloos veranderd en mocht als bonus mijn niet stamboek merrie er ook in. Ik moest wel de foute opsturen zodat hun het konden vernietigen.