Binnenkort L1 starten (onderling)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxxnawelxxx

Binnenkort L1 starten (onderling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 16:41

Haai allemaal ,
Ik ga 20 oktober voor het eerst L1 starten wel onderling alleen het is de 1e keer dat ik een L proefje ga rijden en op een nieuwe pony (haflinger)
De mensen op de manege vonden wel dat ik een L proefje moest doen na 2/3 jaar een B proefje te hebben gedaan.
Alleen nu is mijn vraag waar gaat de jury op letten.
En mijn wijken is wel 'oke' alleen het kan beter weet iemand hoe ik dit kan verbeteren ?
Alvast bedankt ! :)
Groetjes Nawel

livelovelife

Re: Binnenkort L1 starten (onderling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:02

Probeer in je wijken ook eens te veranderen van kant. (gaat alleen als je paard genoeg balans hebt) Dus dat je probeert om van uit wijken voor je rechterbeen haar om te stellen en je linkerbeen aan te leggen en dan kijken of je haar qua balans zo ver kan krijgen dat ze de andere kant op gaat wijken!

marleeentje

Re: Binnenkort L1 starten (onderling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:34

Allereerst let een jury erop of je de onderdelen uit de proef goed uitvoert, maar dat geldt eigenlijk voor iedere proef op ieder niveau. Daarnaast is het belangrijk dat je paard actief, ontspannen en nageeflijk loopt. Dat is in de B ook wel belangrijk, maar in de L zal daar nog meer op gelet worden.

Wat betreft het wijken, waar loop je precies tegenaan? Valt je paard over de buitenschouder? Gaat hij te weinig opzij?
Om het wijken te kunnen verbeteren, is het belangrijk dat je paard goed aan je been is en een goede reactie geeft op je hulpen. Wanneer je je been aanlegt, moet het paard daarop reageren door opzij te gaan. Het moet niet zo zijn dat je je paard opzij moet 'duwen'. Is dit het geval, zorg dan eerst dat je paard in het normale rijden goed aan het been is. Actie is reactie. Rij veel overgangen en schakelingen.
Wat ik verder vaak doe om het wijken te verbeteren, is het vergroten en verkleinen van voltes. Dus eigenlijk wijken op de volte.

xxxnawelxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 16:09

marleeentje schreef:
Allereerst let een jury erop of je de onderdelen uit de proef goed uitvoert, maar dat geldt eigenlijk voor iedere proef op ieder niveau. Daarnaast is het belangrijk dat je paard actief, ontspannen en nageeflijk loopt. Dat is in de B ook wel belangrijk, maar in de L zal daar nog meer op gelet worden.

Wat betreft het wijken, waar loop je precies tegenaan? Valt je paard over de buitenschouder? Gaat hij te weinig opzij?
Om het wijken te kunnen verbeteren, is het belangrijk dat je paard goed aan je been is en een goede reactie geeft op je hulpen. Wanneer je je been aanlegt, moet het paard daarop reageren door opzij te gaan. Het moet niet zo zijn dat je je paard opzij moet 'duwen'. Is dit het geval, zorg dan eerst dat je paard in het normale rijden goed aan het been is. Actie is reactie. Rij veel overgangen en schakelingen.
Wat ik verder vaak doe om het wijken te verbeteren, is het vergroten en verkleinen van voltes. Dus eigenlijk wijken op de volte.

Nou hij gaat te weinig opzij en ik neem vaak de achterhand niet mee