Cap waar je géén punthoofd van krijgt - max €200,-

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Cap waar je géén punthoofd van krijgt - max €200,-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 11:31

Goed, mijn oude cap is nu 6 jaar oud en best wel toe aan vervanging....

Ik heb alleen en onwijs "ovaal" hoofd en krijg snel een eihoofd/punthoofd/chamignonnenkop van een cap. Helaas :+ Ook lijkt het vrij snel alsof de cap enorm groot is , in verhouding met mijn hoofd.

Ik zoek dus een chique cap die géén punthoofd geeft.
Verder hou ik van klassieke/chique caps: Ik vind persoonlijk de Charles Owen Wellington wel mooi... Kep Italia vind ik dan bijv. weer minder omdat deze zo groot lijken (maar die zijn toch te duur LOL).

Mijn budget is maximaal €200,-. Wie o wie heeft goede suggesties zodat ik beter kan zoeken?

Het moet wel een cap zijn die tegen intensief gebruik kan, dus gewoon rijden in de regen, storm en sneeuw.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:35

Uvex eens passen?
Niet heel klassiek, maar wel lekker licht en krijg je niet zo'n champignonkop van vind ik.
Weet niet welke maat je hebt, ik heb een verstelbare tot max 58 meen ik.
Mag je best passen als je eens in de buurt bent.
Ik draai hem altijd eerst los, op je hoofd en dan aandraaien.
Dan blijft ie zelfs zonder bandje vast netjes zitten.

Odysseus

Re: Cap waar je géén punthoofd van krijgt - max €200,-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 11:40

Welke Uvex heb jij? Zijn geloof ik meerdere modellen van toch?

Wat ik op Google zie zijn ze wel erg sportief qua design.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:42

Casco Champ, echt een heerlijke cap zonder dat je lijkt op een champignon :D

Had hiervoor een Pikeur GPA, hartstikke duur maar zat voor geen meter. Kreeg er echt hoofdpijn van. Nu de Casco, kost ruim de helft minder en zit zoveel prettiger (lekker licht, veel ventilatie, ergomatic size, dus niet meer zo'n draaiknop)

Afbeelding

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:48

Focussed schreef:
Welke Uvex heb jij? Zijn geloof ik meerdere modellen van toch?

Wat ik op Google zie zijn ze wel erg sportief qua design.

Ik heb de goedkoopste van 100 euro.
Ze zijn sportief, maar ik denk dat je met die klassieke dit probleem blijft houden?

maureen58

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:52

BR Phoenix, klassiek, normale prijs (77 EURO) en zonder ei-hoofd :+

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:55

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:57

http://www.maasduinenservice.nl/equi-theme-cap

ook in geheel zwart verkrijgbaar ;)

ook ik heb altijd het probleem dat caps te rond zijn (goed bij voor en achterhoofd, aan beide kanten makkelijk er nog een hand bij in kunnen steken) maar deze zit wel goed :) en lekker licht en goed ventilerend.

of deze ook goed tegen regen ed kan zou ik niet weten, rijd over het algemeen binnen (buiten alleen in zomer als het droog is)

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:00

Prince schreef:
BR Viper. Erg plezierige cap, geen champignonhoofd (zelfs niet in de grootste maat :o ), zowel in zwart, zwart/grijs als bruin en heel betaalbaar (€ 70 / € 80 ofzo).

http://www.ooteman.nl/media/p_full_77151_BRViperZwartBruinVJ2010VrijLogo.jpg

Ik heb ook een BR Viper en wat een verschil met mijn oude cap (champignonhoofd). Hij is lekker licht en ziet er sportief uit. Ik heb er eentje met aan de zijkant een soort slangenleermotiefje (is wel gewoon plastic). Hij is echt super sjiek en gaaf. En het belangrijkste: nooit hoofdpijn en ook niet super warm!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:45

Moratoetje schreef:

Had hiervoor een Pikeur GPA, hartstikke duur maar zat voor geen meter. Kreeg er echt hoofdpijn van. Nu de Casco, kost ruim de helft minder en zit zoveel prettiger (lekker licht, veel ventilatie, ergomatic size, dus niet meer zo'n draaiknop)

[ Afbeelding ]
Deze cap heb ik ook! Op mijn hoofd kunnen de meeste caps van links naar rechts bewegen terwijl hij dan van voor naar achteren goed zit. Maar heb via de ruitershop een losse vulling van Casco die niet verschuift en haast niet indeukt! Echt een goede uitvinding om de pasvorm aan te passen en ben heel tevreden.
(Die sluiting is trouwens wel even wennen..)

Natasja121

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:57

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 22:04

Thanks voor alle opties!! Ik heb een paar caps gezien die ik wel errug mooi vind! Ik ga de namen opschrijven en volgende week bij de Ruitershop hier alles passen en kijken wat ik het beste vindt := :D

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 06:06

RivellaLight schreef:
Moratoetje schreef:

[ Afbeelding ]
Deze cap heb ik ook! Op mijn hoofd kunnen de meeste caps van links naar rechts bewegen terwijl hij dan van voor naar achteren goed zit. Maar heb via de ruitershop een losse vulling van Casco die niet verschuift en haast niet indeukt! Echt een goede uitvinding om de pasvorm aan te passen en ben heel tevreden.
(Die sluiting is trouwens wel even wennen..)

Ook ik heb deze cap en hij zit heerlijk <3
IK heb hem in donker grijze tinten en moest in het begin wel wennen aan de cap. Hij zat niet helemaal perfect maar er werd verteld dat hij beter ging zitten en dat doet hij nu ook. Ik voel amper dat ik hem op heb.

Ik heb geen hoofd voor een muts of cap etc maar deze staat wel goed.

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 06:23

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 20:49

Ben vandaag gaan passen!

Heb de Charles Owen Hampton en Fiona op m'n hoofd gehad, allebei geen succes. Hampton te breed, Fiona te hoog.

Uvex vond ik 1 van mooi maar die was €400,-. Kep Italia gepast maar stond niet mooi en vond ik ook niet lekker zitten. Casco was iets te breed bij de modellen die ik mooi vond.
Kwamen uiteindelijk uit bij de BR Zenith, die zat eigenlijk lekker en mooi.

Ik ga nu alleen nog de Charles Owen Wellington Classic nog passen, en als dat niks is dan wordt het een BR Zenith. :)