hoe worden jullie minder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxpaaardje

hoe worden jullie minder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 19:54

zwachtig voor een wedstrijd. Ik heb mijn proef aantal keer over scheven en op die af beding die in proefje broekje aan achter kant zit. Gereden zeg maar. En heb al best veel voor bereid. Het is voor mijn me 1st wedstrijd ik heb hem 12 okt me 1ste. Voor mijn en me paardje bij de 1ste keer. Het is een thuis wedstrijd voor me ze heeft evaring met die bak ze rijd nu regematig. Maar ben super zwachtig. Maar hoe woord ik dat minder. We kunnen gewoon op zelfde dag vlechten en dan neemt me moeder al voor haar rekening voor mij. Kwa spullen heb nu alles zo wel voor me paard en mijn. Help iemand tips .

Sachet

Re: hoe worden jullie minder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:57

Sorry dat ik het zeg maar voor een 19 jarige mag je wel wat duidelijker typen....

Zenuwachtig zijn is gezond je kunt niet meer doen dan dat je al hebt gedaan, je hebt alles goed voor elkaar en alles is geregeld wat kan er nog mis gaan??

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:58

Sachet schreef:
Sorry dat ik het zeg maar voor een 19 jarige mag je wel wat duidelijker typen....

Zenuwachtig zijn is gezond je kunt niet meer doen dan dat je al hebt gedaan, je hebt alles goed voor elkaar en alles is geregeld wat kan er nog mis gaan??

er staat in dr onderschrift door een taalstoornis moeilijkheden met typen
zou voor de rest zorgen dat je alles al klaar heb en gewoon genieten

cstok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:59

Het is altijd lastig als je zo zenuwachtig bent voor een wedstrijd he. Probeer in ieder geval goed te slapen, neem anders een rustgevend tabletje in, bv valdispert. En verder, probeer te genieten, je doet mee voor de lol, en wat is nou het ergste wat er kan gebeuren?
Laatst bijgewerkt door cstok op 28-09-13 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 20:00

NaomiJouke schreef:
Sachet schreef:

dank je.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:00

Jullie begrijpen de strekking toch wel? De TS vraagt hoe anderen minder zenuwachtig worden voor een wedstrijd.

Mijn tip: zorg dat je alles op tijd geregeld hebt zodat er geen stress ontstaat en geniet lekker van de wedstrijd. Hoe vaker je het doet, hoe minder zenuwachtig je wordt. Heel veel succes :)

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 20:00

NaomiJouke schreef:
Sachet schreef:

onderschift zegt genoeg staat niet voor niet in.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 20:01

Tiepfoudt schreef:
Jullie begrijpen de strekking toch wel? De TS vraagt hoe anderen minder zenuwachtig worden voor een wedstrijd.

Mijn tip: zorg dat je alles op tijd geregeld hebt zodat er geen stress ontstaat en geniet lekker van de wedstrijd. Hoe vaker je het doet, hoe minder zenuwachtig je wordt. Heel veel succes :)

Dank je.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:01

NaomiJouke schreef:
Sachet schreef:

Daar hebben ze word voor uitgevonden.....als een woord niet klopt komt er een rood kriebeltje onder. rechtermuisknop en je krijgt de juiste spelling.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:02

Nou, zo erg moeilijk is het nou ook weer niet om de OP te lezen... Ts vraagt wat ze er aan kan doen om minder zenuwachtig te zijn voor een wedstrijd. En zoals je kan lezen in haar onderschrift heeft ze een taalstoornis.

Ts, probeer eens voor jezelf te bedenken waar je zenuwachtig voor bent. Is het een soort faalangst, ben je bang om het fout te doen? Of ben je bang om te vallen?
Bedenk daarna of die angst realistisch is. Wat maakt het namelijk uit als het een keer mis gaat? Iedereen heeft toch tijd nodig om iets te leren, je kan niets in een keer perfect doen.

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:04

Met mijn telefoon zie ik helaas geen onderschriften....
Ik heb ook een reactie gegeven op haar vraag.

@ Kitty: Dat zou inderdaad een zeer handige oplossing zijn ook voor de TS zelf (mensen die het onderschrift niet kunnen lezen op telefoon etc en wel haar leeftijd zien kunnen hier door vraagtekens krijgen.)

Maar goed sorry dan.
Laatst bijgewerkt door Sachet op 28-09-13 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:05

@ Kitty1985: Waarom zo moeilijk doen als ik vragen mag?

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 20:08

Maaike162 schreef:
Nou, zo erg moeilijk is het nou ook weer niet om de OP te lezen... Ts vraagt wat ze er aan kan doen om minder zenuwachtig te zijn voor een wedstrijd. En zoals je kan lezen in haar onderschrift heeft ze een taalstoornis.

Ts, probeer eens voor jezelf te bedenken waar je zenuwachtig voor bent. Is het een soort faalangst, ben je bang om het fout te doen? Of ben je bang om te vallen?
Bedenk daarna of die angst realistisch is. Wat maakt het namelijk uit als het een keer mis gaat? Iedereen heeft toch tijd nodig om iets te leren, je kan niets in een keer perfect doen.

nou ik ben meest zwachtig omdat zoon iemand wilt komen kijken die mijn altijd afzeikt. En wilt kijken of ga falen maar ik weet dat zij altijd pony's of paarden heeft gehad die wedstrijd evaring hadden. EN die van mijn heeft totaal niets en ik ook niet. Ik weet ik rij voor me zelf maar toch.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 20:09

Sachet schreef:
Met mijn telefoon zie ik helaas geen onderschriften....
Ik heb ook een reactie gegeven op haar vraag.

@ Kitty: Dat zou inderdaad een zeer handige oplossing zijn ook voor de TS zelf (mensen die het onderschrift niet kunnen lezen op telefoon etc en wel haar leeftijd zien kunnen hier door vraagtekens krijgen.)

Maar goed sorry dan.

maakt niet uit maar het staat niet voor niets in .

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:09

Tiepfoudt schreef:

Waarom? Wat is het nou voor moeite om je tekst eerst in word te typen en het dan te plaatsen?

Ik heb ook dyslexie, en nee dat hang ik niet aan de grote klok omdat er genoeg hulpmiddelen zijn om je te helpen.

Als ik een vraag wil stellen op een forum, dan typ ik dit in word. Weet ik niet hoe ik het moet schrijven en snapt word mij niet, dan typ ik het in google en krijg ik alsnog de juiste spelling.

Kleine moeite.

Maar nee, geen moeite doen hoor.....gewoon lekker schrijven dat je dyslexie hebt, dan heb je een mooie vrijbrief....niet dus

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:10

Kitty1985 schreef:
Daar hebben ze word voor uitgevonden.....als een woord niet klopt komt er een rood kriebeltje onder. rechtermuisknop en je krijgt de juiste spelling.

Er staan helemaal niet zoveel fout gespelde woorden in, wel woorden die die niet kloppen zoals woorden ipv worden maar geen spellingscontrole die dat ziet hoor?? Van de woorden die wel verkeerd gespeld zijn kan de spellingscontrole denk ik geen tabak maken dus dan is verbeteren nog niet zo makkelijk beetje rekening houden met een ander kan ook ,als je je er aan stoort antwoord dan niet.

@TS: Van dat soort mensen moet je je eigenlijk niets aantrekken, bij ons op stal loopt ook zo'n trut en ze wint vaak nog ook maarja wat doe je eraan gewoon lekker voor jezelf rijden ;)

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:11

valerie2012 schreef:
Maaike162 schreef:

nou ik ben meest zwachtig omdat zoon iemand wilt komen kijken die mijn altijd afzeikt. En wilt kijken of ga falen maar ik weet dat zij altijd pony's of paarden heeft gehad die wedstrijd evaring hadden. EN die van mijn heeft totaal niets en ik ook niet. Ik weet ik rij voor me zelf maar toch.

Snap helemaal dat dat dan naar is en dat je daar zenuwachtig van wordt. Ik zou idd, hoe lastig ook, toch proberen gewoon voor jezelf te rijden en te gaan genieten en zoals je al zegt: jouw paard heeft nog geen wedstrijdervaring, dus mocht het niet in een keer geweldig gaan, dan is dat heel logisch. Succes!

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:11

Kitty1985 schreef:
Tiepfoudt schreef:

Waarom? Wat is het nou voor moeite om je tekst eerst in word te typen en het dan te plaatsen?

Ik heb ook dyslexie, en nee dat hang ik niet aan de grote klok omdat er genoeg hulpmiddelen zijn om je te helpen.

Als ik een vraag wil stellen op een forum, dan typ ik dit in word. Weet ik niet hoe ik het moet schrijven en snapt word mij niet, dan typ ik het in google en krijg ik alsnog de juiste spelling.

Kleine moeite.

Maar nee, geen moeite doen hoor.....gewoon lekker schrijven dat je dyslexie hebt, dan heb je een mooie vrijbrief....niet dus

Weet je wat het is een typ fout is niet erg daar begrijpen mensen je wel om.
Maar deze tekst is heel erg verwarrend.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 20:11

Kitty1985 schreef:
Tiepfoudt schreef:

Kleine moeite.

ik hang niet aan groten klok hoor ik vind zelf juist heel vervelend. En iedereen is anders .

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:13

ja maar aan zulke mensen moet je niks van aan trekken,
jij rijd voor jezelf en niet voor een ander,
en wat ee ander vind ook niks van aantrekken,
je zou het best kunnen en eens moet de eerste keer wezen,
en zie het als een oefening,
als je vaker een wedstrijd heb word het allemaal wat makkelijker .

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:13

valerie2012 schreef:
Kitty1985 schreef:

Kleine moeite.

ik hang niet aan groten klok hoor ik vind zelf juist heel vervelend. En iedereen is anders .

Nee??? Je zet het in je onderschrift....dat is bij mij aan de grote klok hangen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 20:14

liedje89 schreef:
Kitty1985 schreef:

Er staan helemaal niet zoveel fout gespelde woorden in, wel woorden die die niet kloppen zoals woorden ipv worden maar geen spellingscontrole die dat ziet hoor?? Van de woorden die wel verkeerd gespeld zijn kan de spellingscontrole denk ik geen tabak maken dus dan is verbeteren nog niet zo makkelijk beetje rekening houden met een ander kan ook ,als je je er aan stoort antwoord dan niet.

@TS: Van dat soort mensen moet je je eigenlijk niets aantrekken, bij ons op stal loopt ook zo'n trut en ze wint vaak nog ook maarja wat doe je eraan gewoon lekker voor jezelf rijden ;)

maar ze gaan dan ook mijn en paard vergelijk met hun zelf maar kan nooit. Ik ben ieder geval al blij als netjes de bak door kom. Gelukkig heb ik op stal niet zulke mensen maar dat iemand die wel ken via de paarden.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 20:15

Maaike162 schreef:

nou ik ben meest zwachtig omdat zoon iemand wilt komen kijken die mijn altijd afzeikt. En wilt kijken of ga falen maar ik weet dat zij altijd pony's of paarden heeft gehad die wedstrijd evaring hadden. EN die van mijn heeft totaal niets en ik ook niet. Ik weet ik rij voor me zelf maar toch.[/quote]

Snap helemaal dat dat dan naar is en dat je daar zenuwachtig van wordt. Ik zou idd, hoe lastig ook, toch proberen gewoon voor jezelf te rijden en te gaan genieten en zoals je al zegt: jouw paard heeft nog geen wedstrijdervaring, dus mocht het niet in een keer geweldig gaan, dan is dat heel logisch. Succes![/quote]

dank je

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 20:15

Sachet schreef:
Kitty1985 schreef:

Kleine moeite.

Weet je wat het is een typ fout is niet erg daar begrijpen mensen je wel om.
Maar deze tekst is heel erg verwarrend.

Nee, een typfout is zeker niet erg. Die maak ik zelf ook genoeg.
Maar dit is amper leesbaar, en duidelijk dat er geen enkele moeite is gedaan om het een beetje leesbaar te maken.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 20:16

ralphtdw schreef:
ja maar aan zulke mensen moet je niks van aan trekken,
jij rijd voor jezelf en niet voor een ander,
en wat ee ander vind ook niks van aantrekken,
je zou het best kunnen en eens moet de eerste keer wezen,
en zie het als een oefening,
als je vaker een wedstrijd heb word het allemaal wat makkelijker .

dank je maar ik ben van me zelf rederlijk onzeker iemand.