Goede kwaliteit trailer ?!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Goede kwaliteit trailer ?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 14:42

Ik heb een tijdje geleden afstand moeten doen wegens erg slechte plekken in de wanden en vloer van mijn Westfalia.

Nu hebben we een Bockmann trailer gekocht en op zich is t een erg nette trailer maar ik mis de degelijkheid van de Westfalia.
De Bockmann ligt niet fijn achter de auto zonder paarden er in en met paarden er in vindt ik hem erg slap aanvoelen.

Wat voor trailer hebben jullie en wat is jullie ervaring

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:45

Wij hebben een sluis. Een hele fijne kar.

Wij hebben wel eens een paar keer een Bockmann geleend voor lange afstanden.
Ik vond ook dat hij nogal stuiterde achter de auto zonder paarden, wanneer je bv. over drempels heen gaat en roosters, en met paarden erin ligt hij als een blok achter de auto.

miss_lizje

Re: Goede kwaliteit trailer ?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:50

Ik ben bevooroordeeld. Maar voor mij nooit meer anders dan ifor Williams trailers.
Hij ligt laag op de weg, dus veel stabiliteit en geen hoge klep om op te lopen met paard. Je voelt hem amper achter je auto hangen. Tja, ze zien er misschien niet zo spetterend mooi uit als al die kunstof trailers. Maar ik vind veiligheid en degelijkheid belangrijker.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:52

Ik heb ook een ifor, vind het ideale dingen. Westfalia inderdaad ook wel, maar toch iets minder. Waarom neem je die eigenlijk niet weer een?

Bockmann hebben wij ook achter de auto gehad en vond het ook niet zo'n succes.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 14:55

Wij huren vaak verschillende trailers omdat wij er zelf nog geen hebben.
Maar de ifor Williams trailer vinden wij ook het fijnste.
En ligt erg goed achter de auto vergleken met andere.
Je voelt indd amper dat er een trailer achter zit.
De anders stuiteren veel meer en volgen minder goed te auto.
Als wij volgend jaar trailer gaan kopen word het zeker een ifor Williams trailer.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:01

Ik heb alleen maar positieve ervaringen met bockmann, heerlijke kar, stevig, degelijk en lag bij mij wel heel stabiel achter de auto..

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:14

Ik heb hier een humbaur rapid met koetsenframe achter de auto hangen en ben er erg over te spreken. Zowel vol als leeg merk ik amper dat ie achter de auto hangt. En laatst had ik een keer dat mijn gevoel niet helemaal lekker was, bandjes gecontroleerd en opgepompt en hij reed weer heerlijk.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 15:18

Westfalia wordt niet meer gemaakt, alleen op bestelling en das me iets te duur...

willen inderdaad in de toekomst (even sparen) voor de ifor Williams...de sluitingen van de deuren enz, rammelen die nog steeds of is dit verholpen>?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:49

Ik ben ongelooflijk fan van mijn Ifor Williams (HB510). Je voelt 'm zoals hierboven al gezegd amper achter je auto, en van rammelen nooit last gehad.
Toen ik een trailer ging kopen ben ik voor de gein eens zelf in de trailers gaan staan om een blokje om te rijden. In de Ifor voel je amper bultjes terwijl je er bij sommige andere merken als het ware bijna uit vliegt.
Nee, zeer tevreden van mijn blauwe vriendje ;-)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:51

barbaras schreef:
Westfalia wordt niet meer gemaakt, alleen op bestelling en das me iets te duur...

willen inderdaad in de toekomst (even sparen) voor de ifor Williams...de sluitingen van de deuren enz, rammelen die nog steeds of is dit verholpen>?

Wij hebben nog de kettinkjes uitvoering bij de stangen. Volgens mij hebben de nieuwere versies nu rubber in plaats van ketting. Wij hebben nooit last gehad van rammelen, maar je kan ook eventueel om de kettinkjes tape binden, of ze vervangen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:41

ik heb nog geen trailer we zijn nog op zoek

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:45

Ik heb een IforWilliams trailer met een aluminiumbodum, da's erg fijn omdat je dan zeker weet dat die bodem niet rot. Ik vind ze ook erg degelijk, misschien wat minder chique (maar ook weer minder duur af te voeren dan een polyester). Die van mij is te koop trouwens.

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 19:51

Hier ook een ifor, heerlijk ding! Ligt ook erg goed achter de auto. Heb deze van het voorjaar (nieuw) aangeschaft en geen last van rammelende sluitingen :)

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:24

Hier ook een Ifor, anderhalfpaards. Super fijn ding, en fijn achter de auto. Voor mij niks anders meer.

magdabouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:28

wij hebben een westfalia trailer, 2 paards! heel fijn ding nooit problemen mee

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:09

Nog een Ifor Williams 2-paards en zeer tevreden. Zeer stabiel achter onze Subaru Forester.
Is ook prima te gebruiken bij de verbouwingen van de hoeve van mijn dochter, heb er al allerlei mee vervoerd : houten balken, bakstenen, gyproc platen, enz.
Het rammelen van de sluitingskettinkjes valt goed mee.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:32

ik heb een Hotra Othello

ik vind hem fijn achter de auto met en zonder paard

maar goed ik rij nooit met een andere trailer

een Bockmann is wel een hele fijne trailer mijn stalhoudster heeft deze en ligt ook lekker achter haar auto
is ook een mooie hoge trailer

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:36

Ik heb een hotra salinero, hij ligt echt zooo fijn achter onze auto! Nog nooit een trailer met zo'n goede wegligging gehad :).

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 01:00

HannahFrouk schreef:
Ik heb een IforWilliams trailer met een aluminiumbodum, da's erg fijn omdat je dan zeker weet dat die bodem niet rot. Ik vind ze ook erg degelijk, misschien wat minder chique (maar ook weer minder duur af te voeren dan een polyester). Die van mij is te koop trouwens.

Die Aluminium bodem hebben ondertussen meer merken ;) Mijn Humbaur Madero heeft er ook 1 :D Nu wordt de Madero niet meer gemaakt, maar zijn navolger heb ik op de Equitana dit jaar eens bekeken. En tis echt dat de mijne nog maar 3 jaar oud is maar anders O:)
Hij ligt heel fijn achter de auto, en hobbelt ook niet leeg. Omdat ik in Duitsland woon kan ik hier een toelating krijgen om 100 km/h op de autosnelweg te mogen rijden. Kan je zeggen dat merk je hem niet. Dat hobbelen vind ik persoonlijk bij de Bockmann ook een minpunt. Heb daarmee ook gereden en vond em niet echt fijn achter de auto liggen.
Vroeger nog een echte Sluis gehad, die lag ook erg mooi. maar die moet je dan nu echt wel in de duurste uitvoering hebben. De Alu vond ik niet echt fijn (rammelig). En nog vroeger reed ik met een Blomert, daar was ik ook wel over te spreken.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:46

Ik heb een Bockmann trailer en ben daar erg tevreden over. Hij ligt als een huis achter de auto, ook als er geen paard in staat.

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:43

hier nog een met een ifor williams twee paards 510. vind het echt een supertrailer en misschien dat hij niet mooi is maar dat maakt mij weinig uit hij ligt als een huis, en zelfs na een rit van 9 uur is het paard wel moe maar nog steeds veilig en rustig in de trailer en dat telt voor mij het meest

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:44

Ifor Williams zijn gewoon super fijne trailers.
maar we hebben eerder een Bockmann gehad, die lag ook als een huis achter de auto, niks mis mee :D

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:02

Hier een Weijer Cavalier met aluminium bodem en wanden.
Ben er erg blij mee, de Ifor vond ik te zwaar en te duur.
Over Weijer heb ik positieve recensies gelezen en na flink wat research ben ik er dus voor gegaan.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:10

Wij huren altijd een XXtrail en die vond ik 'gewoon oke'. We hebben van het weekend een Bockmann te leen gehad en die lag toch veel stiller achter de auto zowel met als zonder paard. Ik vond het in ieder geval een super fijne trailer.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:30

Zie altijd weinig de brenderup trailers voorbij komen, is me eerste trailer dus kan niet vergelijken maar ben er zeer blij mee, is een tweepaardstrailer met zadelkamer.