ik heb besloten om dit jaar zelf een scheermachine aan te schaffen. Andere jaren kon ik altijd de aesculaap (?) van stal lenen, maar aangezien ik nu ergens anders sta, is dat niet meer mogelijk.
welke scheermachines hebben jullie en welke zijn fijn? Waar moet ik op letten?
het is de bedoeling dat ik mijn eigen pony's (2) zal scheren en misschien af en toe nog die van anderen. het hele lichaam zal dan geschoren worden. Ik ben in het bezit van een tondeuse voor de kleinere werkjes.
graag tips, aangezien ik er totaal geen verstand van heb. Ik zie zeer uiteenlopende Watt getallen. wat is nu het beste?
oja, budget is in eerste instantie niet van belang.
Ik vind de Liscop scheermachines heel fijn. Ik heb nu zelf een Sectolin 600, maar daar ben ik niet tevreden over. Loopt snel vast en schiet steeds van draaikop af.
aesculap waar jij het over hebt is een heel goed, maar ook duur merk. Deze word veel gebruikt in de veehouderij.
Is het de bedoeling dat je alleen je eigen paard gaat doen? Want dan is het wel erg duur op deze aan te schaffen. Persoonlijk zou ik dan kijken naar een ander merk..
ik heb de heiniger progress, scheer er rond de 50-60 op jaarbasis, super fijne machine.
Nies_
Geplaatst: 28-09-13 17:57
Ik scheer altijd met de Heiniger Delta, scheer er mijn paard zo'n 5x per jaar mee. Bevalt goed en is nog nooit vast gelopen op de dikke vacht en sokken, ook met messen die eigenlijk naar de slijper moesten.
ik heb gister zelf de sectolin se600 gekocht, omdat ik de andere allemaal te duur vond en voor deze een goeie actie had gevonden waar die 100 euro goedkoper was.
catalyst1
Geplaatst: 29-09-13 09:02
ik zweer ook bij de aesculap...is ook een goed apparaat in onderhoud, ook van belang om naar te kijken. Liscop ben ik zelf geen fan van. Heiniger is ook goed,maar vind ik zelf minder fijn in de hand liggen. Heb wel een heiniger saphir voor de benen en het hoofd. Dat vind ik persoonlijk mooier dan met een tondeuse,,
Nonnie89
Geplaatst: 29-09-13 09:06
Als je nu nog bij Agradi.nl besteld krijg je nog 21% stickerkorting.
Heb ik ook pas nog gedaan, scheelt toch nog een hele hoop. Ik heb de Kerbl farmclipper3 gekocht. Ik ga hem straks voor het eerst uitproberen.
Nathalie84
Geplaatst: 29-09-13 09:08
De lichte machines van nu hebben een ander soort motor en zijn daardoor lichter. Ik zal niet zeggen dat mijn heiniger 40 smerige koeien aankan, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling . Heiniger, liscop en aesculap zijn gewoon a merken en presteren ook. En om paarden te scheren kom je prima uit met dergelijke lichtere paardenmachines.
Ik heb al 13 jaar een Liscop,super fijn ding. Scheer er flink wat paarden mee per jaar. Belangrijk is wel om hem ieder jaar even helemaal schoon te laten maken en na te laten kijken.
Net bij een winkel in belgie geweest en daar wat scheermachines bekeken. Ik denk dat ik voor de heiniger handy ga. Waarschijnlijk ga ik m morgen halen.
Ja hij weegt idd wel het nodige. Heb gisteren in die winkel verschillende machines vast gehad en vond ze allemaal even zwaar (ongeveer). De progress hadden ze helaas niet. Maar ach, krijgen we lekker spiertjes.