Hoogte springen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Piuni

Hoogte springen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 16:42

Hallo,
Ik heb een vraagje.
Ik heb een pony van 1.38 (officieel een D pony dus)
Wat is de hoogte dat ik moet springen in de B?
Iemand vertelde mij dat ik haar gewoon als een C pony moest inschrijven maar op haar papieren staat wel dat ze een D pony is.
Maar het zou wel fijn zijn aan de ene kant om natuurlijk 10 cm lager te mogen beginnen voor mijn eerste springwedstrijd ergens anders, want ze is nogal... eigenwijs... Dus ik wil eigenlijk meer kijken hoe ze reageert en dan zou ik het allerliefst kruisjes van 20 cm springen natuurlijk.

Maar wat zouden jullie doen? En hoe hoog moet ik dan springen?

Groetjes,

Marija Willems

Anoniem

Re: Hoogte springen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:45

Pony's worden toch opgemeten voor je mag starten?

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:46

Als je een startpas hebt staat geregistreerd in welke categorie de pony valt (in jouw geval dus de D categorie). Zo ver ik weet kan je je niet inschrijven op wedstrijd als C pony en dit is zeker niet toegestaan.
De hoogte voor een B parcours is 80 cm. Als je graag lager zou willen beginnen zou ik je aanraden eerst BB te gaan starten. Dit is vaak 10 tot 20 cm lager van het B parcours.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:52

1.38 is idd officieel een d-pony. maar als je er op een een of andere reden voor kan zorgen dat het offcieel een c word dan kan je idd lager springen. hiervoor moet je hem laten hermeten.
voor een d pony moet je 80 cm springen in de b
en voor een c 70 cm
het is zeker handig om ervoor te zorgen dat het een c pony word. MAAR ik weet van mezelf dat ik het heel vervelend vind als ik tegen iemand moet die op een pony rijdt die overduidelijk veel groter is dan dat eigelijk zou horen.
warom schrijf je je niet in om bb te gaan springen. zo kan je wedstrijd ervaring opdoen. en kan je daarna lekker b gaan starten. (want wat jij denk is dat het heel veel hoger word. maar dat valt eigelijk reuze mee.) dat zit meer tussen je oren.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:53

Als jouw pony nog niet officieel gemeten is en de stokmaat nog niet in haar paspoort staat zou ik proberen om haar in de C te laten meten. Dat moet echt wel lukken met een pony van 1.38.

Onze eerste pony was een D van 1.43 en ik heb regelmatig "C"-pony's gezien die minstens net zo groot waren...een pony van 1.38 valt echt niet op tussen andere C-pony's

Piuni

Re: Hoogte springen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 16:57

Ooh er bestaan inderdaad ook bb wedstrijden dan doe ik dat wel! ;p

yakari123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 18:31

Ik zou zelf in laten meten tot c