nu al scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxanoukxx1

nu al scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 13:38

mijn paard is een kwpn-er en staat het hele jaar buiten ,
we hebben we hem vorige winter ook geschoren ging prima maar volgens mij toen wel wat later in het jaar.
hij zit nu al weer heel dik in zijn vacht..
hij ziet er dan een beetje armoedig en verwaarloost uit
en heb zondag wedstrijd en wil hem dus eigenlijk deze week scheren.

kan dit gewoon of is dat niet zo'n goed idee,
natuurlijk krijgt hij dan wel gewoon zijn winter deken op 200 grams dan nu denk ik en dan later als het echt koud word krijgt hij zijn 350 grams op met hals.

lijkt jullie dit een goed plan?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:46

Ik denk dat zolang het overdag nog bijna 20 graden is, je paard overdaad geen deken op moet, ook al is hij geschoren. Dit lijkt me te warm.'nachts zou ik dan wel een deken op leggen.

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 13:47

ook niet alleen een regen deken dan? en s'avonds die 200 grams
want hij staat in de polder en daar waait het best wel

sc1990

Re: nu al scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:51

Mijne krijgt 'savonds een fleeceje op momenteel :-)

DaisyHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:23

Mijn paard wordt morgen geschoren, alleen haar hals en zo'n streep aan de zijkant ook ivm wedstrijden en dat ze nu al dik in haar vacht zit.

Zolang het nog dit weer is ( +/- 19 of 20 graden) krijgt ze nog geen dekentje op. Misschien alleen s'nachts op stal.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:31

Mijn paard wordt binnenkort ook geschoren en staat 24/7 buiten (gedeeltelijk geschoren) en die krijgt dan ook een dikkere deken op. Staat nu onder regendeken.
Zeker met regen en snachts zou ik zeker een deken op doen als je paard is geschoren, je haalt natuurlijke bescherming weg, dus er moet wat voor terug komen.
Zoals morgen en in het weekend wordt het zonnig en droog, maar snachts 5 graden!! Dat is echt wel flink fris.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:36

Scheren kan best, maar dan zul je later nog wel een keer moeten :j
Ik zou m wel een deken opdoen, nachten zijn best fris, en stel het begint te regenen dan staat ie daar zonder vacht die de regen kan afvoeren ;)

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 08:40

Je kunt hem al prima scheren hoor. Je hebt alleen wel kans dat je over een week of 6 nogmaals moet scheren aangezien de vacht blijft groeien tot ongeveer eind van het jaar.
Ik zou ook een dekentje om doen 's nachts. In de loop van de week wordt het 's nachts nog maar zo'n 8 graden. Overdag is het nog prima maar helemaal bloot is misschien wat enthousiast. Mogelijk overdag een zomerdeken en 's nachts een regendek om.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:12

Ik zou willen dat ik nu pas aan scheren hoefde te denken :D Heb dit seizoen al 2 keer geschoren en het moet eigenlijk weer, weet alleen niet waar ik mn messen moet laten slijpen.. Overdag hoeven ze nu niet persee een denken op hoor, hooguit een regendeken.