routes over de loonse en drunese duinen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

butengeweun

routes over de loonse en drunese duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 11:59

In de herfstvakantie ga ik lekker een weekje naar de loonse duinen. Nu ben ik vaak naar de veluwe geweest en daar volgde ik netjes een route (ben alleen en dan is het fijn als iemand weet welke route ik ga rijden)

We camperen bij de zandkant dus een route of route beschrijving die daar start zou fijn zijn.

Misschien kunnen wat mensen die daar in de buurt vandaan komen mij een kleine uitleg geven hoe te rijden.

D4J

Re: routes over de loonse en drunese duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:58

Bij de zandkant hebben ze een kaart met paarden routes. En vanaf de camping weg oversteken links of rechts en dan het bos in. In beide gevallen beginnen meteen de paaltjes voor ruiters.
Wij zijn er in mei geweest en het is idd in het begin even zoeken in een onbekend gebied.
Maar je kunt er prachtig rijden. En er zal vast wel iemand zijn waar je een keer samen mee kunt gaan rijden. Dat hebben wij toen ook gedaan. Leer je het gebied toch sneller kennen. Veel,plezier!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:00

Dit gebied is erg lastig om vanaf een kaart of routebeschrijving te rijden. Sowieso is er geen route aangegeven in het bos, het zijn gewoon paden die elkaar kruisen. En zodra je op de duinen komt, staat er helemaal niets meer aangegeven. Als je een goed richtingsgevoel hebt, is het nog wel te doen, anders wordt het echt heel lastig.
Ik kom regelmatig mensen tegen die de weg kwijt zijn. Meestal lukt het wel om ze de weg te wijzen, maar als ze aan de andere kant van de duinen zijn, wordt het eigenlijk onmogelijk om de weg te wijzen, dan blijft het bij de juiste kant op zwaaien :+
Misschien kun je iemand vinden om mee samen te rijden?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 22:02

Hey wat leuk. Mijn pony staat bij de zandkant :-)

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 08:53

Ik heb altijd gps bij (telefoon) dus de richting naar huis moeten we altijd wel weer kunnen vinden.

Op de veluwe was het gewoon 1 km rechtdoor dan eerste smalle pad rechts en ga zo maar door waren ook niet echt routes maar als er dan een keer wat was kon ik bellen ik sta op punt 16 van de route en dan kwam de campingeigenaar mij redden.

Maar als iemand zin heeft om met mijn slome, niet veel basis snelheid hebbende paardje mee te rijden en wat leuke plekjes te laten zien is het altijd mooi.

Ben er alleen doordeweeks dus dat is wel eens lastig om een rijmaatje te vinden

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:27

Nou ik vind het wel leuk een keer met je mee te rijden! Stur me maar een pbtje als je interesse hebt.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:53

Wij zijn daar ook al enkele keren geweest en wij hadden juist een heel beknopte kaart. Wij hadden 1 leidraad en dat was het fietspad errond. Als je die tegenkwam, kwam je altijd wel terug op je beginpunt aan. Eerst volg je dus dat fietspad en dan ga je eens links of rechts in een pad. En dan idd met een beetje richtingsgevoel kom je altijd wel goed terecht. De tavernes rond de duinen zijn ook een goede leidraad.
Kortom, we zijn nog nooit echt heel verkeerd gereden en kwamen altijd goed terecht.
Nu ga ik wel een app op de iphone zetten waar normaal alle topografische kaarten zouden moeten opstaan van Nederland. Omdat we zaterdag weer een dagje naar daar gaan en stilaan de wijdere omgeving aan het verkennen zijn, zou zo'n gps app wel van pas kunnen komen.