les geven in de winter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_WenDy

les geven in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 22:46

Hebben jullie advies en tips qua kleding en/of accessoires om jezelf warm te houden tijdens het lesgeven.als instructeur sta je veel stil en dat is erg koud.

Graag jullie advies en ervaringen met warme (thermo)kleding.

Alvast bedankt

lucifertje

Re: les geven in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:49

Ik heb mijn wintersportoutfit aan. Dus thermo ondergoed, skibroek, thermoshirt met vest en ski jas. Verder heb ik van ariat heerlijke thermolaarzen die mijn voetjes goed warm houden.
Verder thermobeker thee mee en lopen in de baan.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:50

Bij thermokleding (ik heb zelf altijd van odlo) moet je even kijken of het zweetafdrijvend is of echt warmte vast houdend. Ik denk dat in jouw geval dan dus de warmte vasthoudende versie het beste is ;)
En verder vooral veeeel laagjes over elkaar dragen

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:57

Ik draag dan een thermo onderbroek met nog een lange wollen onderbroek en een softshell rijbroek.
Verder diverse laagjes bovenkleding en 2 jassen.
Een sjaal en muts of pet en thermo rijlaarzen(mountainhorse) of gevoerde outdoorlaarzen.
Uiteraard met 2 paar sokken,1 paar daar van zijn wollen kniekousen.
Daar hou ik rekening mee met mijn laarzen kopen,ze mogen niet te strak zitten.

Ow ik zie er alweer zooooo tegen op!!!Thermofles met thee helpt om van binnenuit warm te blijven.
Ook inlegzooltjes,van die zilverkleurige,helpen tegen koude voeten.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 21:51

Dank jullie wel voor de reactie's!
Ik hoorde ook van handschoenen en zolen op batterijen, weet iemand waar die te koop zijn?

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:20

Thermo kleding, en daarover je paardrijbroek en een trui. Ik draag zelf een termo shirt en bodyprotector erover

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:28

_WenDy schreef:
Hebben jullie advies en tips qua kleding en/of accessoires om jezelf warm te houden tijdens het lesgeven.als instructeur sta je veel stil en dat is erg koud.

Graag jullie advies en ervaringen met warme (thermo)kleding.

Alvast bedankt

Ik heb zelfs afgelopen winter met -2 les gegeven in de buitenbak terwijl ik nog chemo's had en weerstand had van letterlijk 0.
Had 2 truien over elkaar aan, een winddichte warme winterjas aan, 2 sjaals omgeknoopt, 2 mutsen op m'n hoofd en een panty aan, spijkerbroek eroverheen en daaroverheen een regenbroek.
Winterboots aan, handschoenen en gaaaaan met die banaan. Heb het niet koud gehad.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:02

Ik doe een paar nylon panty's onder mijn paardrijbroek!
Thermolaarzen heb ik ook ... nu ja had ik, ze zijn stuk. Dringend nieuwe kopen!
Verder veel laagjes boven elkaar, handschoenen en daarin van die dingetjes die je moet doorbreken en die dan warm worden!
Ik zorg ook altijd dat ik wat heb om op mijn hoofd te zetten, dat scheelt echt massa's!
Ik sta nooit echt veel stil eigenlijk, blijf wel wat wandelen dus echt koud krijg ik het niet ... heb ook heel lieve lesklanten die altijd zorgen voor warme chocolademelk of koffie ;-) Schatjes zijn het!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:05

_WenDy schreef:
Dank jullie wel voor de reactie's!
Ik hoorde ook van handschoenen en zolen op batterijen, weet iemand waar die te koop zijn?

Net vanmorgen op google gekeken, maar ik schrok van de prijs eigenlijk... 120 euro!
Ik heb reuma in mijn handen dus ben ook op zoek naar warme handschoenen, maar 120 euro vond ik wel erg veel!

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 07:45

Op eBay zijn die handschoenen rond 40euro.

Bedankt voor de reactie's!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 08:07

In decatlon (België) heb je zulke zakjes die warm worden. Er zijn er voor onder je tenen en voor je handen. Werkt erg goed!

spiritajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 08:43

Van die waterdichte schoentjes, met wol erin ;) en zo'n KWPN jas is ook lekker warm, of wintersport kleding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:09

Laagjes, en vooral zorgen dat je voeten warm en droog blijven. Als ie koud op gaan trekken is het mis. Ik zweer bij de thermoschoenen van Divoza.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:16

Mijn voeten blijven altijd het warmst in Uggs. Veel beter nog dan in thermolaarzen.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:57

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:24

Ik geef zelf veel les, dus weet als geen ander dat het in de winter goed koud kan zijn :=
De meeste tips zijn al gegegevn, de enige die ik je nog mee kan geven is zorg dat je jas en broek net te groot zijn als je ze koopt. Dan kun je er prima vele vele laagjes onder doen zonder dat je als een soort michelin mannetje rondhobbelt ;)
Ook thermo riding boots met extra ( van die zilverkleurige) inlegzooltjes helpen goed tegen opkruipende kou.

Ik heb van vorig jaar nog ergens een foto toen het min 15 was en ik de hele dag in de volle gure wind moest lesgegeven.

Had twee thermobroeken aan, reguliere dikke rijbroek, 4 paar sokken, 2 thermo shirts, 2 fleecetruien, bodywarmer en twee winterjassen :+ en uiteraard sjaal, muts en handschoenen.