paard langs een trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxpaaardje

paard langs een trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 21:50

Van het weekend stond der een trailer op het erf. Bij mijn op stal want der kwamen der paar trug van het bos. Toen die paarden uit geladen werden was totaal geen probleem. Alleen toen moest ze der lang toen die paarden der uit waren. Maar ze ging totaal niet. En de klep stond open. Hoe krijg ik me paard achter een open trailer langs als de trailer van zeikant ziet is goed alleen der achter langs totaal niet. EN binnen kort gaan we oefen met der dat ze trailer op gaat. Alleen als ik der al niet eens langs een trailer krijg gaat trailer laden lang duren. Ze heeft alleen nog maar op 2 paards vrachtwagentje gestaan alleen dat is al weer ander half jaar geleden. Daar na nooit meer der op geweest. Binnen kort gaan we eigen trailer kopen. Die echt alleen maar voor haar woord. En zelf als lang die trailer wou onder man was genoeg ruimten alleen zij ging zo wel als onder der man als der naast bijna niet langs. Pas toen ik de hengste ketting pakten.

Iemand tips ik weer dat met opvoeding te maken heeft. Maar ze ziet elke dag trailers van zeikant want der staan bij ons op erf trailers maar die staan dan niet open. Veder is echt super rustig en super makkelijk paard. Alleen met trailer die de klep heb open staan niet.

friesiszwart

Re: paard langs een trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:35

Wij oefenen nooit met trailerladen en hebben hoe jong ook geen problemen met het laden.
Zelf zelfverzekerd de trailer oplopen en dan volgt het paard (meestal) automatisch. Zo niet een handje op de kont ter bevestiging door te lopen wil anders nog wel eens helpen.
Wil het paard echt de trailer niet op, zou je eerst een ander paard kunnen laden als steun.
Succes.
Indien de klep het probleem is zou je wat stro op de klep kunnen strooien.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 12:51

friesiszwart schreef:
Wij oefenen nooit met trailerladen en hebben hoe jong ook geen problemen met het laden.
Zelf zelfverzekerd de trailer oplopen en dan volgt het paard (meestal) automatisch. Zo niet een handje op de kont ter bevestiging door te lopen wil anders nog wel eens helpen.
Wil het paard echt de trailer niet op, zou je eerst een ander paard kunnen laden als steun.
Succes.
Indien de klep het probleem is zou je wat stro op de klep kunnen strooien.

Dankje voor de tip wij zullen zeker wel zelfverzekert de op lopen zelf krijg een ander half paards trailer maar bij mij op stal staan der wel 2 paards trailers die ik mag lenen om teoefen en ik zou zelfs dat paard der bij mogen lenen maar wij moeten zelf ook wel een ander half hebben want meren hebben we niet nogdig maar auto mag meer ook niet trekken

Vera12_10

Re: paard langs een trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:53

inderdaad stro op de klep zou een optie zijn, maar je kunt ook proberen om haar steeds langs de trailer met open klep te laten lopen als je haar bijvoorbeeld op de wei zet.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 11:52

Silvielover schreef:
inderdaad stro op de klep zou een optie zijn, maar je kunt ook proberen om haar steeds langs de trailer met open klep te laten lopen als je haar bijvoorbeeld op de wei zet.

Ze heeft gister 2 keer op de trailer gestaan toen ze door had hoe ze der op moest gaan liep ze der zo in en ze was super braaf zonder was op klep heeft gelegen.