Verhuizen naar Curaçao..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonaa

Verhuizen naar Curaçao..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 18:33

Hallo Bokkers,

Toen ik 9 was heb ik in Curaçao gewoond en ben ik terug verhuisd naar Nederland.
Nadat mijn vader zijn baan verloren was aan het einde van de maand juli en het eiland Curaçao altijd nog in hun hart heeft gezeten zijn ze aan het overwegen om weer terug te verhuizen aankomende zomervakantie.
(we hebben al een groot stuk grond.)

Omdat mijn vader zich houd aan de belofte dat ik een paard krijg ( ik heb er nu dus nog geen een. ) in Curaçao als het een beetje betaalbaar is, ben ik nu op onderzoek uit gegaan maar een paar dingen zijn mij nog onduidelijk, en ik hoop dat jullie nog antwoorden weten op mijn vragen ! :)

- Welke paarden zouden daar kunnen leven. (aangezien het warm is daar en dergelijk).
- Is het verplicht om een airco in de stalling te bouwen of kunnen de paarden zich wennen aan het weer.
- Hoe zit het met het importeren van paarden naar het buitenland (kan eventueel ook een paard kopen in Amerika).
- HEBBEN JULLIE NOG TIPS VOOR ME :)

Groetjes Lyona.
/3 <3 <3

x_Quinta_x

Re: Verhuizen naar Curaçao..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:36

was dat nu hier op bokt dat je iemand zijn verhuis naar curacoa (met paard en al) kon volgen?
er is allesinds ook een facebookpagina van. Maar sla me dood hoe die persoon heet. Dat weet ik niet meer )

Lyonaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 18:48

haha , jammer dat je het niet weet want dat was natuurlijk heel handig geweest !
ik hoop dat iemand anders mij verder kan helpen ?

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:51

x_Quinta_x schreef:
was dat nu hier op bokt dat je iemand zijn verhuis naar curacoa (met paard en al) kon volgen?
er is allesinds ook een facebookpagina van. Maar sla me dood hoe die persoon heet. Dat weet ik niet meer )

Dat is hier inderdaad op bokt. Ze heeft een haflinger van NL naar curaçao meegenomen.
Weet haar naam ook niet meer.. maar ze is vast wel te vinden als je de zoekfunctie gebruikt met curaçao als keyword ;)

Flosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:53

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:56

Waarom koop je niet een paardje op Curaçao? Importeren kost volgens mij handenvol geld, veel stress voor het paard. En een paard dat al woont op Curaçao kan beter tegen de hitte dan een Hollandsch paard ;)

Wel gaaf dat jullie misschien gaan emigreren, ben benieuwd hoe het verder loopt!

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:57

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:00

Ik zou ook daar een paard kopen, scheelt een hoop voor zowel jullie al voor het paard. Ik ben er geen voorstander van om een paard van dit kikkerlandje naar een onwijs warm land te verplaatsen :n

Lyonaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 19:27

Ja dat wel natuurlijk. Maar in Curaçao zelf zijn er maar 2 manege's of zelfs maar 1. Paarden verkopen ze daar dus niet aangezien hun dan weer bang zijn voor het dure importeren van een paard naar Curaçao toe.

Zou een paard importeren vanuit bijvoorbeeld Amerika wel een optie zijn ?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 19:30

Ah kijk, dat wist ik niet. Dan zou ik inderdaad eerder kiezen voor importeren vanuit Amerika dan vanuit Nederland. Scheelt toch flink in de kosten vermoed ik, en het is voor een paard een minder grote reis.

Lyonaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 19:41

Ja klopt, maar een paard laten importeren vanuit Amerika gaat dan natuurlijk blind. Je kan het paard van te voren niet zien of iets tenzij je weer een vliegreis maakt van ongeveer 320 euro inclusief 2 avonden een hotel. Ik ga denk ik nog een beetje onderzoek doen of er manege's zijn in Aruba, Bonaire of Venezuela ofzo.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:46

Ah, daar had ik niet over nagedacht :D Pff, lastig hoor! Blind een paard laten importeren zou ook niet mijn eerste keus zijn.
Succes in ieder geval ermee!

Lyonaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 21:16

Dankjewel !

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 21:26

paard op curacao kopen is een lastige hoor! weinig paarden en die er zijn hebben vaak een verleden (op renbaan of op paso wedstrijden) waardoor ze kreupel en/of lastig ontspannen te rijden zijn. Amerika is een goed alternatief! wij hebben Alex meegenomen omdat we hem niet wilden missen. Hij doet het super goed hier! maar het was best spannend natuurlijk

Lyonaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 23:55

Ja dat snap ik! Ik vind het echt leuk om te weten dat jij iets doormaak hebt wat ik binnenkort ook ga doen! Ik heb je pagina van Bokt gekeken en ik zag echt leuke foto's en dat soort dingen. Heb jij misschien nog dingen die je me aan kan raden? (bijvoorbeeld stalling, hoe duur het daar is en dat soort dingen). Want manege lessen kost daar gewoon 200 gulden voor 5 lessen haha !

Groetjes :)

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 00:25

Ik volg even. Een neef van mijn man fokt paarden op Curacao. Ik ga het morgen even navragen. En anders volop keus in Amerika. Beter een paar honderd meer uitgeven dan een blinde koop, lijkt mij.

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:19

wij staan bij finca casju. Is best duur maar mooi. is weg naar willibrordus. kost 600 gulden exclusief eten komt 3 a 400 voor eten bij. Lessen op eigen paard kosten daar 25 gulden per les. Vind ik wel meevallen. Is in NL ook erg duur

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:33

Pipvl schreef:
wij staan bij finca casju. Is best duur maar mooi. is weg naar willibrordus. kost 600 gulden exclusief eten komt 3 a 400 voor eten bij. Lessen op eigen paard kosten daar 25 gulden per les. Vind ik wel meevallen. Is in NL ook erg duur

Ter verduidelijking voor TS 1000 antiliaanse gulden is ongv 410 euro voor all in stalling dus.
In curacao hebben ze vooral passofino's (of hoe schrijf je dat?) dat zijn erg bloederige paarden maar wel aangepast aan het klimaat. Kopen zal moeilijk zijn maar niet onmogelijk. In amerika kan ook maar let wel je moet dan naar amerika om een paard te zoeken dat zijn ook extra kosten. Het is wel de moeite om in de gaten te houden wanneer dollar laag staat dat kan ooit veel geld schelen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:18

Een vriendin van mij heeft jaren geleden haar paarden van Frankrijk naar Curacao verhuisd. Mail anders eens naar Maya Beach Resort op Curacao.

Inger1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:55

Waarom niet kijken bij omringende eilanden en/of inderdaad Amerika.
Daar is vast wel iets voor te regelen....
Aanbiedingen bij vliegtickets in de gaten houden en de reis zo klein mogelijk houden, is geloof ik best mogelijk.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:58

Ik geloof dat het op de omringende eilanden net zo is. Op Sint Maarten zijn bijvoorbeeld ook maar 2 manege's. Over de rest van de eilanden heb ik geen idee. In ieder geval succes TS!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 09:42

Ik lees ook hier even mee! Leuk dat je er mee bezig bent, ik ga 27 november heen! maar zonder paard, die blijft hier! :)

Inger1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 10:08

Hoe gaat het nu met je verhuisplannen?

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 23:07

Hoi Lyona,

Wat leuk dat je naar Curaçao komt, ik woon hier ook nu zo'n 1,5 jaar. Als ik jou was zou ik gewoon op Curaçao zelf rustig rond kijken naar een leuk paard. Importeren kost echt heel erg veel geld en is veel gedoe. Je kunt hier ook prima paarden vinden, en airco is overigens niet nodig aangezien (naar mijn idee alle) paarden hier gewoon in buitenstallen staan.

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:57

Wij hebben op Bonaire 10 leuke paarden en ook wel eens iets te koop, de meesten kunnen prima tegen de warmte hoor!