Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kiki1976 schreef:De insteek van mijn man is meer:
Kijk dan heb ik het allemaal zelf goed aangepakt, zodat ik tenminste weet dat het goed is gebeurt.
Nee de tijd ontbreekt hem veelal, en voor mij heeft het eigenlijk ook geen eerste prio dat de trailer klaar is (ik heb er nu ook geen één).
Maar ergens heb ik het idee dat hij er te eenvoudig over nadenkt. Hup hout eraf incl. bodem, onderstel nakijken en eventueel in de tectyl zetten, assen goed controleren en indien vervangen, remmen en alle bedrading etc nalopen en eventueel vervangen, en de banden.
Daarna alles weer opbouwen.
Nu heeft hij jaren in de garage gewerkt en nu al weer jaren in de bouw, het is niet zo dat hij het niet kan.....
Kijk qua kosten ben je zeg maar net zo duur uit, en dat is ook niet de reden dat hij het zelf wilt doen.
Maar ik heb meer zoiets van, ben je niet te wantrouwend over de staat van alle andere trailers?
)
maar als je alles met elkaar optelt kan je daarvoor ook een leuke trailer zo kopen. ( ex vriend heeft toch alles betaalt
) en heb hem een bedrag terug gegeven die hij ervoor wou hebben toen het uitging kiki1976 schreef:Daar ben ik wel een beetje bang voor Blackstar.
Hij gaat straks regelmatig weg door de weeks voor zijn werk en is dan komt hij niet thuis moeten in de kost). En dit is voor een periode van minimaal 4 mnd. Hij is dan wel met het weekend thuis.....
Een dealer is ook niet alles als ik diverse verhalen op bokt lees.....
Nu heb ik laatst al een verkoper van trailers gesproken en die gaf aan om nooit geen trailer van een bepaald jaartal te kopen. Die vind het weggegooid geld, je kan beter een goede jongere 2ehands kopen.
Kijk in snap zijn insteek dan ook wel weer, daar verdienen hun ook meer op. Want die sprak over trailers van 3á 4 jaar oud.
Vrienden van ons adviseren juist weer een polyester trailer te kopen, maar daar heb ik hier op bokt ook geen al te positieve verhalen over gelezen.....
@Ikke
Mijn man kan door zijn werk en vrienden groep eigenlijk overal wel goedkoper aankomen. Zoals hij het nu berekend heeft met hoe het wil aanpakken kwam hij rond de € 1000.- tot € 1250.- uit. Ik weet alleen niet of banden hier ook bij berekend zijn. Maar in ieder geval wel incl as
ikke schreef:Een wrak opknappen kost je ook 2000 euri's, plus het werk. Voor 5k heb je gewoon een nieuwe, simpele Weijer.
Opknappen van trailers heeft eigenlijk alleen zin bij de duurdere merken, zoals Westfalia of als je zelf een trailer hebt die gewoon door de tand des tijds in aangetast, maar waarvan de techniek nog voldoet.
Als je al moet beginnen met het kopen van een wrak, begin je al met een achterstand.
Jotoma schreef:Ik denk dat je dat laatste enigzins kan ondervangen door bij een dealer een trailer te halen en let op wanneer die voor het laatst bovag gekeurd is. Wellicht kan je ook met garantie kopen.
Zo wil het iig aanpakken. Heb ook geen mensen om me heen die bijster veel verstand hebben van trailers..
rommulus schreef:Veiliger wijs (voor mijn gevoel) koop een opknapper.
Zoals friesiszwart ook al zegt je weet exact waar jou trailer aan toe is.
Je hebt er ook geen haast bij dus ik zou hier voor gaan.
Maar !! de 1000 euro valt gouw in het water als je assen ed rot zijn (banden zou ik me geen zorgen om maken) dan verdubbeld al gouw je budget.
En eigenlijk kun je zelf ook al een hoop aan de trailer doen wat je man ook weer wat kan verlichten.
Kijkende naar je man tja voor 2000 euro koop je een leuke trailer maar vaak moet daar in een aantal jaar toch ook wat aan gebeuren.
Mijn advies ga met je man om de tafel en weeg alle voors en tegens tegen elkaar op.
@ blackstar ik ben het met je eens dat er eigenlijk geen echt slechte trailers zijn.
Maar bij een opknapper wil je bij voorkeur niet een trailer waarbij de wanden op de vloer staan.
Het is een crime om dan de boel te vervangen.
Ook zijn polyester wanden erg lastig, die zijn duur en kun je vaak niet "goedkoop" ergens vinden.
kiki1976 schreef:Daar ben ik wel een beetje bang voor Blackstar.
Hij gaat straks regelmatig weg door de weeks voor zijn werk en is dan komt hij niet thuis moeten in de kost). En dit is voor een periode van minimaal 4 mnd. Hij is dan wel met het weekend thuis.....
Een dealer is ook niet alles als ik diverse verhalen op bokt lees.....
Nu heb ik laatst al een verkoper van trailers gesproken en die gaf aan om nooit geen trailer van een bepaald jaartal te kopen. Die vind het weggegooid geld, je kan beter een goede jongere 2ehands kopen.
Kijk in snap zijn insteek dan ook wel weer, daar verdienen hun ook meer op. Want die sprak over trailers van 3á 4 jaar oud.
Vrienden van ons adviseren juist weer een polyester trailer te kopen, maar daar heb ik hier op bokt ook geen al te positieve verhalen over gelezen.....
@Ikke
Mijn man kan door zijn werk en vrienden groep eigenlijk overal wel goedkoper aankomen. Zoals hij het nu berekend heeft met hoe het wil aanpakken kwam hij rond de € 1000.- tot € 1250.- uit. Ik weet alleen niet of banden hier ook bij berekend zijn. Maar in ieder geval wel incl as
superpony schreef:HIer zelfde......Wij kijken en zoeken naar een fijne 2e hands. Manlief is monteur en kan veel zelf, maar eigenlijk hebben we hem gewoon al een aantal keren nodig binnenkort.
Ik zie opgeknapte trailers en die lijken mooi, maar als ze maar wat hebben gedaan, loop je toch tegen de probemen aan straks.
Wat ik ook opvallend vind is dat mensen de vloer vervangen, maar niet de wand. Ik zou dan erg nauw naar de wand kijken, want vocht en of rot trekt volgens mij op.
Polyester vind ik lastig, want dat kunnen we zelf moeilijk repareren.
Dan de vloermatten. Mensen promoten hun mat, maar ik wil liever op een nieuwe bodem een gietvloer of de mat verlijmd. Achteraf een gietvloer of lijmen lijkt me niks. Losse matten lijken me alleen kunnen als men echt trouw zorgt dat de trailer goed kan drogen. Je weet niet wat mensen hebben gedaan, dus wat zit er onder een velijmde mat??
Niet overal waar je gaat kijken, kun je hem op een brug zetten. Oke, mijn man zal eronder gaan liggen. Maar ik zie me nog niet flink steken in een bodem van iemand anders. Denk ook niet dat mensen vrolijk woden als we dat gaan doen.
Qua merken twijfel ik ook. Wij hebben prima ervaring met Atec, Westfalia, Brenderup en Bockmann. 2e hands zie ik er weinig verschillen in. Liever een goede 2e hands dan een goedkope nieuwe gaat niet altijd op.
ik vind het ideaal
Succes! superpony schreef:CK88, dar heb je gelijk in. Maar de trailers van 2000 euro zijn vaak al eens opgeknapt of voorzien van nieuwe delen. Je weet niet altijd 100% of het echt goed is gedaan. Veel kan je zien, veel ook niet. Dan kun je het soms beter zelf doen, dan weet je iig wat voor materiaal je gebruikt, hoe je dat bevestigt, wat je daarna aan onderhoud hebt gedaan etc.
Valt mij op dat veel trailers op mp net afgespoten zijn. Door het ''nat'' lijken ze vaak mooier dan ze zijn.
Bij een bedrijf kopen is duurder en geeft geen garanties. Onder de 3000 euro hebben ze niet eens gekeken naar de trailer. tenminste zover ik heb gevraagd bij wat ik tegenkom.