Om de tafel met gemeente en provincie voor recreatiegebied

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Om de tafel met gemeente en provincie voor recreatiegebied

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 14:31

Hallo allemaal,

Ik rijd sinds een tijdje weer heerlijk buiten met mijn rijmaatje. Poeh wat een verandering met een jaar geleden. Ik durfde helemaal niet meer naar buiten met mijn paard. En nu proberen we iedere zaterdag een mooie rit te maken.

We hebben een mooi nieuw recreatie gebied in de buurt. Helemaal goed. Nu krijg ik de kans om samen met de gemeente en provincie om de tafel te gaan zitten om te praten over de vormgeving voor voorzieningen van paard en ruiter in dit gebied. Dat is natuurlijk een super kans om mijn ideeën op tafel te leggen.

Nu heb ik een vraag heb jij ook een mooi gebied om te rijden? En wat zijn daar de voorzieningen die je niet zou willen missen? Of wat mis je nou juist en zou je graag willen zien in jou buiten rit?

Ik hoop op leuke reacties die ik mee kan nemen in het gesprek.

Groetjes Kirsten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:32

Ruiterpaden die ook toegankelijk zijn voor menners. Dat zou ik heel fijn vinden. Er is niet zoveel extra nodig; iets bredere paden, maar zonder obstakels.

Sok

Re: Om de tafel met gemeente en provincie voor recreatiegebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:34

Ik weet niet of het bij jullie van toepassing is, maar in mijn oude rijgebied, kon ik vrijwel alleen gebukt over de ruiterpaden omdat er bijna nooit gesnoeid werd.. Wellicht een werkzaamheid om de gemeente aan te herinneren! :D

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:36

geen leem bodem, als het ook maar iets heeft geregent ga je met paard en al onder uit

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:26

Kijk eens op de site http://www.ruiterenenmennen.nl Daar staat een pdf bestand: vraagbaak over het ontwerp, aanleg en inrichting van ruiter-en menpaden

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:30

Goed bereikbaar.
Als ik bij het ruiterpad wilde komen moest ik langs een hele drukke weg

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 18:04

Sok schreef:
Ik weet niet of het bij jullie van toepassing is, maar in mijn oude rijgebied, kon ik vrijwel alleen gebukt over de ruiterpaden omdat er bijna nooit gesnoeid werd.. Wellicht een werkzaamheid om de gemeente aan te herinneren! :D

Ja dat hebben we hier op andere paden inderdaad ook. haha

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 18:05

janouk schreef:
Ruiterpaden die ook toegankelijk zijn voor menners. Dat zou ik heel fijn vinden. Er is niet zoveel extra nodig; iets bredere paden, maar zonder obstakels.

Goede opmerking, wilde ik ook aandragen. Weet niet of ze er voor gaan.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 18:07

Dank jullie al vast voor deze tips. Ik ga ze allemaal meenemen in het gesprek. Bereikbaarheid is hier voor velen ook wel een dingetje, dus daar kunnen ze ook mooi over na denken.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:42

Inderdaad: een goede parkeerplaats voor de trailer. Bordjes dat het voor iedereen duidelijk is dat het om een ruiterpad gaat. Niet dat ik iemand wil verbieden op een ruiterpad te lopen, maar dan kunnen mensen wel paarden daar verwachten en dus eventueel honden waarbij dat nodig is, aanlijnen.

En wel onderhouden. Als de paden verzakken en dus drassig en modderig worden, wordt het al een stuk lastiger en heb je grotere kans dan mensen met paarden stukken voet- en fietspad meepakken wat weer ergernissen oplevert van allerlei kanten.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:49

Onderhoud kost geld, dus een realistisch overzicht van inkomsten en uitgaven t.b.v. ruiter-/menrecreatie is dan wel fijn.

Neem verder ook even contact op met de KNHSregioconsulent in jouw omgeving, hij/zij kan ook de nodige tips geven.

Verder: bewegwijzering/kaartmateriaal, toegankelijkheid voor menners, weinig doorkruising met fiets-/voetpaden indien mogelijk, een ruiterpas is meer dan een zandgeul naast het fietspad, enz.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 08:05

Nou de afspraak staat al gepland. Ik ben met jullie tips aan het werk geweest en nu moet het vast goed komen. Ben erg benieuwd hoe het gaat verlopen. Bedankt allemaal.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 18:16

Toch even melden. Het is gelukt. Sinds een tijdje zijn er borden geplaatst dat je met paarden het gebied in mag in de berm. Helemaal top!