Ervaringen Amigo Turnout Lite regendenken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

skvetta

Ervaringen Amigo Turnout Lite regendenken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 13:11

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een regendeken voor mijn IJslander.
Ik heb een bucas regendeken maar die is bij de boeg te groot en er is veel ruimte over bij zijn buik.

Nu was mijn oog gevallen op de Amigo Turnout Lite. Heeft iemand hier ervaringen mee? Hoe is de pasvorm?

Alvast bedankt voor de reacties!

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:12

Ik denk dat als de Bucas te groot is, de Amigo zeker te groot zal zijn. Ik heb een Smartex turnout en een Amigo Lite, de Amigo valt ruimer dan de Bucas.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:24

daar ben ik het weer niet helemaal mee eens... :D

ik heb voor mijn merrie een Bucas sunshower maat 190 en die past goed, en Amigo hero maat 190 is op de borst te strak en moet ze daarom een maat groter hebben...

Humphry

Re: Ervaringen Amigo Turnout Lite regendenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:29

Daar ben ik het ook niet mee eens, hier is de bucas ook te groot.
Ik heb een draver welke van voren vrij smal is en heb nu een amigo turnout lite
aangeschaft en deze ligt echt super! sluit perfect aan!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 07:36

Met bucas laatste jaren geen ervaring meer, daarvoor schuurde bucas altijd op dr borst. Overgestapt naar horsewear ( amigo rhino rambo) vind de amigo lite echt een heerlijke deken :) vindt hem persoonlijk lekker ruim vallen

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 07:45

Geweldige deken. Ik heb 2 paarden staan, de een is heel smal en de andere is een breed gebouwde haflinger. En die amigo' s liggen op mijn beide paarden perfect! En dat terwijl ze qua bouw het tegenover gestelde van elkaar zijn. Echt top!

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 10:08

Bedankt alvast voor de reacties!

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 13:29

Misschien ter verduidelijking: bij mij liggen de dekens op een paard met een flinke boeg en schouderpartij. De Bucas schuurde bij de boeg en de Amigo doet dat niet. Mijn Bucas deken is al 7 jaar oud dus het kan dat inmiddels de pasvorm gewijzigd is.

colleen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:14

Rijsa schreef:
Geweldige deken. Ik heb 2 paarden staan, de een is heel smal en de andere is een breed gebouwde haflinger. En die amigo' s liggen op mijn beide paarden perfect! En dat terwijl ze qua bouw het tegenover gestelde van elkaar zijn. Echt top!

Hier dezelfde ervaring. Bij mij ligt ie op een paint met een behoorlijke schouder- en bilpartij. Het is de enige deken waar ie geen schuurplekken van krijgt. En bij een stalgenootje ligt ie op een smalle nrps'er.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:41

Super fijne deken! Bij mijn NRPS merrie, smalle schouders, ligt hij prima. Geen schuurplekken en schuift niet.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:59

Ik vind de kwaliteit van de amigo 600 denier van nu, slechter dan die van 5 jaar geleden. Ik heb er 1 net 2 maanden opgehad en de kleine beschadigingen door het spelen lekten dus door. Mijn pony stond na een nacht regen nat en bibberend op de wei.
Hij heeft nu een Rambo op, met nu al net zulke haakjes, maar als die ook gaat lekken dan ben ik wel klaar met Horseware.

Ik had 2 amigos van 5 jaar oud met grotere beschadigingen en die lekten niet door.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:10

Mag ik hier ook wat vragen over de turnout lite pasvorm? Kan je deze pasvorm vergelijken met de pasvorm van de amigo fly buster?
Dit vraag ik omdat ik wel tevreden ben over de kwaliteit, alleen is de flybuster te wijd voor mijn merrie (4 jaar en in ontwikkeling). Maar als de turnout hetzelfde sluit van voren moet ik een maat kleiner denk ik. Of heeft iemand anders een idee?

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:25

Ik heb vorige week ook een amigo turnout lite aangeschaft voor mijn merrie. Deze is 4 smal en groot. Ik heb een 198 cm besteld voor een paard van 1,77 mtr. Deze past perfect een schuift-schuurt niet. Ga je uit van de normale maattabel dan zou ik dus zeker een maat groter moeten hebben. Omdat ze nog zo smal is heb ik een maat kleiner besteld en dat was dus goed. Ik heb al wel een oudere Rambo Rhino dikkere deken, dat was ook een 198 cm en die was goed, dus ik had voorkennis...

Wat betreft de kwaliteit, Amigo is de startlijn van Horseware, snap dat die iets mindere kwaliteit hebben dan de duurdere lijnen. Ik vond 75 euro voor een regendeken met goede pasvorm niet duur. Wil je echt iets stevigers dan zal je dikkere kwaliteit moeten nemen, je hebt ze volgens mij tot 1200 dd. Maar daar hangt ook een ander prijskaartje aan.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:31

Dank je wel ankie2013. Mijn merrie is 167 nu gok ik, misschien zelfs iets groter. Maar zeker geen 177 haha. Ik heb nu een beter idee welke maat dan zou passen. De amigo turnout lite 100gr is met 1200D te koop. Heb toch wel aardig interesse in deze deken.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:35

@Belker: dan zou ik toch even contact opnemen met de verkoper en als die je niet willen helpen met Horseware direct. Ze hebben een naam hoog te houden! Dat je Rambo ook haakjes vertoont doet me wel enigzins afvragen wat je pony doet met spelen... misschien waren het bij een Harry Horse al scheuren geweest.

Ik ben een tevreden Amigo en Rhino gebruiker. Goede pasvorm, goede kwaliteit sluitingen, fijne voering. Dekens (en dat zijn er best al wat ondertussen) gaan al jaren mee.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:36

christel82 schreef:
Mag ik hier ook wat vragen over de turnout lite pasvorm? Kan je deze pasvorm vergelijken met de pasvorm van de amigo fly buster?
Dit vraag ik omdat ik wel tevreden ben over de kwaliteit, alleen is de flybuster te wijd voor mijn merrie (4 jaar en in ontwikkeling). Maar als de turnout hetzelfde sluit van voren moet ik een maat kleiner denk ik. Of heeft iemand anders een idee?

Ik heb de Amigo Hero, die past beter als de flybuster. De flybuster trok wat, de Hero past perfect op mijn arabier.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:39

Ik heb voor mijn KWPN merrie een Bucas winterdeken, deze valt bij de boeg en de hals vrij groot.
Ik heb een Amigo lite ongevoerde regendeken in dezelfde maat en die past veel beter en is precies goed.
Daarnaast heb ik een Amigo mio vliegendeken en die past ook perfect.
Ik ben dus van mening dat de Amigo beter op een wat smaller paard past dan de Bucas.
Ben erg tevreden over de Amigo Lite regendeken.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:03

wittepit schreef:
@Belker: dan zou ik toch even contact opnemen met de verkoper en als die je niet willen helpen met Horseware direct. Ze hebben een naam hoog te houden! Dat je Rambo ook haakjes vertoont doet me wel enigzins afvragen wat je pony doet met spelen... misschien waren het bij een Harry Horse al scheuren geweest.

Ik ben een tevreden Amigo en Rhino gebruiker. Goede pasvorm, goede kwaliteit sluitingen, fijne voering. Dekens (en dat zijn er best al wat ondertussen) gaan al jaren mee.

De deken is getest en het is gebruiksschade die ik zelf maar moet plakken.......
In het koppel lopen 3 ruinen die graag en veel spelen. Mijn eerste Amigo heeft dat 5 jaar volgehouden. De rambo is dus binnen een maand net zo gehavend als de nieuwe Amigo. De oude paarse Rambo's hebben dit ook heel lang overleefd.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:48

Ik ben ook zeer tevreden over de Amigo Turnout Lite! Voorheen gebruikt voor mijn smalle KWPN merrie, zowel smal van voren, als over de rug. En ik heb nu dezelfde deken voor mijn Welshje die toch redelijk stevig en vol is rond de borst en over de rug, en de dekens passen bij alle 2 prima! Ik heb ook geen last gehad van schuurplekken, bij beide paarden niet. Ik heb overigens ook geen last gehad van haakjes/scheuren/lekken en die van mijn KWPN'er is toch al 2 jaar oud..

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:50

thanks allemaal, hier heb ik zeker wat aan!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 17:55

Zeer tevreden over de Amigo turnout dekens. Ik heb de voor 3 pony's en 1 paard in 3 verschillende uitvoeringen: de ongevoerde (Lite), de licht gevoerde (zal wel medium heten?) en de winterdeken (heavy), met daarbij een losse hals die op alle drie uitvoeringen past, zo kom ik het hele jaar rond.
Ik heb de 1200D dekens, speciaal vanwege onze Haflinger-hufter die graag aan dekens van de andere pony's hangt en de dekens blijven prima. Pasvorm is uitstekend, op 4 heel verschillende dieren.
Ik heb ze allemaal besteld via Josie hier op Bokt, zij levert ze snel en voordelig.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:03

Ik heb een hero light en die passen ze goed bij mij en toen had ik laatst een keer bravo via MP gekocht in precies dezelfde maat, en die bleek echt veel ruimer te zijn, mijn paardjes verzopen er in... :+

Klopt dat, valt de bravo echt veel groter dan de hero, of stond daar misschien een verkeerde maat in?

de hero light bevalt hier prima trouwens

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:12

Zojuist de Amigo turnout bravo 1200D besteld (+ gratis fleeceliner) met 25% korting. Leek mij een mooie aanbieding :D
Ik ben benieuwd hoe deze past.

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 17:53

Gister de deken + liner al ontvangen en gelijk gepast. Pasvorm is beter dan de bug buster van Amigo.
Hij sluit wat hoger en schuift niet over haar schouders heen. Dus ik ben zeer tevreden! Dit geld ook voor de liner die ik erbij heb gekregen.
De Bug buster schoof over haar schouders heen waardoor er schuurplekken ontstonden. Deze is te ruim van voren. Verder wel een goede deken.