Pony geen deken naar pony wel deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

Pony geen deken naar pony wel deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 19:12

Mijn ponyvriendje heeft na ruim 4 jaar nog nooit in de dekens gestaan, ik heb hem nu ruim een half jaar maar als het kouder word wil ik hem toch graag de dekens in. Ten eerste is het echt een goorlap dus dan is de deken goor en niet hij, en ten tweede heeft de vorige eigenaar het niet al te nauw genomen met de verzorging met als gevolg dat het nu een vreselijke tut is en hij het liefst de hele dag op stal staat in zn pyamaatje nu het weer viezer weer word. Ik vraag me nu af waar ik goed aan doe, ik wil niet 20 verschillende soorten dekens aanschaffen want hij is gewent niet in de dekens te staan, ik wil gewoon wat extra bescherming tegen het rotweer en misschien wat extras voor de winter. Dus mijn vraag is, welke deken is geschikt, de pony staat overdag de hele dag buiten tot een uur of 5 en snachts gaan ze op stal

Patchje

Re: Pony geen deken naar pony wel deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:18

Als je veel traint is het wel handig, winterdeken, staldeken en regendeken. Het is even zoeken wat je pony nodig heeft, maar als je niet echt veel en hard traint is het niet echt nodig. Als je wel veel traint is het wel handig dat je paardje snel opdroogt.

FleurVerona

Re: Pony geen deken naar pony wel deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:19

Gewoon een 0 gram regendeken, dat is fijn tegen de regen en dan word hij natuurlijk niet zo vies. Als het nog wat kouder word zou je daar ook een onderdeken onder kunnen doen, of alleen een winterdeken op en als het dan nog kouder is kan ook daar een onderdeken onder, het ligt er een beetje aan of je het ook doet om niet zo'n lange vacht te krijgen. Hoop dat je hier wat aan hebt :)