starheid wedstrijdsecretariaat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spekenham

starheid wedstrijdsecretariaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 14:04

even een probleem voorleggen en wellicht ben ik degene die hier fout zit maar zo voelt het iig niet.

probleem is: 2 pony's ingeschreven waarvan in in de m1 en 1 in de z1
5 dagen voor wedstrijd mailtje dat er geen andere mogelijkheden zijn dan maar 25 minuten tussen de twee pony's te plannen met de start.

nou ja, dat gaat toch nooit lukken met af en opzadelen en het voorbereiden van die pony op de z proef is ook niet binnen 10 minuten gebeurd.
Ik heb de optie aangedragen om te vragen of de jury misschien even 15 minuutjes wil wachten voor de z proef immers de bewuste proef was ook echt de laatste van de dag na die proef zijn er geen starts meer.

Nu was er volgens haar dit echt niet mogelijk en als enigste optie was dan om de z proef als 1e vd dag te rijden dus voor ons voor 6 uur bed uit dus ook mijn twee jongste kids van onder 6 jaar, lijkt me niet een goede oplossing, ook moesten we dan ruim 3 uur weer wachten op de m proef. En laten we eerlijk zijn we praten maar over 15 minuutjes daar ga ik geen jonge kinderen mee lastig vallen door ze immens vroeg uit bed te halen ( man is werken vandaar dat ze mee moeten)

Ik kreeg dus een zeer onvriendlijke mail dat ik dan maar af moest melden iig kon ze niet met mij rekening houden, dus ook zonder bevestiging van mij heeft ze de pony's van de startlijst afgedonderd. ik heb een mail gestuurd dat er echt nog wel andere opties zijn zoals 1 pony bij sluiten in een andere klasse en toch resultaat met de goede klasse mee laten tellen of en dat was toch wel net zo netjes mij al voor de startlijsten er op kwamen kunnen informeren of ik eigenlijk wel wilde starten omdat ze te weinig inschrijvingen heeft( ik geloof nog geen 20 op de hele dag)

Nee ik ben dus vd startlijst afgeknikkerd en volgens haar moet ik ook nog startgeld gaan betalen terwijl ik eigenlijk geen schuld heb aan de situatie.
Overigens had ze in de 1e mail zelf ook aangegeven dat ik 1 pony af kon melden als het me niet lukte om te starten maar nu in een andere mail geeft ze aan dat ik dus daar wel startgeld over moet betalen.

Hoe krom kan een situatie zijn maar ik ben nu wel de dupe van haar starheid en wordt op kosten gejaagd, zo zijn we als deelnemer wel mooi vogelvrij, ik vind dat een secretariaat er alles aan moet doen om te zorgen dat een deelnemer op een "normale" manier de kans moet krijgen om te starten immers je betaald er toch ook voor!!!

En volgens KNHS is er idd niks vastgelegd over minimale starttijd tussen 2 pony's maar je ziet wel zo kom je mooi in de
problemen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:09

Ik zou eens net niks betalen, jij hebt er niet om gevraagd om van de startlijsten gehaald te worden. Bewaar je mails.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:13

Ik snap ook wel dat ze de jury niet een kwartier willen laten wachten, alleen omdat je met twee pony's wil starten.
Daarnaast is het gewoon ronduit bot om jou er zo af te knikkeren. Ik zou mooi niks betalen! Je had immers met één van je pony's wel kunnen starten maar dat maken zij nu niet meer mogelijk :n

Edit: Typefoutje :')

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 14:14

nee klopt wel heb ik aangegeven dat als er geen andere opties zijn er idd niet gestart kan worden ik heb de mails ook doorgestuurd naar de knhs en er een klacht over ingediend maar ja , ik geloof niet dat zij er echt werk van maken. In haar laatste mail geeft ze aan dat ze ook hierover knhs gebeld heeft maar ze heeft daar aangegeven dat er 40 minuten tussen de pony's zat , nou helaas heb ik dus een mail van haar waarin toch echt 25 minuten staat dus ze spreekt haar eigen tegen , ik ga hierover maandag ook knhs bellen.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 14:16

suus_pepper schreef:
Ik snap ook wel dat ze de jury niet een kwartier willen laten wachten, alleen omdat je met twee pony's wil starten.
Daarnaast is het gewoon ronduit bot om jou er zo af te knikkeren. Ik zou mooi niks betalen! Je had immers met één van je pony's wel kunnen starten maar dat maken zij nu niet meer mogelijk :n

Ho wacht eens even, ze had ook in een eerder stadium kunnen aangeven dat er te weinig delenemers zijn om met twee pony's te starten of startlijst anders indelen er zijn legio oplossingen te bedenkten

Ik heb hele zomer vaak probleem gehad dat er maar een paar in de m en z zaten maar is altijd netjes opgelost door wedstrijdsecretariaat.

En kom op wat is nou 15 minuutjes op een hele dag ik zie het probleem daar niet in , was de laatste start vd dag!!!

Ik heb net mailverkeer nog een keer doorgenomen en ik zie zojuist da tik helemaal niet afgemeld heb alleen gevraag dom een oplossing!!!
Laatst bijgewerkt door spekenham op 21-09-13 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:19

Je wordt in principe natuurlijk gewoon ingedeeld zoals het een wedstrijd secretariaat goeddunkt. Als dit niet past, dan kun je inderdaad bellen om te overleggen over alternatieven. Zijn die er niet / dan wel wil het wedstrijdsecretariaat niet meewerken aan de door jou aangedragen alternatieven ( wat in principe hun goed recht is) dan zijn er volgens mij maar 2 mogelijkheden:

- Je start volgens de indeling en betaald dan ook gewoon het startgeld
- Je trek 1 of beide paarden terug, en betaald niet voor de paarden die je niet start.

Volgens mij kan een vereninging je niet laten betalen als je niet start, zeker niet als zij ze tegen jou wens in van de startlijst gehaald hebben.

Begrijp niet goed hoe je vervolgens met dit secretariaat in deze vervelende interactie terecht bent gekomen. Jámmer!!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:20

spekenham schreef:
suus_pepper schreef:

Ho wacht eens even, ze had ook in een eerder stadium kunnen aangeven dat er te weinig delenemers zijn om met twee pony's te starten of startlijst anders indelen er zijn legio oplossingen te bedenkten

Ik heb hele zomer vaak probleem gehad dat er maar een paar in de m en z zaten maar is altijd netjes opgelost door wedstrijdsecretariaat.

Daarom zeg ik ook dat het bot is om jou te laten betalen. Maar dat neemt niet weg dat het nu aangegeven wordt en dat je een keuze zou kunnen maken. Of niet betalen en niet starten, of wel betalen en starten met weinig tijd.
Ik bedoel niet dat het jouw schuld is hoor! De schuld ligt volledig bij het wedstrijdsecretariaat vind ik. Maar een jurylid een kwartier laten wachten is echt geen pretje, de andere ruiters moeten dus ook een kwartier wachten enzo..

Edit: Ik bedoel wat hierboven beschreven is!

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 14:24

Ik bedoel niet dat het jouw schuld is hoor! De schuld ligt volledig bij het wedstrijdsecretariaat vind ik. Maar een jurylid een kwartier laten wachten is echt geen pretje, de andere ruiters moeten dus ook een kwartier wachten enzo

Even gekopieerd uit hierboven,

het was zoals al div. keren geschreven de laatste start en ook de enigste start in het z van die dag daarna was de wedstrijd klaar......

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:26

Als je kijkt in de regelementen staat dat er minimaal 60 min verschil moet zitten tussen combinaties met meerdere dieren.
Ze heeft dus niet het recht om jou 25 min te geven naar wel die 3 uur. Heel hard gezegd is het dus je eigen probleem dat je niet 3 uur wilt wachten.
En nee een.jury gaat ook niet wachten op jou want dat kost de vereniging weer geld etc.

Ik vind het overgens niet netjes dat je al vd startlijst bent gehaald en dat je alsnog moet betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:26

Ik snap dat ze niet de jury een kwartier willen laten wachten voor 1 pony, zou ik als jury ook niet blij mee zijn, als dit al van tevoren geregeld is (bij overmacht op het moment zelf is het een ander verhaal) Van wedstrijdsecretariaten wordt altijd een hele boel verwacht. Iedereen heeft wensen en verzoeken, daar kun je onmogelijk altijd rekening mee houden. Ik snap dus dat van hun kant.

Aan de andere kant is het niet netjes om je zomaar van de lijst af te halen en vervolgens betaling te verplichten. Echter horen we hier maar 1 kant van het verhaal. Contact via mail is altijd lastig, het kan al snel verkeerd/bot overkomen, zonder dat het zo is bedoeld. Dit geldt voor beide kanten.

Volgens mij ben je niet verplicht om voor beide proeven te betalen, helemaal omdat ze jou er zonder instemming af hebben gehaald. Bewaar iig die mail, dan heb je dat als bewijs.

Is er ook telefonisch contact geweest? Misschien dat je er dan alsnog gewoon uitkomt, dat je misschien nog wel met 1 pony gewoon kan starten en ook alleen voor die start betaalt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:30

lucifertje schreef:
Als je kijkt in de regelementen staat dat er minimaal 60 min verschil moet zitten tussen combinaties met meerdere dieren.
Ze heeft dus niet het recht om jou 25 min te geven naar wel die 3 uur. Heel hard gezegd is het dus je eigen probleem dat je niet 3 uur wilt wachten.
En nee een.jury gaat ook niet wachten op jou want dat kost de vereniging weer geld etc.

Ik vind het overgens niet netjes dat je al vd startlijst bent gehaald en dat je alsnog moet betalen.

Daar heb je nog een goed punt! :j

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 14:35

spekenham schreef:
En volgens KNHS is er idd niks vastgelegd over minimale starttijd tussen 2 pony's maar je ziet wel zo kom je mooi in de
problemen.

Ik heb het even voor je opgezocht:

Artikel 122 – Startvolgorde
1. De startvolgorde van de deelnemers wordt door de wedstrijdorganisatie vastgesteld, tenzij het vraagprogramma anders aangeeft. Het is niet toegestaan om binnen eenzelfde groep ruiters in dezelfde klasse 2 klassementen op te maken bij dezelfde jury.
2. Deelnemers, die met twee of meer paarden aan dezelfde rubriek deelnemen, hebben recht op een interval van tenminste één uur op de startlijst tussen de door hen te starten paarden. Indien dit om praktische redenen niet of slecht haalbaar is dient dit met de betrokken deelnemer
tevoren te worden overlegd.
3. Het is een deelnemer niet toegestaan om tweemaal met hetzelfde paard in
dezelfde rubriek te starten.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 15:05

lucifertje schreef:
spekenham schreef:
problemen.

Ik heb het even voor je opgezocht:

Artikel 122 – Startvolgorde
1. De startvolgorde van de deelnemers wordt door de wedstrijdorganisatie vastgesteld, tenzij het vraagprogramma anders aangeeft. Het is niet toegestaan om binnen eenzelfde groep ruiters in dezelfde klasse 2 klassementen op te maken bij dezelfde jury.
2. Deelnemers, die met twee of meer paarden aan dezelfde rubriek deelnemen, hebben recht op een interval van tenminste één uur op de startlijst tussen de door hen te starten paarden. Indien dit om praktische redenen niet of slecht haalbaar is dient dit met de betrokken deelnemer
tevoren te worden overlegd.
3. Het is een deelnemer niet toegestaan om tweemaal met hetzelfde paard in
dezelfde rubriek te starten.

Is toch een heel andere stiuatie, pony's lopen niet in delzefde klasse!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:16

spekenham schreef:
Is toch een heel andere stiuatie, pony's lopen niet in delzefde klasse!!!

Het gaat erom dat het secretariaat wel met je mee heeft gedacht, ze hebben je de mogelijkheid gegeven eerder te starten, maar dan moet je 3 uur wachten en dat wil je niet. Kort inrijden wil je ook niet. Zoals Lucifertje aangeeft, dit is dan je eigen probleem. Ze hebben wél meegedacht aan een oplossing, dus het secretariaat star noemen is imo niet terecht. Zoals ik hierboven ook al heb aangegeven, ik zou als jury niet blij zijn als het secretariaat voor mij besluit dat ik een kwartier moet wachten, omdat iemand perse met 2 pony's wil starten.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:18

En volgens mij is het ook nog zo dat je een bepaald "afzeg" termijn hebt die het recht geeft op niet betalen. (uit mijn hoofd weet ik niet de precieze dagen)

Als jij je inschrijft met 2 pony's in verschillende klasses zit daar een risico aan.
Een secretariaat heeft jou mogelijkheden gegeven die jij niet wilt omdat je met kinderen zit......
Waarom zouden zij hemel en aarde moeten bewegen voor 1 combinatie?

ponyparadijs

Re: starheid wedstrijdsecretariaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:29

Ik moet zeggen dat ik dit ook wel starheid van het secretariaat vindt.
Zeker in de M kan er makkelijk geschoven worden.
Als de jury de Z pony als laatste start heeft.
En er 25 minuten tussen de M en de Z pony zit zijn er maar 4 starts tussen.
Kan me niet voorstellen dat die jury daar zit voor 5 starts.
Ze hadden je dus ook eerder bij die jury kunnen laten starten.
Ik als secretariaat doe altijd mijn best het zo goed mogelijk op te lossen.
Dat geeft soms op de startlijsten een rommelige aan blik.
Maar dat maakt voor de jury's niet uit.

Een kwartier laten wachten zou kunnen betekenen dat er extra kosten aan de jury zitten omdat ze langer dan het dagdeel zitten.
Zelf zou ik daar dus ook niet voor kiezen.
Maar denk dat er wel een andere oplossing mogelijk is.

Overigens zou het betalen niet bij mij op komen.
JIJ heb je NIET afgemeld.
Zij hebben jou van de lijst gehaald.
Dat is wat anders.
Bewaar je mail contact.
En stuur dat met de eventuele rekening naar het KNHS.
Dit is niet netjes van het secretariaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:36

ponyparadijs, maar waarom moet een secretariaat zich in allerlei bochten wringen voor 1 persoon? Ze hebben een optie aangeboden, maar dit wou ts niet..? Zoals ik al aangaf, het verhaal heeft 2 kanten en we zien hier maar 1 kant van het verhaal.. Jammer dat ts daar verder niet op reageert.. :n

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:43

Als er drie uur tussen twee proeven zit met verschillende pony's, waarom breng je de eerste dan niet gewoon naar huis? En haalt de andere weer op?s lijkt mij juist ideaal.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:46

Bochten wringen?
Waarom in bochten wringen.
Ik kan me wel voorstellen dat de amazone er niet voor kiest om 3 uur tussen beide proeven te hebben.
Dat mag namelijk ook niet voor het dierenwelzijn om ze zo lang op de trailer te laten staan.
Soms zitten secretariaten zo vast in hun ritueel.
Dat alle M1 deelnemers achter elkaar moeten bijvoorbeeld.
Terwijl dat helemaal niet hoeft.
Zolang ze maar bij dezelfde jury starten kunnen ze gewoon voor de prijzen rijden.

En daarnaast het feit dat ze haar dan zonder pardon van de lijst haalt
Dat is toch ook niet normaal.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:48

Het paard dat Z loopt zou dus gewoon tussen de B ruiters mogen starten (ik bedoel dus qua starters: B, L, B, B, Z, B, L, L, oftewel een willekeurige volgorde qua niveau)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:50

Je weet toch niet hoe het programma eruit ziet? Daarom zeg ik, we lezen hier maar 1 kant van het verhaal.. 3 uur is lang ja, maar je kunt ook ff heen en weer rijden bijvoorbeeld. TS kan gewoon niet alle schuld bij het secretariaat leggen, ze doen hun best en hebben oplossingen aangedragen.

Van de lijst afhalen en wel laten betalen kan idd niet, maar dat heb ik eerder ook wel aangegeven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:51

xSlvna schreef:
Het paard dat Z loopt zou dus gewoon tussen de B ruiters mogen starten (ik bedoel dus qua starters: B, L, B, B, Z, B, L, L, oftewel een willekeurige volgorde qua niveau)?

Lijkt me niet handig, moet je ringen gaan vergroten en weer gaan verkleinen tussendoor ;) Maar ja, het mag, je zult alleen niet voor de prijzen mee kunnen doen, omdat ze B en Z voor de prijzen niet mogen samenvoegen (zo uit mijn hoofd)

Edit: En je zult dan een Z jury moeten regelen die die hele groep jureert..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-09-13 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:53

xSlvna Dat zou kunnen ja.
Is niet geheel logisch gezien de Z in een 20-60 baan wordt verreden.
Maar ik heb nu bijvoorbeeld een startlijst met: M1-L2-B-L1- 4x L2- M2- 4x M1
Daarbij zitten de eerste 2 combinatie gewoon in de prijsuitreiking van de betreffende klasse.
Beide rijden namelijk ook 2 paarden

Qua prijzen past het niet gesamelijk nee

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:55

Er is een optie aangeboden. Dat jij geen drie uur wilt wachten is niet hun probleem ook jou kinderen niet zij kunnen daar geen rekening mee houden. 3 uur kan je lekker gebruiken om je beide pony,s goed voor te bereide en op en af zadelen. Het is jou keuze om met beide te starten dat is dan het risico. Je zo van de lijst af halen is niet netjes ze hadden jou even kunnen vragen of je nog wilde starten. Als het dan na de sluitingsdatumis en je wil niet gebruikmaken van de oplossing dan ben je wel degelijk startgeld verschuldigd, echter als je jezelf zou afmelden:-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:56

Ik bedenk me trouwens ineens dat dat met ring vergroten/verkleinen ook voor ts geldt :+ Dus snap ik des te meer de 'starheid' van het secretariaat :j