[EG] Verleden en afstamming gezocht van Maks

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafjesliefde

[EG] Verleden en afstamming gezocht van Maks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 13:14

Dag bokkers!

Naar aanleiding van dit topic [HA] Kruising of niet? wil ik toch verder Aladin z'n verleden uitspitten, aangezien er zeer rare en verdachte informatie blijft opduiken.

Aladin is mijn verzorgpony maar z'n eigenaresse Horsetopia is ervan op de hoogte dat ik dit doe :)
Enkele gegevens over 'm:
- Geboren op 9 april 2009
- Moeder: Madelaine van oud kraggenburg
- Vader: Steven van de zantkohoeve

In zijn boekje zou dus ergens in potlood geschreven staan dat zijn mama Madelaine van oud kraggenburg is, en zijn papa Steven van de zantkohoeve.
Probleem 1: Steven van de zantkohoeve zou manen tot op de grond hebben. Te zien in dit zoekertje: http://www.bokt.nl/markt/ad/67834/lieve ... rie-veulen

Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat Aladin dan echt niets heeft overgeërfd van die prachtige manen.
Dit is Aladin trouwens:
Afbeelding

Probleem 2: De huidige eigenaresse van Aladin z'n moeder is ook gecontacteerd geweest en die zei dat zij zo geen veulen heeft gehad, maar een veulen met een bles.

Ik ben op zoek naar mensen die meer weten over Aladin. (Maks) Geboorteplaats, echte ouders, alle info vind ik leuk :)

ik ben deze zoektocht puur uit nieuwsgierigheid gestart, volle haflinger of niet, hij is gewoon de beste :))

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 13:42

Probleem 1: Dat de vader lange manen heeft wilt niet zeggen dat zijn nakomelingen dat ook zullen hebben. Er zijn honderd en een redenen waarom een paard wel of niet lange en dikker manen heeft. Dit is geen aanknopings punt om afstamming te bepalen.

Probleem 2: Ik heb de volgende veulens van Madelaine van oud kraggenburg kunnen vinden dus kan wel aan nemen dat er misschien nog meer waren:
- merrieveulen in 2003, genaamd 'Alena Bright Eyes', Hf. 27874. 09-05-2003, vader Argentan, fokker: W. Roos te Loenen (Gld); eigenaar (2006): J. Zuidema te Loon
- merrieveulen in 2012, genaamd 'Stilana', 1 mei 2012, vader Steven van de Zantkohoeve, gevonden via deze ad: http://boktimg.nl/markt/ad/65532/lieve- ... rie-veulen

Ik zou verder onderzoek richting fokker van het eerste veulen zoeken, of navraag doen bij het Haflinger Stamboek achter de geregistreerde veulens van de hengst en de merrie.

adnariM

Re: [EG] Verleden en afstamming gezocht van Maks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:00

Ik zal de fokker dit topic sturen voor je, toevallig ken ik haar. zij kan je vast vertellen hoe en wat! Succes!

lisa1052

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:34

ik heb de moeder Madelaine van oud kraggenburg (Elmo)
Vader heeft mij vriendin wendy

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 13:41

Lisa1052: had jij Elmo op 9 april 2009 ook al in je bezit?

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:17

De hengst Steven is geen goedgekeurde hengst bij het stamboek, vandaar dat je waarschijnlijk geen nakomelingen van hem kan vinden via de KVTH. Ik weet wel dat Wendy elk jaar een veulen fokte bij Elmo met Steven, omdat de paarden altijd bij elkaar in de wei stonden. De combi van deze twee paarden is dus niet vreemd. Ga er maar vanuit dat je paard een hele haflinger is ;)

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 17:23

Aladin werd bij z'n vorige eigenaresse trouwens Spike genoemd en dat was ergens in Westbroek!