Van rijlaarzen naar chaps...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Friso_lover

Van rijlaarzen naar chaps...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 19:25

Nu ik toch nog de knoop heb doorgehakt en mijn petrie laarzen op internet heb gezet omdat ik weer terug wil naar chaps, zit ik met een dilemma.
Mijn petries waren net te kort naar mijn smaak voor mijn benen, en deze waren 48 in de lengte. Dus ik moet minstens een 50 hebben qua voetlengte.
Nu zag ik op internet supervette chaps staan, deze: http://www.dokihorse.com/nl/category/lak/
Ben er nog niet over uit welke precies, dus daar mag je je mening ook over zeggen. :+
Maar, nu zie ik bij maten staan bij de L, hoogte: 41. Gaat dit passen als ik minsten 50 nodig heb bij laarzen? Want ik weet namelijk niet hoe dit bij chaps zit.

Hilli

Re: Van rijlaarzen naar chaps...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:09

Staat er een maattabel bij, of kun je ergens anders een maattabel vinden? Dan weet je ook hoe je kunt meten of de chaps passen.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 20:14

Ja er staat een maattabel bij. Daarbij staat dus hoogte: 41. Maar ik weet dus niet hoe zoiets opgemeten word; vanaf de grond? Of wanneer de chap begint, of word het gemeten tot de boog, of meten ze tot de knieholte? Dus vandaar mijn vraag hoe het bij chaps gemeten word.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:16

Ah, op die manier. Bij bijv. Mountain Horse wordt aangegeven hoe ze dan die 41 cm meten. Mijn chaps vallen tot ongeveer net op/onder m'n enkel.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 20:23

Word hier niet gezegd, hoe worden die mountain horse opgemeten dan? Vanaf waar de chap begint tot onder de knieholte? Want als dat ook zo bij deze is zou het misschien nog wel kunnen passen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:08

Je zou even moeten zoeken op een website waar Mountain Horse wordt verkocht. Ik heb nu helaas alleen een mobiele telefoon bij de hand anders had ik zo'n maatplaatje voor je opgezocht.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 21:11

Dat word vanaf de grond tot knieholte gemeten. Als dat bij deze chaps ook zo is ben ik bang dat ze te kort zijn.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:29

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 14:01

Oh dat helpt wel! Heel erg bedankt!
Ik denk dat ik ze toch maar bestel, als ze niet passen kan ik ze altijd nog terug sturen. :j