Welke dekens voor paarden met lage hals aanzet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Welke dekens voor paarden met lage hals aanzet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 17:35

Welke dekens (merken) zijn er allemaal goed geschikt voor paarden met een lage hals aanzet?
Ik kom enkel de rambo dekens tegen met een V-sluiting vooraan wat voor meer ruimte zorgt, maar dat zijn nogal dure dekens..
Als ik mijn paard een deken aan doe met rechte voorsluiting dan lijkt ze wel klem te komen zitten als ze wil grazen :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:49

Mijn jonge lusitano heeft ook een vrij lage wat zware halsaanzet en die heeft inderdaad een Rambo met V-sluiting.
Dominick is ook heel mooi ruim voor en goed geschikt voor bredere paarden en paarden met een lagere halsaanzet.

Marije_jiplover

Re: Welke dekens voor paarden met lage hals aanzet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 05:53

Om die reden draagt mijn haf idd uitsluitend Rambo dekens met V sluiting. Die liggen perfect en wringen niet, andere dekens wel.
Voordeel is wel dat je met het linersysteem verschillende diktes van 1 (dure) buitendeken kunt maken. De liners zijn een stuk aardiger voor je portemonnee.
Ik heb 2 buitendekens en pas dus de rest aan met de verschillende diktes onderdeken.