Voering uit Aigle rijlaarzen knippen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Finesse

Voering uit Aigle rijlaarzen knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 12:39

Vast een heel herkenbaar probleem: de versleten voeringen bij rubberen rijlaarzen... De laars zelf is nog prima, maar door de kapotte voering kan ik ze niet meer aan. Als de bak droog is draag ik mijn leren rijlaarzen, zitten vele malen beter. Maar de winter komt eraan... en dan veranderd de bak in een zandwaterbad. Oftewel; alles komt onder de zandklodders. Dus dan zijn die rubberen dingen toch wel weer een uitkomst aangezien ik zuinig ben op die kostbare leren laarzen.

Heeft iemand van jullie de voering eruit gehaald en zo ja, hoe dan? Ik heb van die Aigles (type Ecuyer?) met verhoogd leren stuk, dus eerst een stuk leer en dan beige voering. Het bovenste deel heb ik met pijn en moeite los gekregen (knipt niet echt makkelijk omdat er heel weinig ruimte is in de laars :D ), maar nou zitten die krengen ook nog vast bij de zool waar ik never nooit met de schaar bij kan komen... Wie heeft hier ervaring mee en hoe heb jij dit opgelost? Alle tips zijn welkom _/-\o_

IrishDraught

Re: Voering uit Aigle rijlaarzen knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:42

Verwarmen? Dan laat de lijm los. Mensen die zweetvoeten hebben trekken vaak na enkel keren de voering er al mee uit. Die klacht kregen wij vaak in de ruitersportzaak.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:44

Inderdaad, bekend verschijnsel ... uitgetrokken laarzen met de voering op de kop erboven :))

Je kunt er gewoon warm water ingieten, die voering gaat er toch uit !

Finesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 19:15

Goed idee! Dus het zit gewoon domweg vastgelijmd? Ik was al bang dat de voering in de zool gestikt zat op de een of andere manier. Ik ga het eens proberen... :)*

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:20

stanleymes eventueel?