Paard moeilijk uit de wei te halen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blanche1986

Paard moeilijk uit de wei te halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 14:29

Hallo heb even een vraag ik heb sinds kort een hele mooie draver als verzorgpaard een merrie. In het begin kreeg haar niet uit het land is natuurlijk logisch je hebt nog geeen band. Maar na loop van tijd ging dat beter en op den duur kwam ze al als ik haar riep. Nu sinds de laatste paar dagen vertikt ze het om zich te laten pakken ;( . Dit is gekomen na een storm vorige week elke keer lijkt wel als het regent of het is slecht weer vertikt ze het om te komen bij me. En als het mooi weer is komt ze graag naar me toe waar ligt dit aan. Zo het het weer kunnen zijn heb haar nooit wat gedaan of gestraft. Dit frusteerd best wel was zo lekker bezig bezig met haar ze luistert ook super goed naar me als ik met haar rij. Heb gisteren 17 sept 2013 anderhalf uur in de egen in de wei gestaan me peen en halster HELP....

Blanche1986

Re: Paard moeilijk uit de wei te halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 15:21

wie wil mij helpen met dit probleem en heeft er nog tips

aliskebaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:56

Blanche1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 11:45

Dank je wel voor de tip

Blanche1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 11:46

Ik heb de film bekeken en we hebben gister met haar getraind door haar onderdanig te laten worden naar mij toe hopen dat dat werkt vandaag met haar uit de wei halen. Daarna ga ik haar lekker verwennen borstelen en heerlijk even wandelen

Welshfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 13:33

Je kunt eens proberen om haar iedere keer iets lekkers te geven als je haar van de wei gaat halen. Na een tijd gaat ze het van de wei halen linken met iets lekkers.
Als ik mijn pony van de wei haal 's avonds, krijgt hij altijd eten in zijn stal. Hierdoor rent hij al hinnikend in een galop naar de ingang als hij de achterdeur hoort open/dicht gaan (wei is langs het huis).

De buurman rijdt met een vrachtwagen, en hij bewaart altijd een sneetje brood om aan mijn pony te geven. Hij parkeert zijn vrachtwagen altijd aan 1 hoek van de weide en daar geeft hij dat sneetje brood ook. Ponybeest had dit al snel door en gaat nu al in die hoek staan van zodra hij die vrachtwagen in de verte hoort aankomen, gewoon omdat hij weet dat hij iets lekkers krijgt van de buurman.

Ik ben eens een periode gestopt met 's avonds voer geven in de stal (hij kreeg dan enkel hooi dat ik buiten neerlegde, hij heeft een inloopstal) omdat hij geen extra voer nodig had. Toen ik merkte dat mijn pony niet meer naar mij toe kwam en ik hem zelf moest gaan halen (soms liep hij dan nog van me weg), ben ik maar weer begonnen met voeren, al is het maar een klein handje voer. :Y) Nu komt hij weer heel enthousiast naar me toe gerend als hij me hoort :+