Je kunt eens proberen om haar iedere keer iets lekkers te geven als je haar van de wei gaat halen. Na een tijd gaat ze het van de wei halen linken met iets lekkers.
Als ik mijn pony van de wei haal 's avonds, krijgt hij altijd eten in zijn stal. Hierdoor rent hij al hinnikend in een galop naar de ingang als hij de achterdeur hoort open/dicht gaan (wei is langs het huis).
De buurman rijdt met een vrachtwagen, en hij bewaart altijd een sneetje brood om aan mijn pony te geven. Hij parkeert zijn vrachtwagen altijd aan 1 hoek van de weide en daar geeft hij dat sneetje brood ook. Ponybeest had dit al snel door en gaat nu al in die hoek staan van zodra hij die vrachtwagen in de verte hoort aankomen, gewoon omdat hij weet dat hij iets lekkers krijgt van de buurman.
Ik ben eens een periode gestopt met 's avonds voer geven in de stal (hij kreeg dan enkel hooi dat ik buiten neerlegde, hij heeft een inloopstal) omdat hij geen extra voer nodig had. Toen ik merkte dat mijn pony niet meer naar mij toe kwam en ik hem zelf moest gaan halen (soms liep hij dan nog van me weg), ben ik maar weer begonnen met voeren, al is het maar een klein handje voer.
Nu komt hij weer heel enthousiast naar me toe gerend als hij me hoort