ik wil binnen kort nieuwe leren laarzen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxpaaardje

ik wil binnen kort nieuwe leren laarzen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 12:30

Ik wil binnen kort nieuwe laarzen kopen van Petrie weet alleen nog niet welke. Ik wil ze alleen voor wedstrijden gaan gebruiken. Weet iemand wat beetje fijne laarzen zijn. Wel graag goede.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:40

Ikzelf heb de Petrie Coventry in het zwart en de Petrie Athene in het cognac.
Tussen beide laarzen zit een groot verschil. Zo is de Coventry speciaal voor mensen met smalle enkels, die daar normaal in andere laarzen heel veel ruimte hebben. Plus, deze laars sluit helemaal mooi aan en is van wat zachter leer gemaakt, zodat je niet weken hoeft in te lopen. De Athene heeft de rits aan de voorkant zitten en is van veel stugger leer gemaakt. Ik ben zelf echt al heel erg lang bezig deze in te lopen. Op zich geen probleem, want ik ben mijn jonge paard nu aan het doorrijden en draag hierbij mijn Petrie jodphurs en chaps, waarin ik veel flexibeler ben. :P Maar eindelijk mag ik binnenkort met mijn Athene's rijden! Daar verheug ik me zo op, want het zijn onwijs gave laarzen! :p

Zie hier mijn Petrie Athene laarzen :) :

Afbeelding

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:41

Ikzelf ben geen fan van petrie, erg hard en oncomfortabel. Het ligt eraan wat je budget is en je kan het zo duur maken als je zelf wilt.
Kijk ook eens bij cavallo, de Niro en Lipica. Met name zijn lipaca's erg leuk geprijsd. Je krijgt namelijk maat werk voor die prijs en dat zit toch altijd beter dan confectie.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 12:47

lucifertje schreef:
Ikzelf ben geen fan van petrie, erg hard en oncomfortabel. Het ligt eraan wat je budget is en je kan het zo duur maken als je zelf wilt.
Kijk ook eens bij cavallo, de Niro en Lipica. Met name zijn lipaca's erg leuk geprijsd. Je krijgt namelijk maat werk voor die prijs en dat zit toch altijd beter dan confectie.

dank je voor de tip ik heb wel eens petrie gedragen. Maar die waren eigelijk op maat gemaakt voor me moeder. Maar daar zit geen rits in. Maar die waren ook niet mooi meer.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 12:50

Kimmutjuh89 schreef:
Tussen beide laarzen zit een groot verschil. Zo is de Coventry speciaal voor mensen met smalle enkels, die daar normaal in andere laarzen heel veel ruimte hebben. Plus, deze laars sluit helemaal mooi aan en is van wat zachter leer gemaakt, zodat je niet weken hoeft in te lopen. De Athene heeft de rits aan de voorkant zitten en is van veel stugger leer gemaakt. Ik ben zelf echt al heel erg lang bezig deze in te lopen. Op zich geen probleem, want ik ben mijn jonge paard nu aan het doorrijden en draag hierbij mijn Petrie jodphurs en chaps, waarin ik veel flexibeler ben. :P Maar eindelijk mag ik binnenkort met mijn Athene's rijden! Daar verheug ik me zo op, want het zijn onwijs gave laarzen! :p

[ Afbeelding ]

dank je voor de tip. weet jij soms hoe die van olympic zijn??? die jij heb zijn op zich ook mooi en voor al netjes en daar gaat om. ik moet ze dan in zwart hebben ben niet zo van bruin maar staat ook niet bij me zadel. Maar bij jou staan echt mooi.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:50

valerie2012 schreef:
Kimmutjuh89 schreef:

[ Afbeelding ]

dank je voor de tip. weet jij soms hoe die van olympic zijn??? die jij heb zijn op zich ook mooi en voor al netjes en daar gaat om. ik moet ze dan in zwart hebben ben niet zo van bruin maar staat ook niet bij me zadel. Maar bij jou staan echt mooi.

Qua kostenplaatje is dat evenveel als de Athene en in de kleuren zwart/bruin/cognac te krijgen. Maar ik weet ook dat de Petrie Olympic de ritssluiting voor aan de binnenzijde heeft, wat ikzelf persoonlijk niet echt prettig vind. Ten eerste rijdt het niet lekker en ten tweede gaat de rits langs het leer van je zadel op wat weer voor beschadigingen zorgt. ;( Dat wil je natuurlijk niet. Ikzelf vind ook dat de Olympics niet helemaal lekker aansluiten bij de enkels, tenminste, als je smalle enkels hebt als ik en het soms echt een kriem is om een fijne rijlaars te vinden.

Ik heb de cognac Athene voor thuis rijden en de zwarte Coventrie houd ik goed voor de wedstrijden. En ik vind een cognac kleur echt eruit springen. Het knalt zowat van je paard af. Vandaar dat ik hem zo graag wilde hebben haha. Zwart is functioneel en de echte basiskleur uiteindelijk, maar een keer wat anders is ook zooooww leuk haha :p

daantjuhhh

Re: ik wil binnen kort nieuwe leren laarzen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:58

Ik heb petrie gehad, maar heb nu 3 jaar DeNiro.
En ik moet eerlijk bekennen, als ik dit 7 jaar geleden geweten had was ik nooit voor petrie gegaan.

Ze zullen tegenwoordig wel minder stug zijn dan toen, maar damn wat een peep laarzen.
Maanden inlopen, enorme blaren en nog zaten die dingen niet.

Met die deniro heb ik gelijk kunnen rijden.
Heb ze nu 3 jaar en ze zien er nog perfect uit.

Kimmutjuh89

Re: ik wil binnen kort nieuwe leren laarzen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:01

Het is maar net wat je zelf prettig vind en wat de kosten zijn die je eraan uit wilt geven. DeNiro's zijn in de 500 euro, de Petrie's vanaf de 300 euro, Lipaca's rond de 200 euro, Mondoni's vanaf de 100 euro.... :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:08

Kimmutjuh89 schreef:
Het is maar net wat je zelf prettig vind en wat de kosten zijn die je eraan uit wilt geven. DeNiro's zijn in de 500 euro, de Petrie's vanaf de 300 euro, Lipaca's rond de 200 euro, Mondoni's vanaf de 100 euro.... :)

Ik wilde je al aanvallen ~~}>

Maar je hebt gelijk, wat zijn ze duur geworden zeg.
Ik betaalde volgens mij 3 jaar terug 380 euro ofzo.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:09

daantjuhhh schreef:
Kimmutjuh89 schreef:

Ja, dat vertelde iemand die ik ken die toevallig laatst DeNiro's gekocht heeft.
Echt heel erg duur! Maar het schijnen inderdaad echte toplaarzen te zijn, maar ja... dat betaal je er dus ook voor.
En dan is het de vraag wat je precies wilt uitgeven ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:11

Ik vind Petrie onwijs kak voor wat je ervoor krijgt.

Beginnend bij 250, ik paste de standaard maten niet omdat ik te lange benen had, hotsa, 100 euro erop voor maatwerk.
Dus ik heb lekker verder gezocht naar andere laarzen en ben uitgekomen bij Lipica's. :)
Ik heb nu 2 paar naar mijn wens laten maken en één paar zo goed als nieuwe overgenomen van iemand anders met dezelfde maten. Nooit spijt van gehad. Heerlijke laarzen!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:11

Petri Leeds. Vanaf dag 1 zaten ze als gegoten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:16

Kimmutjuh89 schreef:
daantjuhhh schreef:

Ja, dat vertelde iemand die ik ken die toevallig laatst DeNiro's gekocht heeft.
Echt heel erg duur! Maar het schijnen inderdaad echte toplaarzen te zijn, maar ja... dat betaal je er dus ook voor.
En dan is het de vraag wat je precies wilt uitgeven ;)

Nou 500 gaat mij ook een beetje ver.
Dan moet ik dus maar extra zuinig doen met mijn laarzen. :7

Je kunt ook nog even contact opnemen met http://www.ridershouse.nl
Zij laten laarzen op maat maken.
Ik weet dat ze 2 jaar geleden niet te duur waren.
En wel een hele goede kwaliteit.
Je kunt dan de laars ook samen laten stellen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 19:15

valerie2012 schreef:
Kimmutjuh89 schreef:

[ Afbeelding ]

Qua kostenplaatje is dat evenveel als de Athene en in de kleuren zwart/bruin/cognac te krijgen. Maar ik weet ook dat de Petrie Olympic de ritssluiting voor aan de binnenzijde heeft, wat ikzelf persoonlijk niet echt prettig vind. Ten eerste rijdt het niet lekker en ten tweede gaat de rits langs het leer van je zadel op wat weer voor beschadigingen zorgt. ;( Dat wil je natuurlijk niet. Ikzelf vind ook dat de Olympics niet helemaal lekker aansluiten bij de enkels, tenminste, als je smalle enkels hebt als ik en het soms echt een kriem is om een fijne rijlaars te vinden.

Ik heb de cognac Athene voor thuis rijden en de zwarte Coventrie houd ik goed voor de wedstrijden. En ik vind een cognac kleur echt eruit springen. Het knalt zowat van je paard af. Vandaar dat ik hem zo graag wilde hebben haha. Zwart is functioneel en de echte basiskleur uiteindelijk, maar een keer wat anders is ook zooooww leuk haha :p[/quote]

dank je zal bij na denken als ik ga kiezen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 19:17

daantjuhhh schreef:
Ik heb petrie gehad, maar heb nu 3 jaar DeNiro.
En ik moet eerlijk bekennen, als ik dit 7 jaar geleden geweten had was ik nooit voor petrie gegaan.

Ze zullen tegenwoordig wel minder stug zijn dan toen, maar damn wat een peep laarzen.
Maanden inlopen, enorme blaren en nog zaten die dingen niet.

Met die deniro heb ik gelijk kunnen rijden.
Heb ze nu 3 jaar en ze zien er nog perfect uit.

Mijn moeder had ook pertie's alleen dan die zonder rits. En die waren op maat gemaakt en die zagen naar 12 jaar nog netjes uit. Ik heb maar even mee gereden maar toen pas gingen ze pas der niet meer uit zien.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 19:20

Kimmutjuh89 schreef:

500 ga ik der sowieso niet voor uit geven. ik wil der max 400 voor uit geven meer echt niet.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 19:23

upendo schreef:

Beginnend bij 250, ik paste de standaard maten niet omdat ik te lange benen had, hotsa, 100 euro erop voor maatwerk.
Dus ik heb lekker verder gezocht naar andere laarzen en ben uitgekomen bij Lipica's. :)
Ik heb nu 2 paar naar mijn wens laten maken en één paar zo goed als nieuwe overgenomen van iemand anders met dezelfde maten. Nooit spijt van gehad. Heerlijke laarzen!

ik pas gewoon in standaard ik hoef niets te vervelen en mee uit geven om op maat telaten maken. EN die van me moeder waren echt goede wel op maat gemaakt dan. Maar die zaten lekker alleen jammer dat nu naar 13 jaar dan der niet meer uit zien. Maar die hebben der echt jaren goed uit gezien en goed onder houder houden. Iereen eigen smaak maar ik ben echt gek van pertie's want heb geen slecht evaring mee.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 19:24

martine0503 schreef:
Petri Leeds. Vanaf dag 1 zaten ze als gegoten.

oke dank je voor de tip .

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:25

Tja ik heb Coventry gehad en meteen weer retour gedaan naar de winkel.
Ik kon er niet mee lopen laat staan mee gaan rijden.
Inmiddels Deniro laarzen en ik zweer erbij. Nooit in hoeven te lopen en vanaf dag 1 zaten ze heerlijk <3

Als je Deniro te duur vind kun je ook voor het goedkopere model gaan namelijk Fildonna. Stalgenoot heeft deze en deze zitten ook perfect .

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:30

Ik heb lipica's eleganse (als ik het goed schrijf) heb zwarte met rits aan de achterkant. Zijn op maat gemaakt en waar de rist zit en of die ee komt kan je zelf bepalen net als nog veel meer. Ze zitten echt heelijk. Heb er maar 5 min op gelopen voor ik er mee ging rijden en ze zatem al alsof ik ze helemaal had ingelopen. Ze waren ongeveer 250 (viel net in de lengte maat en wou een sporen lipje als bescherming voor me rits).

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:36

ik had eerst het petrie perfect model , 2e hands gekocht.
moet zeggen die een beetje tegenvielen , het was niet
echt goede kwaliteit leer.
maar nu heb ik de petrie Hampshire echt super dingen !
zitten als gegoten , en mijn beenhouding is veel beter erdoor geworden. !

vriendin heeft de Coventry's , ook hele mooie kwaliteit leer , maar
zelf heb ik er nooit meer gereden.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 19:37

kosseh schreef:
Ik heb lipica's eleganse (als ik het goed schrijf) heb zwarte met rits aan de achterkant. Zijn op maat gemaakt en waar de rist zit en of die ee komt kan je zelf bepalen net als nog veel meer. Ze zitten echt heelijk. Heb er maar 5 min op gelopen voor ik er mee ging rijden en ze zatem al alsof ik ze helemaal had ingelopen. Ze waren ongeveer 250 (viel net in de lengte maat en wou een sporen lipje als bescherming voor me rits).

Dank je maar ik heb nooit probleem met inlopen gehad. En of ik ze lang in moet lopen maakt me niet veel uit eigelijk. En ik ga ze alleen voor wedstrijden gebruiken. Maar heb wel helen makkelijk voeten en enkels enzo en makkelijk kuiten.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 19:38

romyloverrr schreef:
ik had eerst het petrie perfect model , 2e hands gekocht.
moet zeggen die een beetje tegenvielen , het was niet
echt goede kwaliteit leer.
maar nu heb ik de petrie Hampshire echt super dingen !
zitten als gegoten , en mijn beenhouding is veel beter erdoor geworden. !

vriendin heeft de Coventry's , ook hele mooie kwaliteit leer , maar
zelf heb ik er nooit meer gereden.

ik hoop ze sowieso nieuwe ben van schoenen en laazeren niet zo van de 2 e hands kopen.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:41

valerie2012 schreef:
upendo schreef:

ik pas gewoon in standaard ik hoef niets te vervelen en mee uit geven om op maat telaten maken. EN die van me moeder waren echt goede wel op maat gemaakt dan. Maar die zaten lekker alleen jammer dat nu naar 13 jaar dan der niet meer uit zien. Maar die hebben der echt jaren goed uit gezien en goed onder houder houden. Iereen eigen smaak maar ik ben echt gek van pertie's want heb geen slecht evaring mee.

De Petrie Coventry heb ik bij Hippo Sport in Wijchen gehaald. Deze geven aan dat Petrie ongeveer 500 standaardmaten heeft en dat het dus heel erg raar zou zijn als je niet binnen deze maten zou vallen. Bij haar heb ik ook niks hoeven te laten vermaken. Echter, mijn Petrie Athene heb ik bij de Divoza in Heteren gehaald en deze moesten wel een centimeter vermaakt worden (eigenlijk heel erg raar dan, toch?), waarop ik dus 40 euro extra kon betalen (40 euro p/cm). Toen ik dit navroeg, werd mij verteld dat winkels vaak maar een aantal exemplaren van een bepaalde laars in het magazijn hebben liggen. Wanneer jij niet een van deze laarzen past, moet de laars vermaakt worden. Wat ze natuurlijk ook kunnen doen is de de laars in de juiste maat bestellen bij de leverancier, zodat er geen vermaakkosten aan te pas komen. Maar dat wordt dan niet gedaan. Omdat de Hippo Sport maar een kleine ruiterzaak is, hebben ze meerdere exemplaren van een bepaalde laars in het magazijn liggen, terwijl Divoza, die natuurlijk onwijs groot is, slechts een enkele in het magazijn heeft liggen. Zij verkopen namelijk onwijs veel producten die allemaal in dat magazijn moeten liggen. (...) Erg vreemd als ik dat zo hoor, vinden jullie ook niet?

Velver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 19:41

Ik heb sinds kort de petrie allure. Ik liep er zo mee weg. ermee rijden duurde ongeveer 2 weken. Er zit een rits aan de voorkant.
Ik heb ze voor de helft van het geld, omdat ze ze niet meer op voorraad willen hebben en iedereen wat anders wil. Het kost wat maar dan heb je ook wat. Mijn vorige petrie's heb ik een jaar of 10 gehad.