Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar eindelijk mag ik binnenkort met mijn Athene's rijden! Daar verheug ik me zo op, want het zijn onwijs gave laarzen! :p
:
lucifertje schreef:Ikzelf ben geen fan van petrie, erg hard en oncomfortabel. Het ligt eraan wat je budget is en je kan het zo duur maken als je zelf wilt.
Kijk ook eens bij cavallo, de Niro en Lipica. Met name zijn lipaca's erg leuk geprijsd. Je krijgt namelijk maat werk voor die prijs en dat zit toch altijd beter dan confectie.
Kimmutjuh89 schreef:Ikzelf heb de Petrie Coventry in het zwart en de Petrie Athene in het cognac.
Tussen beide laarzen zit een groot verschil. Zo is de Coventry speciaal voor mensen met smalle enkels, die daar normaal in andere laarzen heel veel ruimte hebben. Plus, deze laars sluit helemaal mooi aan en is van wat zachter leer gemaakt, zodat je niet weken hoeft in te lopen. De Athene heeft de rits aan de voorkant zitten en is van veel stugger leer gemaakt. Ik ben zelf echt al heel erg lang bezig deze in te lopen. Op zich geen probleem, want ik ben mijn jonge paard nu aan het doorrijden en draag hierbij mijn Petrie jodphurs en chaps, waarin ik veel flexibeler ben.Maar eindelijk mag ik binnenkort met mijn Athene's rijden! Daar verheug ik me zo op, want het zijn onwijs gave laarzen! :p
Zie hier mijn Petrie Athene laarzen:
[ Afbeelding ]
valerie2012 schreef:Kimmutjuh89 schreef:Ikzelf heb de Petrie Coventry in het zwart en de Petrie Athene in het cognac.
Tussen beide laarzen zit een groot verschil. Zo is de Coventry speciaal voor mensen met smalle enkels, die daar normaal in andere laarzen heel veel ruimte hebben. Plus, deze laars sluit helemaal mooi aan en is van wat zachter leer gemaakt, zodat je niet weken hoeft in te lopen. De Athene heeft de rits aan de voorkant zitten en is van veel stugger leer gemaakt. Ik ben zelf echt al heel erg lang bezig deze in te lopen. Op zich geen probleem, want ik ben mijn jonge paard nu aan het doorrijden en draag hierbij mijn Petrie jodphurs en chaps, waarin ik veel flexibeler ben.Maar eindelijk mag ik binnenkort met mijn Athene's rijden! Daar verheug ik me zo op, want het zijn onwijs gave laarzen! :p
[ Afbeelding ]
dank je voor de tip. weet jij soms hoe die van olympic zijn??? die jij heb zijn op zich ook mooi en voor al netjes en daar gaat om. ik moet ze dan in zwart hebben ben niet zo van bruin maar staat ook niet bij me zadel. Maar bij jou staan echt mooi.
Dat wil je natuurlijk niet. Ikzelf vind ook dat de Olympics niet helemaal lekker aansluiten bij de enkels, tenminste, als je smalle enkels hebt als ik en het soms echt een kriem is om een fijne rijlaars te vinden.
Kimmutjuh89 schreef:Het is maar net wat je zelf prettig vind en wat de kosten zijn die je eraan uit wilt geven. DeNiro's zijn in de 500 euro, de Petrie's vanaf de 300 euro, Lipaca's rond de 200 euro, Mondoni's vanaf de 100 euro....
daantjuhhh schreef:Kimmutjuh89 schreef:Het is maar net wat je zelf prettig vind en wat de kosten zijn die je eraan uit wilt geven. DeNiro's zijn in de 500 euro, de Petrie's vanaf de 300 euro, Lipaca's rond de 200 euro, Mondoni's vanaf de 100 euro....
Ik wilde je al aanvallen![]()
Maar je hebt gelijk, wat zijn ze duur geworden zeg.
Ik betaalde volgens mij 3 jaar terug 380 euro ofzo.

Kimmutjuh89 schreef:daantjuhhh schreef:
Ik wilde je al aanvallen![]()
Maar je hebt gelijk, wat zijn ze duur geworden zeg.
Ik betaalde volgens mij 3 jaar terug 380 euro ofzo.
Ja, dat vertelde iemand die ik ken die toevallig laatst DeNiro's gekocht heeft.
Echt heel erg duur! Maar het schijnen inderdaad echte toplaarzen te zijn, maar ja... dat betaal je er dus ook voor.
En dan is het de vraag wat je precies wilt uitgeven
valerie2012 schreef:Kimmutjuh89 schreef:Ikzelf heb de Petrie Coventry in het zwart en de Petrie Athene in het cognac.
[ Afbeelding ]
dank je voor de tip. weet jij soms hoe die van olympic zijn??? die jij heb zijn op zich ook mooi en voor al netjes en daar gaat om. ik moet ze dan in zwart hebben ben niet zo van bruin maar staat ook niet bij me zadel. Maar bij jou staan echt mooi.
Dat wil je natuurlijk niet. Ikzelf vind ook dat de Olympics niet helemaal lekker aansluiten bij de enkels, tenminste, als je smalle enkels hebt als ik en het soms echt een kriem is om een fijne rijlaars te vinden.daantjuhhh schreef:Ik heb petrie gehad, maar heb nu 3 jaar DeNiro.
En ik moet eerlijk bekennen, als ik dit 7 jaar geleden geweten had was ik nooit voor petrie gegaan.
Ze zullen tegenwoordig wel minder stug zijn dan toen, maar damn wat een peep laarzen.
Maanden inlopen, enorme blaren en nog zaten die dingen niet.
Met die deniro heb ik gelijk kunnen rijden.
Heb ze nu 3 jaar en ze zien er nog perfect uit.
Kimmutjuh89 schreef:Het is maar net wat je zelf prettig vind en wat de kosten zijn die je eraan uit wilt geven. DeNiro's zijn in de 500 euro, de Petrie's vanaf de 300 euro, Lipaca's rond de 200 euro, Mondoni's vanaf de 100 euro....
upendo schreef:Ik vind Petrie onwijs kak voor wat je ervoor krijgt.
Beginnend bij 250, ik paste de standaard maten niet omdat ik te lange benen had, hotsa, 100 euro erop voor maatwerk.
Dus ik heb lekker verder gezocht naar andere laarzen en ben uitgekomen bij Lipica's.
Ik heb nu 2 paar naar mijn wens laten maken en één paar zo goed als nieuwe overgenomen van iemand anders met dezelfde maten. Nooit spijt van gehad. Heerlijke laarzen!
kosseh schreef:Ik heb lipica's eleganse (als ik het goed schrijf) heb zwarte met rits aan de achterkant. Zijn op maat gemaakt en waar de rist zit en of die ee komt kan je zelf bepalen net als nog veel meer. Ze zitten echt heelijk. Heb er maar 5 min op gelopen voor ik er mee ging rijden en ze zatem al alsof ik ze helemaal had ingelopen. Ze waren ongeveer 250 (viel net in de lengte maat en wou een sporen lipje als bescherming voor me rits).
romyloverrr schreef:ik had eerst het petrie perfect model , 2e hands gekocht.
moet zeggen die een beetje tegenvielen , het was niet
echt goede kwaliteit leer.
maar nu heb ik de petrie Hampshire echt super dingen !
zitten als gegoten , en mijn beenhouding is veel beter erdoor geworden. !
vriendin heeft de Coventry's , ook hele mooie kwaliteit leer , maar
zelf heb ik er nooit meer gereden.
valerie2012 schreef:upendo schreef:Ik vind Petrie onwijs kak voor wat je ervoor krijgt.
Beginnend bij 250, ik paste de standaard maten niet omdat ik te lange benen had, hotsa, 100 euro erop voor maatwerk.
Dus ik heb lekker verder gezocht naar andere laarzen en ben uitgekomen bij Lipica's.
Ik heb nu 2 paar naar mijn wens laten maken en één paar zo goed als nieuwe overgenomen van iemand anders met dezelfde maten. Nooit spijt van gehad. Heerlijke laarzen!
ik pas gewoon in standaard ik hoef niets te vervelen en mee uit geven om op maat telaten maken. EN die van me moeder waren echt goede wel op maat gemaakt dan. Maar die zaten lekker alleen jammer dat nu naar 13 jaar dan der niet meer uit zien. Maar die hebben der echt jaren goed uit gezien en goed onder houder houden. Iereen eigen smaak maar ik ben echt gek van pertie's want heb geen slecht evaring mee.