Bijdrage vragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Bijdrage vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 10:42

Even de situatie:

Ik heb al ruim een jaar een schat van een verzorgster/bijrijdster. Zij hielp mij uit de brand waar nodig, en is nu nog met veel plezier aan het rijden.
Omdat ik nu volpension sta, heeft zij geen lasten meer, alleen fun. Haar ouders doen nu een kleine bijdrage per maand, helemaal fijn.

Nu ben ik benaderd door de gastouder van mijn zoontje, dat haar stiefdochter nu bij hun in gaat wonen en een verzorgpony zoekt. Ik ga vandaag met haar naar mijn pony, kennismaken e.d. (heb het meisje al ontmoet)

Nu wil ik geen filantropische penny-instelling worden, en is deze verzorgster echt heel extra. Ik zit dus te denken om, wanneer zij ook gaat rijden, een bijdrage te gaan vragen, ik heb namelijk gewoon kosten.
Wat is er normaal voor zoiets?
Het zou gaan om 2 middagen in de week.

ingvdh

Re: Bijdrage vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:48

Heb je eigenlijk wel behoefte aan iemand voor twee dagen per week erbij?

Zo niet dan moet je je afvragen of je daar eigenlijk wel zin in hebt.

Maar sowieso gelijke monniken gelijke kappen, als je ene bijrijdster betaald moet de andere dat ook doen, jij maakt immers ook tijd en plaats voor de nieuwe, je staat je paard tenslotte toch twee dagen extra af.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:38

Gelijke monniken gelijke kappen vind ik hier niet opgaan. Bijrijdster 1 heeft naar mijn idee haar sporen al wel verdient, zij kan er niks aan doen dat er een 2e bij komt..

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:59

Sja ik zou toch per dag gaan vragen, een uur les op een manege kost ook geld en ze heeft nu de voordelen van het verzorgen en vertrouwde gevoel opbouwen bij hetzelfde paard. Ik weet niet hoe oud het meisje is maar ik zou het wel redelijk houden. Twee dagen in de week rijden is acht keer per maand, acht keer een tientje is tachtig euro..vind ik een redelijk bedrag. Het is veel voor sommigen, maar voor vijf euro per dag kun je immers ook nergens rijden...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 06:30

44Myrthe44 schreef:
Gelijke monniken gelijke kappen vind ik hier niet opgaan. Bijrijdster 1 heeft naar mijn idee haar sporen al wel verdient, zij kan er niks aan doen dat er een 2e bij komt..

van bijrijdster 1 krijgt ze ook een bijdrage, daarom gelijke monniken gelijke kappen, dan zou zeker nummer 2 die heel erg extra is een bijdrage moeten leveren

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 06:50

Twee verzorgsters bij één paard heeft bij ons niet gewerkt, maar ik zou ze gelijk behandelen?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:12

dejong_wever schreef:
Twee verzorgsters bij één paard heeft bij ons niet gewerkt, maar ik zou ze gelijk behandelen?

Net als hier. Eigen ervaring als verzorger... Je krijgt, iedergeval wij kregen, mensen die jaloers op elkaar worden en dan gaat die gene die jaloers is dingen doen om die ander maar te stangen.

Niet zeggent dat het bij jou gaat geburen maar t kan. (Wij hadden er opeens 3 zelfs niet te doen...)

MerrickLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:10

Heb je het er al over gehad met je eerste verzorgster?
Ik had namelijk zoiets met mijn verzorgpaard... En toen heeft de eigenaresse tegen mij gezegt!
Jij was er eerst voor wen en omdat zei nou de L heeft gereden maakt niet meer uit!
Toen ik op vakantie was, was zei er op gegaan(2e verzorger) en staat er opeens een foto van mijn verzorgpaard die stijgert... Er bij geschreven: wie zou mij kunnen helpen dit paard opnieuw in te rijden Weet je slecht en traag internet en niet kunnen bellen heb ik de eigenaresse gewhats appt en zei schrok hier ook heel erg van! Ze kreeg een bericht van haar dat ik maar beter alleen kan Longeren en dat zei er op gaat omdat ze moest wennen aan 1 ruiter! De eigenaresse gaf haar groot gelijk maar niet dat zei er op moest maar ik! En ze heeft haar de deur gewezen! Ze ging om met wendy alsof het een projectje was!
Maarja ze is nu niet meer teruggekomen maar ik vond het zo fijn dat ik wist dat ze mijn plaats niet kon innemen want de eigenaresse stond/staat helemaal achter mij! Dat is echt fijn om te weten!
Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik betaal overigens niks aan de eigenaresse maar als ik het niet doe, doet niemand het! Eigenaresse is er heel weinig! Klein kindje , man en werk! Dus ik ben er nu sowieso 5 keer in de week maar ik moet minder van mijn ouders wegens school!
Denk niet dat iemand dit gaat lezen zo lang is het! Maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben! X

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:13

Hoe oud en ervaren is de niuwe verzorgster?
Maw: moet je erbij blijven en het begeleiden, of kan ze jouw paard zelfstandig doen?

En denk je wel aan jezelf? WIL jij dit echt, f wilde je geen nee zeggen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:16

Ik vind het lief dat je er over denkt, maar ik zou er niet aan beginnen. (en als jouw vaste verzorgster zou ik er ook helemaal niet blij mee zijn...) Als dat meisje 2 dagen komt, blijven er nog maar 5 dagen voor jou en je vaste verzorgster over, is dat voor jullie voldoende??
Een keertje mee zou ik prima vinden, maar niet voor 2 vaste dagen in de week.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:33

Kentaro schreef:
Ik vind het lief dat je er over denkt, maar ik zou er niet aan beginnen. (en als jouw vaste verzorgster zou ik er ook helemaal niet blij mee zijn...) Als dat meisje 2 dagen komt, blijven er nog maar 5 dagen voor jou en je vaste verzorgster over, is dat voor jullie voldoende??
Een keertje mee zou ik prima vinden, maar niet voor 2 vaste dagen in de week.

Daarom mijn vraag ook; wil je dit eigenlijk wel, zit je hierop te wachten?

Mij is een keer overkomen dat mijn nicht tegen mij had gezegd dat de dochter van haar vriendin een keer wilde kijken bij mijn paard en die vriendin dacht dat ik een bijrijder zocht en zo zat ik aan een meisje vast met een paard die daar niet geschikt voor was.
Paar weken volgehouden maar toch afgezegd, ik moest er altijd bij zijn en kon dan zelf niet rijden. Daar had ik diep in mijn hart geen zin in en wilde liever zelf rijden die dagen.

laauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:29

Ik zou er ook eerst even goed over nadenken hoeveel dagen dat andere meisje komt en hoe vaak jij naar je paard gaat. Ik zelf zou het niet doen, maar dat is natuurlijk aan jou zelf.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 11:39

Bedankt voor alle reacties. Verzorgster 1 gaat ten alle tijden voor. Die heeft nu (i.v.m. school) 2 vaste dagen, de donderdag en zondag. Zondag ben ik er vaak ook, en doen we gezellig samen. Verzorgster 2 zou de woensdagmiddag en vrijdagmiddag pakken, waarvan we de vrijdag dan vaak samen zullen doen.
De dinsdag ga ik alleen.

Er was in principe ruimte voor dit meisje, en ik ben dus gister met haar naar mijn pony geweest, en het was super gezellig, en ze klikte goed met mijn pony!

Verzorgster 1 weet van verzorgster 2, en ze zal er echt niets van 'merken' behalve als ze gezellig samen een keer afspreken, of zelfs met z'n 3en.

Ik vind het erg fijn om 'assistentie' te hebben als ik er ben, dus samen poetsen (of de meiden als ik even moet zitten) opzadelen doen ze dan, uit de wei halen e.d. en gister heeft ze al uitgestapt.
Ik heb weinig energie, en zo kan ik op zo'n dag meer doen dan alleen.

Het is dus wel extra, maar niet on-welkom of te veel.
Ik heb nu gezegt ergens tussen de 35,- en 40,- p.maand. Dat is iets meer dan verzorgster 1, maar alsnog heeel netjes lijkt me?
Ze ging het aan haar ouders doorgeven/overleggen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:45

Ik vind dat een mooi bedrag. Want eigenlijk is het geen verzorgster, maar verhuur je je paard 2 middagen per week zodat ze kan rijden. Borstelen hoort daar gewoon bij, anders kan er niet gezadeld worden. De verzorging doe je zelf en de stal en weide houdt de pensionstal bij. Ik vind 35 of 40 euro voor 8 keer rijden in de maand een schappelijke prijs.