Gezocht: portie energie!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UnitedxWest

Gezocht: portie energie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 21:16

Mijn vakantie zit er na 3 maanden weer op en moet meteen weer aan de volle bak. Van lekker uitslapen, paardrijden en weer in de chillmodus is het nu vroeg opstaan, na stage/ school snel naar huis eten, door naar de paarden en er 2 rijden en 's avonds met 22.00u weer thuis en naar bed.
Omdat mijn lichaam dit totaal niet (meer) gewend is, laat mijn energie me behoorlijk in de steek. En nu heb ik zaterdag ook nog wedstrijd, waar ik gewoon wil presteren, dus een extra beetje energie heb ik wel nodig.
Maar kun je je lichaam helpen met wat extra energie, of bestaan zulke middeltjes niet?!
Dag voor de wedstrijd wordt het helemaal laat: half 9 thuis van school, door naar stal, m'n pony rijden, wassen en spullen klaarmaken en de volgende dag weer vroeg op, want we moeten vroeg starten en nog knotten enzo..

RusselNuwell

Re: Gezocht: portie energie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:21

Druivensuiker wil over het algemeen goed helpen als energiestoot (denk bijvoorbeeld aan de dextrontabletjes. Maar op de lange termijn is het vooral een vast ritme blijven aanhouden, zo bijtijds mogelijk naar bed, en het liefst iedere avond rond dezelfde tijd in en uit bed.

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 21:37

Klopt, maar dit ritme moet ik nog gaan opbouwen en dat is er niet voor zaterdag...
En een ritme opbouwen wordt moeilijk, omdat mijn (les)dagen nogal varieren.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:38

Kan je vrijdag het rijden niet overslaan?

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 10:48

Nee, tis een pony die niet te lang kan stil staan. Twee dagen voor een wedstrijd stil zetten is dus geen optie helaas..

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 10:50

Maar gelukkig heb ik er vanochtend al onverwacht 1 kunnen rijden, vanmiddag naar stage en dan hoef ik er vanavond nog maar 1. Dan kan ik optijd naar bed en morgen brengt m'n pa me naar school, dat betekend dat ik half 6 uit bed moet ipv half 5, dus uurtje langer slapen. :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:56

Goed (blijven) eten... en dus niet snoepgoed maar groente en fruit en daarin ook regelmaat houden.. en je toch goed aan het ritme houden... (en volgende vakantie... een week voor je weer naar school moet alvast gaan wennen aan vroeg opstaan..;) )
Als je die vrijdag pas half 9 thuis van school bent... dan misschien kijken of je aantal voorbereidingen al gedaan kan hebben op donderdag ofzo.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:23

Zorgen dat je genoeg IJzer, vitamine C en nachtrust hebt.
Zijn wel tabletten voor bij de kruidvat. Verder gezond eten, en ook rust momentjes nemen.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:29

Al eerder beginnen met vitaminetabletten dan wachten tot het laatste moment. En voor zaterdag zou ik een blikje
energie drink achterover gooien :D

Verder inderdaad goed en gezond eten en voldoende slaap nemen.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:32

Ook voldoende beweging (sport) in de buitenlucht kan wel eens helpen om energie van te krijgen... Klinkt tegenstrijdig, maar je conditie gaat ermee omhoog en vitamine D(aglicht) houdt je uit de winderdip.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:44

Idd wat Kelly_ann zegt, alleen dacht ik ja als je het al zo druk hebt hihi. Ga je op de fiets naar je paarden of ?
Door een workout buiten bouw je ook weerstand op en je voelt je happy!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:09

Ginsenk, en dan heb je nog wel een spulletje voor extra energie. En poos terug hadden ze ook iets bij de action voor als je even extra energie nodig had. Wel meegenomen maar nog niet geprobeerd