Tips woonomgeving gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manifesto

Tips woonomgeving gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 15:28

Mods, ik wist niet waar ik dit het best kon plaatsen.. :?

Best bokkers.,

Gekke vraag.. Maar ik woon in een drukke stad in de Randstad nabij Rotterdam. Over een jaar of 5 willen mijn vriend, zoon en ik gaan verhuizen naar een natuurvriendelijke plek in een rustig dorpje in een andere provincie. We zijn ons aan het oriënteren op Drenthe, Overijssel en Brabant. Dit zijn voor ons de dichtsbijzijnde provincies die nog goed te betalen zijn (boerderijtje met een stukje grond)
We hebben een modaal inkomen dus hier in de buurt een boerderijtje kopen is eeeecht geen optie.
Nu zoek ik tips van Bokkers over mooie gebieden waar ik uiteraard lekker met mijn knollie op pad kan en wat beestjes kan houden. Het liefst wel een een beetje in de buurt van een stad, niet dat ik een half uur tot een uur moet rijden om boodschappen te doen :') (En ook ivm werkgelegenheid)
(Ter info; mijn partner is hoofdagent en wil graag bij een wat groter korps werken.)

Dus woon/omgevings tips zijn welkom! Dan kunnen wij wat gerichter gaan zoeken :D

MarliesV

Re: Tips woonomgeving gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:32

Ik woon zelf in Overijssel. In Hellendoorn (al zegt mijn profiel nog Nijverdal).
Woon gelijk aan de Hellendoornse berg, daarnaast heb je hier de Sallandse Heuvelrug.

Rijmogelijkheden genoeg dus. Behoorlijk paardensport gebied ook qua rijverenigingen en wedstrijden als je dat zou willen.

Qua steden zitten we hier in de driehoek Enschede/Deventer/Zwolle. Dus voor je man ook mogelijkheden.

Bij ons in het dorp is voldoende te halen qua dagelijkse dingen. Nijverdal is redelijk aan de maat qua kleding. Voor de luxere dingen zul je naar een stad moeten maar de 'standaard' kleding is hier ook gewoon te vinden en hoeft je niet ver voor weg.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:33

qua werkgelegenheid moet je niet in Drenthe zijn, tenzij je overgeplaatst kan worden en een vast contract hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:34

Ik ben tien jaar geleden van Alphen a/d Rijn verhuisd naar Holten, randje Twente. Aan de Holterberg (Sallandse Heuvelrug). Mooier kun je niet rijden met je paard.
En ik ga hier wat mij betreft nooit meer weg.
Hier zitten 62 minuten in een uur, en de lucht heeft net wat meer zuurstof :D

Qua gewone boodschappen red ik me heel prima in m'n eigen dorpje met AH, C1000 en Aldi, Blokker, Hema, Warme bakker, Keurslager, DA, Kruitvat en voldoende kappers.
Echt winkelen/stadten doen we hier in Rijssen (10 min), Nijverdal (15 min) Deventer (20 min), Almelo (25 min), Zwolle (40 min) of Enschede (35 min).

Holten ligt aan de A1 en dat maakt dat je zo weg bent.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:35

Als je in de buurt van een stad wil zitten, dan moet je niet naar Drenthe :') Ik heb 6 jaar lang iedere dag 25km op en neer gereisd om alleen al naar school te kunnen. Je boodschappen kon je prima in het dorp doen, maar dat is het dan ook echt. Sowieso denk ik dat je in Drenthe geen 'echte' steden zal vinden. Voor mij was Meppel 'de stad', en eigenlijk was dat ook al niet zo spannend. Zeker als je Rotterdam gewend bent, kan Drenthe je wel eens gauw gaan vervelen.
Wel heb je hier prachtige uitrijgebieden. Zo woonde ik (en nu alleen nog mijn ouders) aan het Drents-Friesche Wold. Ik hoef alleen maar de straat over te steken, en ik ben in een van de grootste aaneengesloten natuurgebieden van Nederland.
Het ligt er dus net aan hoe ver je wil gaan. Hoe verder je van de 'bewoonde wereld' af gaat zitten, hoe mooier je uitrijgebied zal zijn. Je levert dan echter wel in op gemak, bvb boodschappen doen, of de nabijheid van een school voor evt. kinderen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:36

Haha, Sonja woont aan de andere kant van de berg zeg maar. Streekgenoot!

Holten is trouwens ook erg mooi en gezellig vind ik! En makkelijk bereikbaar qua snelweg.

Hellendoorn is ook schitterend. Nijverdal zou toch minder mijn keuze zijn maar omdat je wat buitenaf zoekt dan zit je daar ook goed.

Zoek je echt het 'dorpse' gevoel qua wonen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:39

* zwaait over de berg heen naar Marlies *
Nijverdal ligt minder handig qua infrastructuur, maar ik vind Nijverdal altijd wel heel gezellig. Ik heb er een tijdje gewerkt en vrienden gehad, en ik heb wel wat met Nijverdal.

Mbt scholen trouwens (weet niet of je een kinderwens hebt) maar Holten heeft een scholengemeenschap met regiofunctie, meerdere lagere scholen, en Deventer (bv Saxion) is te fietsen en ook heel makkelijk met een directe treinverbinding bereikbaar binnen een kwartiertje.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:46

Vanuit Rotterdam gezien zit je op prima reisafstand van bijvoorbeeld Bergen op Zoom. Zowel autotechnisch als met openbaar vervoer. De dorpjes rondom deze stad zijn niet zo heel duur en wel heel mooi, landelijk wonen. De regio kent ook prachtige natuurgebieden (oa Huybergse bossen, Rucphense heide). Dan hoeft je man misschien niet eens op zoek naar een andere baan.

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:14

Wij zitten net buiten je zoekgebied, maar misschien is het toch iets.

Wij wonen in Ospel, net boven Weert (Limburg). In Ospel zelf is niet zo veel qua winkelen (1 buurtsuper, slager en bakker).
Weert ligt op 15 autominuten en daar is meer qua winkelen en werk. En Eindhoven ligt buiten de spits op 25/30 minuten (hangt er een beetje vanaf waar je moet zijn in Eindhoven).

Qua natuur en paardengebied zit je hier wel super. De Groote Peel vlakbij, verschillende andere leuke bossen om te rijden in de buurt (wel met trailer, of je moet een wat langere rit willen maken) en veel buitengebied en zandpaden. Weert wil een paardengebied worden. Dus er zitten al verschillende paardenbedrijven gevestigd en het is de bedoeling dat er nog meer komen en dat er ook meer faciliteiten voor paarden komen.

De huizen zijn hier betaalbaar en op dit moment nog een beetje leuker dan betaalbaar. We hebben hier vorig jaar een huisje gekocht met een stuk land, alles bij elkaar net geen hectare voor 250.000 euro.

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 16:19

Wow wat een reacties al! Super zeg!
Ik heb al een grote van van 13 :D en geen kinderwens meer. Ik wil hem wel graag hier zijn school af laten maken en wachten tot hij een autootje heeft. Ik vind dorpen heerlijk. Ik wordt gek in drukke steden. Ik winkel er niets eens heel graag. (Ja 1x in het half jaar ofzo, leve H&M online 8-) )
Ik zoek wel een betaalbare woonplek.. Denk aan zo'n 2,5 ton max voor een huisje met wat grond. Misschien iets meer tegen die tijd als ik ook meer kan werken, maar is Bergen op Zoom dan al niet te duur?
Mijn partner kan wel overgeplaatst worden (heeft ook een vast contract) maar is beperkt in plaatsen die daar vrij komen. Hij wil wel echt in een grotere stad werken, want anders is hij bang dat hij alleen maar koeien mag vangen haha :+
Sonja's info klinkt ook wel aantrekkelijk zo in eerste instantie. Alphen lijkt wel op Gouda..

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:06

In de meeste delen van Brabant moet je volgens mij niet zijn, ook niet rondom Bergen op Zoom. In grote delen van Gelderland en Overijssel liggen de prijzen veel lager. Kijk maar eens op sites waar landelijk gelegen onroerend goed aangeboden wordt.
Als mijn man niet zo aan andere regio's gebonden was zou ik het wel weten ;-).

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:13

Zuidwest Drenthe of de Kop van Overijssel (veel bosgebieden en heidevelden in deze regio)
kan ik nou juist wel aanraden. Op een half uurtje rijden van Zwolle. Zwolle staat al een paar jaar in de top drie van economische goed presterende steden (Elsevier). Er staan veel regio hoofdkantoren voor Noord Nederland.

En nee meppel, steenwijk en hoogeveen zijn geen Rotterdam. Maar je kan er wel gewoon boodschappen doen of een winterjas kopen. En Zwolle heeft een groot winkelgebied in een historisch centrum.
Succes met je keuze!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:46

Hoi, ik woonde vroeger ook in Gouda en wij zijn naar Montferland verhuisd. Ideale woon- en rijomgeving