Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
,C_arola schreef:Je kan ervoor kiezen om het paard op je naam te laten schrijven maar dit is geen eigendomsbewijs. Als je een eigendomsbewijs wilt hebben dan moet je een koopcontract tekenen met de verkoper waarin alle gegevens van het paard en jullie staan inclusief handtekeningen.
Daarnaast kun je het paard wel op je naam laten schrijven, dit is verplicht wanneer je wilt fokken en/of naar de keuring wilt gaan. Hiervoor moet je contact opnemen met de stamboek van het paard. Mocht je de sport in willen dan hoef je geen eigen naam op de papieren te laten zetten.
Je kan ervoor kiezen om het paard te laten verzekeren, er zijn verschillende verzekeraars die allemaal hun eigen regels hebben, lees deze goed door voordat je een verzekering afsluit om zeker te weten dat de kosten worden vergoedt die je vergoed wilt krijgen. Mijn paard is het eerste jaar verzekerd geweest, aangezien hier geen kosten uit zijn gekomen en ik wel een flink bedrag op jaarbasis betaalde voor de verzekering hebben we een spaarrekening voor haar geopend en haar uit de verzekering gehaald. De keuze wel/niet verzekeren is per persoon en situatie verschillend en zal je dus zelf moeten nemen.
Een klinische keuring is aan te raden, het geeft geen garantie voor de toekomst maar een momentopname waar je informatie uit kunt halen. Kijk verder naar een goede hoefsmid en dierenarts in de omgeving.
Michelleex schreef:Hoi C_arola,
Wat een fijne, en nuttige informatie in je bericht, dankjewel!
Moet je een koopcontract zelf opstellen, en is dit ook gebruikelijk om te doen?
Je moet natuurlijk toch aan kunnen tonen dat het jouw eigen paard is toch?
Ik ga niet fokken, en ook niet naar keuringen, dus dat heb ik dan niet nodig nee, dankjewel.
Hoefsmid en dierenarts blijven hetzelfde, want ik blijf in dezelfde omgeving.
Uit je bericht maak ik op dat er geen verplichte verzekering is, fijn om te weten, dan kan ik gewoon zelf kijken wat ikzelf het prettigst vind.
Hartelijk dank voor je bericht, heeft me veel geholpen.

Fry schreef:Onderhoudskosten zijn hier te vinden:
http://www.bokt.nl/wiki/Onderhoudskosten
Voor de rest zijn de antwoorden al gegeven

Duke schreef:Fry schreef:Onderhoudskosten zijn hier te vinden:
http://www.bokt.nl/wiki/Onderhoudskosten
Voor de rest zijn de antwoorden al gegeven
Oh, hahaha! Ik zie dat ik ook aardig goed zat met mijn rijtje. Had alleen de kosten er niet bijgezet.