Pony slaat continu met staart

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koekeroekus

Pony slaat continu met staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 20:42

Ik had een vraag, klinkt misschien vreemd maar mijn pony lijkt mij altijd bewust te slaan met zijn staart.
Als ik aan het poetsen ben krijg ik continu een draai om men oren. Ik ben ook bezig met vrijheidsdressuur en altijd als ik zijn achterhand nader, slaat ie gelijk met zijn staart. Weet iemand waardoor dit zou komen? Heeft het met vertrouwen te maken of is het gewoon een vervelende tik die af te leren valt. Het is namelijk niet zo fijn om steeds een staart in men gezicht te krijgen.

Christel1

Re: Pony slaat continu met staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:45

mijn paard doet dit ook vaak met het poetsen. maar bij mijn paard lijkt het wel een gewoonte en ik denk niet dat ze dat expres doet.
ik lees even mee want als je dit kan af leren zou dat toch wel fijn zijn :)

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 20:46

Daarom, mijn pony's staart zit op mijn gezichts hoogte. En krijg hem steeds vol in me gezicht (auw)

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:48

gehe,...had de mijne kunnen zijn. Vooral met het uitkrabben van de hoeven krijg ik standaard die staart tegen me aan...en als ie in je gezicht komt doet dat serieus zeer. Ik weet bijna zeker dat hij het expres doet. Hetzelfde als wanneer een paard zijn hoef op jouw voet zet. Ze weten dondersgoed waar ze hun hoeven neerzetten, ook als jouw voet daaronder staat. Ik vermoed zomaar dat het hetzelfde is met de staart ;)

romylovegino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:49

haha bij mij pressies het zelfde maar dan laat hij vreselijk harde scheten als ik bij 'n achterbenen of kont aankom XD

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:52

hahaha! Die van mij doet dat ook! Altijd als ik die staartvlecht aan het maken ben...staart optillen en ffffffffffffffffffffttttttttttt....lekker poepie recht in je neus! Zo vies!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 20:54

Haha dat deed ie van mij laatst toen ik z'n staart aan het uitpluizen was. Vieze stinkerd!
@dieselpaard, vraag me af of dit dan af te leren valt. Om hem nou continu een pets terug te geven is ook wel vermoeiend haha dan duurt men poetsbeurt straks een uur.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:56

Ik besteed er ook geen aandacht meer aan. Ik heb het opgegeven en wilde hem ook niet steeds straffen. Dus die zwiepen en die poepies neem ik dan maar voor lief ;)

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 20:59

Haha oké, dan neem ik het ook maar voor lief. Is gewoon een rare pony met rare gewoontes haha

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:59

laatst werd het wel echt heel vervelend, toen heb ik er een flink stuk afgeknipt :')
het hielp wel een beetje en het stond d`r ook wel mooi :))

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:12

Het blijft een paard he,
en met staarten zwiepen zit er gewoon in! ;)
opgeven en doorgaan, net zoals die scheetjes, haha! (ook al kan je die al snel oplossen door anders voeren etc. want als je paard echt veel staat te scheten krijgt hij of te veel lucht binnen of maakt(te veel) gassen aan.
Met die staart zwaaien doet je paard echt niet om jou te pesten hoor ;)