filmpje van een ouderwetse parade gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

frankiej

filmpje van een ouderwetse parade gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 17:53

in de jaren 70 en 80 heb ik veel wedstrijden gereden in kring den bosch waaronder in de zomer ook flinke concoursen hippique wat toen ook nog een veel voorkomend evenement was. het was altijd beregezellig, de parade was natuurlijk het sluitstuk. de saaie toespraken, de gezelligheid onder mekaar en natuurlijk vaak de chaotische toestanden tijdens het parade rijden zelf.
nu rijdt onze dochter inmiddels wat wedstrijdjes maar zij kan zich geen voorstelling maken van wat zo'n parade nou inhield.
daarom mijn vraag: wie weet waar ik wat filmpjes kan vinden van zo'n parade, ik heb youtube al afgezocht maar helaas.

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:55

ik weet dat de apeldoornse ruiterkampioenschappen nog een parade hebben (is 21 september) en ook de utrechtse kampioenschappen in het stadpark in amersfoort hebben altijd een parade.
Misschien is daar via google wel nog wat van te vinden.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:44

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:54

Inderdaad leuk om te zien.
Toch wel een verschil met 'vroegah' toen we iedere wedstrijd serieus parade reden, incl. paradeprijs, en ieder jaar een 4- en 8-tal competitie.

Iris82

Re: filmpje van een ouderwetse parade gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:56

En de prijs voor orde en netheid niet te vergeten. Jeugdherinneringen...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:57

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:02

loulou schreef:
ik heb vorig jaar de parade op de haflingerdag gefilmd:

http://www.youtube.com/watch?v=uMZjyKBL10E

wel iets rustiger en georganiseerder als het filmpje een post hierboven geloof ik :D

Ja, dat kun je wel zeggen. ;)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:10

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:17

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 20:10

Iris82 schreef:
En de prijs voor orde en netheid niet te vergeten. Jeugdherinneringen...

haha ja inderdaad. op de geplaatste links is helaas nog niet te zien wat ik bedoel: met z'n vieren naast elkaar paraderend tussen de hindernissen door op het hoofdterrein (springring A en B werden dan meestal gekoppeld zodat er 1 grote ring ontstond). met muziek uit de speakers erbij werd het nogal eens een zootje ongeregeld, met levende muziek was het helemaal kassa!
overigens waren het meestal wel dezelfde clubs die die prijs in de wacht sleepten, daar ging het er dan ook wel serieus aan toe.

@janouk: je link werkt niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 09:49

vur schreef:
Ja dus. Mooi om te zien. Brengt een hoop herinneringen naar boven. http://www.youtube.com/watch?v=mAqWXf4gais

Ik ga hier stuk van het lachen, om 2e (iig 16 plus) meiden achteraan wiens paard er van door gaan(en beginnen te gillen), en dan daar achteraan komt zo'n ponytje gedraafd die de pootjes onder zijn lijf uit loopt. Met zo'n inniemie ruitertje die er heel relaxed op zit. :D :7

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:01

Ging vroeger altijd mee met vriendin als haar dochtertje wedstrijd had. Ze mocht ook een keertje met een parade meedoen, maar ze vond het wel spannend aangezien haar pony een race kevertje was. Vriendin zei ik pluk je er wel zo uit als het niet gaat... :') en ja hoor de racekever ging in de 3e versnelling en hop vriendin plukt zo de galoperende pony ertussen uit _O- Om gelijk heel positief haar dochtertje te benaderen nou dat was toch leuk!! :') Was wel altijd leuk om te zien, maar ik begrijp dat ze dat nu dus niet meer zo vaak doen?

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:06

Had het hele filmpje niet gezien...fantastisch... Stoppppp!! _O- Het werkt ook zo lekker.... :')

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 21:02

nee die grote concoursen zijn helaas niet meer. het is allemaal veel kleinschaliger en individueler geworden. vandaar dat onze dochter zich er ook geen voorstelling van kan maken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:11

senna21 schreef:
Inderdaad leuk om te zien.
Toch wel een verschil met 'vroegah' toen we iedere wedstrijd serieus parade reden, incl. paradeprijs, en ieder jaar een 4- en 8-tal competitie.

Ja, soms gingen wij 's morgens om 6 uur al weg en kwamen pas aan het eind van de dag weer thuis. En als je de "vlag" mocht dragen tijdens de parade, dat was toch wel een eer. De verenigingsleden keken ook vaak bij elkaar tijdens de wedstrijden, dat zie je nu ook niet altijd. Ik heb niet eens foto's van wedstrijden toen.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:46

Onze dochter heeft een paar jaar geleden met het viertal op de Brabantse Kampioenschappen parade gereden, dat doen ze daar op de laatste dag met alle aanwezige deelnemers. Dat vond ze toch wel een hele (mooie) ervaring. Pony gedroeg zich gelukkig ook keurig, werd er lekker een beetje showbink van. ;)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 19:36

geen filmpje van toevallig?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:47

Het Nederlands Open Connemara Kampioenschap ( ONCK) sluit haar wedstrijd altijd nog af met een parade ( waarbij tijdens de parade ook de prijsuitreiking is:

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 12:56

Dat was altijd zoooo leuk en inderdaad wel enorm chaotisch :')..

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 21:30

mooie filmpjes. maar wat ik nog niet op film gezien heb is hoe het er in mijn ponytijd aan toe ging: in groepjes van 4 naast elkaar, soms met levende muziek erbij, dat was geheid een zootje ongeregeld.