Een goede cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VragenKop

Een goede cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 23:20

Ik heb dus mijn cap, al bijna 2 jaar lang, en aan mij de vraag: of het een beetje te vroeg is voor een barst in de cap en of ik een nieuwe cap nodig heb? :o?

Nou, der zitten wat krassen en een barst der op, plus de dingetje tegen zon (weet even niet hoe het heet 8)7 ) valt der regelmatig af, ik kan 'm wel weer vastmaken hoor.

Ik ben dus van plan om tijdens herfstvakantie mischien op een manege in Drenthe een paard te huren voor 3 uur, maar daarvoor heb je dus een goedgekeurde cap nodig, en ik heb geen zin om een cap te lenen. %)
Mijn ouders vinden het volgens mij niet zo erg om een nieuwe cap te kopen, mijn moeder stelde me laatst nog voor om dat te doen toen ze de barst zag, vind jullie ook dat ik het beter kan doen?

Ik kan ook een foto van mijn cap maken als jullie willen, maar je ziet alleen de barst krassen enz... en meer niet. Mijn mobiel is niet zo goed dus het gaat wel wat wazig der uit zien.

Ik verspil liever geen geld van mijn ouders, ook al is het mijn geld niet ik heb ook broertjes en zusje, daar houd ik het liefste ook rekening mee hoe irritant ze ook niet zijn.

De barst is niet super erg, maar ik let liever wel op mijn eigen veiligheid. ^)

Kirsha

Re: Een goede cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:22

Die barst zou voor mij genoeg reden zijn om inderdaad een nieuwe cap te kopen. Je hebt best kans dat de cap aan de binnenkant ook kapot is. Dus ja, ik zou een nieuwe regelen :)

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:30

Tja, ze zeggen als er een barst in zit dat ze niet meer veilig zijn, omdat als je. Nu zou vallen zou de barst groter worden en je hoofd kunnen bereiken. Dus geen goeie bescherming meer.. Zulke caps worden vaak ook niet goedgekeurd. Ik zou een nieuwe kopen, het gaat namelijk wel om je veiligheid ( + hoofd) want als je nu hard op je hoofd zou vallen zou je cap geen nut meer hebben want die breekt dan..

VragenKop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 23:36

Verona2000 schreef:
Tja, ze zeggen als er een barst in zit dat ze niet meer veilig zijn, omdat als je. Nu zou vallen zou de barst groter worden en je hoofd kunnen bereiken. Dus geen goeie bescherming meer.. Zulke caps worden vaak ook niet goedgekeurd. Ik zou een nieuwe kopen, het gaat namelijk wel om je veiligheid ( + hoofd) want als je nu hard op je hoofd zou vallen zou je cap geen nut meer hebben want die breekt dan..

Ik denk niet dat hij gaat breken, want in de zomervakantie ben ik van een shire? geloof ik afgevallen, en recht met mijn hoofd de zand in, en toen ging alles nog wel goed! De barst was der toen al, en was niet erger geworden.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:43

VragenKop schreef:
Verona2000 schreef:

Ik denk niet dat hij gaat breken, want in de zomervakantie ben ik van een shire? geloof ik afgevallen, en recht met mijn hoofd de zand in, en toen ging alles nog wel goed! De barst was der toen al, en was niet erger geworden.

Als je naast de barst in de cap er ook nog mee gevallen bent, kan je beter een nieuwe cap halen. :j

VragenKop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 23:48

Ik denk niet dat hij gaat breken, want in de zomervakantie ben ik van een shire? geloof ik afgevallen, en recht met mijn hoofd de zand in, en toen ging alles nog wel goed! De barst was der toen al, en was niet erger geworden.[/quote]

Als je naast de barst in de cap er ook nog mee gevallen bent, kan je beter een nieuwe cap halen. :j[/quote]

Wel vaker hoor... Ik dacht dat der wel vaker ruitersd met hun cappen de zand in vallen? De cap is daar toch voor gemaakt of niet?

Btw, elke keerwanneer ik val met mijn cap blijf ik toch leven lol xD
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 15-09-13 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:31

Er word niet voor niks geadviseerd om als je gevallen bent een nieuwe cap te kopen. Die van jou is al gebarsten en je bent er meerdere keren mee gevallen, als ik het goed begrijp. Oftewel, je cap is dringend aan vervanging toe.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:38

Ik snap dat je het geld van je ouders niet wilt verspillen, dat gevoel heb ik ook vaak. (Toen ik mijn nieuwe capnkocht had ik hetzelfde gevoel.) Maar ik dacht er gewoon aan dat ik liever een nieuwe cap had dan dat ik in het ziekenhuis lag en mijn ouders daar grote kosten aan zouden hebben. Je moeder stelde het zelf al voor, dus dan vind zij het vast geen geldverspilling. En dat is het ook niet. ;)

laauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:51

Ik denk dat je ook beter een nieuwe cap kan gaan kopen, straks is hij echt niet meer veilig en val je weer van het paard..

Vera12_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:19

Ik zou zelf persoonlijk wel voor een nieuwe cap kopen, veiligheid voorop!
Je hoeft geen 100 euro op te geven voor een nieuwe cap, je hebt er ook genoeg voor veel minder die ook leuk zijn.