Misschien is dit gewoon een belachelijke of geniale vraag (ik denk dat hij meer de belachelijke kant op gaat)
, maar kun je een zweetdeken als staldeken gebruiken? Ik bedoel, voor deze tijd, want ik heb in totaal 4 dekens:-2 zweetdekens (oud/nieuw) met hals
-1 vliegendeken
-1 staldeken (250 gram)
-1 winterdeken ( zo'n 400 gram)
Ik wil graag aan dekens beginnen omdat ik in de winter vaak en intensief rijd, en een bezweet paard is dan echt niet handig, het is wel m'n eerste jaar met dekens, maar een stadeken van 250 gram 's avonds erop gooien... Het is puur voor 's avonds als hij op stal gaat, als hij 's ochtends naar buiten gaat gaat het deken gewoon af. Maar ik zat nu te denken waarom een zweetdeken wel als onderdeken gaat maar misschien niet als staldeken. Want ben dit moment blut en heb nog niet de kans gekregen een regendeken te kopen of 100 gram. KAN ik voor 's avonds een zweetdeken opleggen??? Het is een zweetdeken met hals, heeft buiksingels en een borstsluiting, of ga ik m'n paard dan mishandelen?
( of geen
)
ook nog eens op stal.. hier staat ze buiten onder max 200 en dat is al veel deken. ( als in, tot -5 in de nacht staan ze daar overdag in te zweten ) nou hebben die wel wintervacht, maar lijkt me niet dat geen wintervacht maar wel stal zoveel verschil maakt... vooral nu in de stal is het nog behoorlijk warm.