Ik gebruik alleen zweetdekens als het hard waait en ze te snel afkoelt of als ze op de trailer moet en bezweet is. Anders vind ik het nu nog veel te warm voor een zweetdeken. Gewoon goed uitstappen en dan lekker laten rollen. Hier gaan ze gewoon nog nat (wel droog op de huid) het land weer in. Nooit problemen mee gehad.
Daar zat ik van de week ook aan te denken. Gelukkig was ze na even lekker rollen een tijdje op stal alsnog wel droog maar de zweet deken zal binnenkort wel weer tevoorschijn gehaald worden denk ik.
Nouvel
Geplaatst: 13-09-13 21:45
Ik heb een hele dunne cooler van Dominick, die gebruik ik de hele zomer door bij minder goed weer na het rijden als het nodig is (vooral als ze na het rijden nog bezweet buiten vast staan voor het afspuiten e.d.) Op stal is het bij ons nu nog best warm, ik zorg dan altijd dat ze bezweet niet op de tocht staan en dan laat ik ze even zonder staan om op de drogen of onder de cooler.
als het straks wat frisser wordt ga ik de fleecedekens weer gebruiken
Arlette1991
Geplaatst: 13-09-13 21:51
Ik heb de fleece van de week voor het eerst weer opgehad, na het rijden in de stromende regen. Ik doe hem nu wel op met de borst open en teruggeslagen zeg maar, anders is het nog te warm.