ik hoop dat mijn bericht hier goed staat.
Sinds 2 jaar heb ik een super leuke lieve KWPN ruin. Hij is echt heel erg braaf en doe alles met hem.
Zodra het buiten wat frisser wordt, wordt hij ook meteen een stuk frisser. Met opstappen en wegstappen wil hij ook wel gek gaan doen.
We hebben hem nog nooit geschoren gehad, maar nu ik van de winter M ga starten moet hij toch flink aan de bak.
Vorige winter reed ik B en dan was hij zeik en zeik nat van onder tot boven, maar ook met wintervacht fris met opstappen.
Ik kan hem thuis vooraf longeren maar op wedstrijd natuurlijk lang niet altijd.
Nu is het probleem dat ik niet weet waarvoor ik moet kiezen.
Weer een zeik en zeik nat paard wat niet droog te krijgen is, maar wel braaf.
Of dat ik hem scheer, wat voor hem en voor mij veel fijner is doordat hij dan veel sneller droog is en er veel minder energie in het zweten gaat zitten.
Ik merk dat hij na een half uur met winterhaar helemaal op is door het zweten.
Maar nadeel is dat hij daar helemaal gek door kan worden.
Ik hoor hier verschillende meningen maar hebben jullie veel paarden meegemaakt die echt gek zijn van de kou?
Delen scheren vind ik geen oplossing. Vind het een verschrikkelijk gezicht voor op wedstrijd.
groetjes Anne
. Toch heb ik liever een wat frisser paard waarmee je meer kunt doen dan een rustig paard dat na een half uur al op is, en niet opdroogd. Eerste jaren longeerde ik haar altijd kort voordat ik erop ging. Nu gooi ik er gelijk een uitrijdeken op. Stap ermee los, en een paar rondjes draf. Als ik de deken er daarna af doe is er niks aan de hand, en heb ik een heel braaf paard
.
. Ik heb er honderden onderhand geschoren en ik ben er nog niet 1 tegen gekomen die blijven gek is geworden. Hooguit een paar dagen wat frisser