Maat dekens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

matijssen

Maat dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 10:58

Ik heb een pony van ong. 150cm schofthoogte, maar zij heeft een hele brede borst.
Nou had ik vorig jaar een fleecedeken voor der gekocht maat 175, maar die was de te smal voor.
Nu heb ik vorige week een regendeken gekocht een maatje groter 185, maar ook die is nog te smal bij de borst.
Moet ik nou nog een maat groter nemen? of is hier een andere oplossing voor?
Ik heb namelijk nog niet zoveel verstand van dekens aangezien dit mijn eerste pony is die ik dekens opleg.

Ed_Pin_oud

Re: Maat dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:03

Ik zou niet groter gaan in je dekens. want de lengte naar beneden en over de rug wordt zo enorm groot.

ik zou als ik jou was, je verdiepen in dekens met een brede hals.
die bestaan er, ik weet dat bucas en harry'shorse wel een aantal dekens hebben die 'breder' zijn op de borst.
of je zou quarters horse dekens moeten google.
ben er zelf niet zo heel bekend in.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:06

Ik zou niet groter gaan als 185 want dan wordt de onderlengte te lang. Ik heb zelf een brede haflinger dus ben bekend met het probleem. Het is vaak even zoeken naar een juiste pasvorm. Heb zelf altijd nika dekens. En anders kan je een tussenstuk kopen om je deken aan de voorkant breder te maken.

matijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 11:10

Okee, dan ga ik zeker geen grotere nemen. Ik denk dat ik eens ga kijken voor zoon tussen stuk om hem breder te maken. Want om nu al weer een nieuwe te kopen zie ik ook niet echt zitten:$

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:30

Die tussenstukken kosten niet zo veel iets va 14 euro dacht ik. Ik heb er een gekocht bij ooteman

matijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 12:54

Okee, ik heb er nu een gekocht van BR voor 9 euro, hij paste niet helemaal want hij was te groot maar het is gelukt;p