waterdichte rijjas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LesleyxLinn

waterdichte rijjas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 15:26

Hallo,

Ik heb zo'n beetje alle oude topics al afgezocht naar een betaalbare waterdichte (warme) rijjas, maar nog niks gevonden.
Het moet een jas zijn die over je knieën komen tijdens het rijden.
Nu ben ik er al heel wat tegen gekomen, maar deze zijn boven mijn budget. Of ik weet niet zeker of de jas geschikt is om mee te rijden (lees: breed genoeg is om op het paard te komen)
Zoiets leek mij wel wat: http://www.loesdau.de/Regenmantel-Rains ... chs-pflege
Ik wil er liever niet meer dan 80,- aan uit geven.
Wie heeft nog tips?

NienkeYihaa

Re: waterdichte rijjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:48

ik heb 1 vraagje: wil je echt zo'n hele lange jas? die zijn denk ik (nogmaals DENK IK) best wel duur ook doordat hij zo lang is en wel een beetje kwaliteit moet hebben kom je denk ik al snel op 100,- dus als je misschien iets meer wilt uitgeven kan je denk ik best een jas kan vinden die je wilt. hoe duur is die jas op de site? als hij tussen de 90 en 150 zit zou ik hem kopen.

NienkeYihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:49

ik ff gekeken het inderdaad wel moeilijk om een lange waterdichte jas te vinden voor een normale prijs!!
good luck!! ;)

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 16:27

Bedankt voor je reactie.
De jas op de site is ook wel heel lang omdat de achterkant ook nog over het paard heen gaat. Dat hoeft niet perse, maar het zou ideaal zijn als in ieder geval mijn bovenbenen droog blijven tijdens het rijden.
De prijs is niet gek voor zo'n jas. Dat ben ik met je eens. Maar ik heb nog meer spullen nodig o.a. een gewone jas voor de herfst/winter. En helaas groeit geld niet aan een boom. Dus daarom toch maar even advies vragen op bokt.

De jas in onderstaande link spreekt mij ook wel aan. Vraag me alleen af of deze wel geschikt is voor het rijden.
www.loesdau.de/Regenmantel,-Black-Fores ... chs-pflege

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 13:54

Nog steeds op zoek. Iemand nog tips?

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:58

ik heb een soortgelijke regenjas. je kan er op zich goed mee rijden, alleen zweet je in die van mij (net als een gewone regenjas) wel wat en hij ritselt, dus je moet wel een ritselproof paard hebben.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:00

Denk je niet dat het fijner beweegt in een heuplange jas (lang jack) icm. rainlegs? Dat moet je voor 80€ wel kunnen vinden, lijkt me.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 10:55

Bedankt voor jullie reacties.
Welke regenjas heb je kaatjemuts? Het paard is wel ritselproof.

En dierfysio, ik heb al gekeken naar rainlegs, maar als het wat harder regent, schijnt dit niet goed te werken.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:59

LesleyxLinn schreef:
Welke regenjas heb je kaatjemuts? Het paard is wel ritselproof.

En dierfysio, ik heb al gekeken naar rainlegs, maar als het wat harder regent, schijnt dit niet goed te werken.

Degene die ik heb, wordt al niet meer gemaakt :o maar hij komt overeen met die zwarte. Je bind hem om je benen, dus geen natte bovenbenen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:05

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 21:50

Dat dacht ik al wel. Helaas, had gehoopt dat er voor die prijs toch iets te vinden was wat mij helemaal droog kan houden. Verder heb ik geen eisen, voering hoeft bijvoorbeeld niet perse, ik kan er een gewone jas over doen.

Toch bedankt voor de reacties. Als iemand nog een suggestie heeft dan hoor ik het graag!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:55

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:08

Ik heb vorig jaar op HE een lange wax jas gekocht voor 60 euro. Heel erg waterdicht en wat ik graag wilde. Het ding is alleen te dun om als winterjas te fungeren. Gelukkig had ik dat al door toen ik hem kocht. Ik heb een maat te groot gekocht en er een onderjas bij gemaakt die ik ook gewoon als jasje kan dragen. Nou kan ik me voorstellen dat niet iedereen dat kan, maar misschien heb je wel een oud jasje liggen wat je onder een dergelijke jas aan kan... Gewoon een beetje creativiteit scheelt vaak veel geld

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 22:43

Sizzle: Die jas (pag 8) lijkt mij ideaal. Helaas kan ik hem nergens op het internet vinden. Heb op de site zelf gekeken en gegoogeld.

Mrie: Ik ben ook aan het zoeken naar zulke jassen. Ik heb nog wel een jas liggen die ik er onderaan kan doen. Maar zelfs dat kan ik niet vinden.

Edit: Toch wel pagina 6, op het blad zelf staat 8 :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:49

Gewoon een ruitersportzaak die euroriding producten verkoopt vragen.
Die kunnen hem voor je bestellen als ze hem niet hebben.
Ik heb een S en die zit heel ruim.
Ik ben 1.80m en draag normaal maat M broeken, S shirts.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 23:19

Sizzle schreef:
Gewoon een ruitersportzaak die euroriding producten verkoopt vragen.
Die kunnen hem voor je bestellen als ze hem niet hebben.
Ik heb een S en die zit heel ruim.
Ik ben 1.80m en draag normaal maat M broeken, S shirts.

Oh dat is goeie, dankje :)
Ga meteen even kijken welke ruitershops producten van dit merk verkopen.

ooeveoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:40

Ik heb echt precies dezelfde vraag!! Dus ben hier heel blij mee, echter valt het aantal reacties me tegen.. Zooooveel paardenmensen en zo weinig mensen die mij ook DE tip kunnen geven.. Ik twijfel voornamelijk over moet ik voor zo'n uberlange 'riding coat' gaan, waar je dan wat onder moet dragen wanneer het echt koud is... Of een gewatteerde jas tot over je kont die ook 100% waterdicht is.. Wat is wijsheid... Die lange regenjassen zijn er rond de €80,- een goede winterjas kan je voor max €100,- kopen maar die zijn zeldzaam... Bij de meeste ruiterzaken betaal je al gauw €200,- en dat heb ik dus ook echt niet.... HELP! Iemand nog tips..?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 23:47

@ ooeveoo

Heb je ook andere topics bekeken? Ik denk dat je daar ook nog wel wat aan hebt! :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:34

Winterjassen moet je ook niet in de herfst kopen, maar in January het jaar ervoor.
Dan zijn ze 50% :D

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:54

Euroriding heeft lange regenjassen voor op het paard. Ik persoonlijk hou echter niet van "plastic", heb een lange Mongo jas. Voor jouw budget zul je die alleen tweedehands vinden ben ik bang, maar hij is wel echt superfijn.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:00

Waarom koop je geen normale waterdichte jas en combineer je die met rainlegs?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:02

Ik vond rainlegs verschrikkelijk, bij mij gaat al het water erlangs zodat je been van onderaf alsnog zijknat wordt. Voor een kwartiertje was het wel ok, maar echt geen uur.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:03

Ah ja, ik vroeg me al af hoe succesvol ze zouden zijn. Sowieso is het moeilijk te combineren met westernrijden, omdat je spijkerbroek aan de onderkant als nog nat gaat worden. Ik heb ze dus ook niet zelf.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:09

Ik heb deze regenjas: http://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=& ... 8603761116
Heb hem de laatste twee weken regelmatig gebruikt en de jas bevalt goed!
De jassen vallen ruim, ik kan er nog een dikke fleecejack onderdoen bijvoorbeeld. Was de eerste keer met rijden benieuwd of mijn paard het niet eng zou vinden, maar gelukkig helemaal geen probleem.
De jas is écht waterdicht, houdt de wind tegen, wordt niet vochtig aan de binnenkant, en kost 80 euro.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 10:42

HumbleTalent schreef:
Ah ja, ik vroeg me al af hoe succesvol ze zouden zijn. Sowieso is het moeilijk te combineren met westernrijden, omdat je spijkerbroek aan de onderkant als nog nat gaat worden. Ik heb ze dus ook niet zelf.

Precies de reden van mijn lange regenjas. Die valt er gewoon netjes overheen.