Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Loverubi schreef:die van mij staat snachts met de regen deken op niks aan de hand hoor ze zweet niet en voelt niet extreem warm aan. ze houd gewoon de goede temperatuur
SuperAssie schreef:Loverubi schreef:die van mij staat snachts met de regen deken op niks aan de hand hoor ze zweet niet en voelt niet extreem warm aan. ze houd gewoon de goede temperatuur
Ja maar een regendeken is als het goed is over het algemeen 0 grams, geen 100. 100 grams is echt te veel nu al. Denk dat ze dan overdag echt staan te zweten al hoor, zeker op momenten dat de zon door komt!
Miekatoen schreef:Hey,
eerste jaar dat ik een paardje heb en ik zie het bos niet meer door de bomen qua dekens.
Normaal staat hij altijd zonder deken in de stal omdat hij manegepaard was en niet geschoren werd.
Ik wil hem wel dekens aandoen dit jaar omdat hij 21 is en ik begrepen had dat zich warm houden veel energie kost voor een (ouder) paard waardoor ze kunnen afvallen. En dat wil ik dus niet.
Ik zie nu echter al de helft van de paarden op de manege met deken opstaan in de stal. Is dit al nodig?
Ik dacht nu gewoon terug zijn zweetdeken op te leggen als ik gereden heb en dit gedurende een half uur tot hij droog is.
Hoe ik het dacht te doen( want ik moet alles nog kopen dus dat is echt een gat in mijn budget):
Ik koop 1 fleece zweetdeken met hals voor na het rijden
1 wollen zweetdeken om op te leggen in het begin ( dus als staldeken).
1 staldeken van 200 gram
1 staldeken van 300 gram.
Heb ik dan voldoende? En waarom hebben de meeste staldekens geen hals? Hebben de paarden daar geen kou? Of is het misschien gewoon comfortabeler voor hen zonder hals?
Sorry voor de vele vragen maar het is echt niet zo duidelijk.
p.s: de dekens waarover ik het heb, zijn echt voor in de stal. Hij gaat enkel buiten als het niet regent.
Maar eventueel kan ik regendichte staldekens kopen voor moest hij toch eens buiten gaan? Of heeft dit helemaal geen nut?