Scheren en deken opleggen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiindseyV

Scheren en deken opleggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 14:20

Hallo allemaal,

Aangezien ik met mijn paard op korte tijd veel vorderingen maak, wil ik doorheen de winter ook goed kunnen trainen en eventueel op wedstrijd.
Nu wil ik graag dat mijn paard er netjes uitziet en die fluffy vacht wordt dus afgeschoren.
Nu was mijn vraag welke dekens/hoeveel gram/... jullie gebruiken?

Alvast bedankt (:

PrimaDonna_

Re: Scheren en deken opleggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:37

Mijn (overleden) ruin stond als het heel koud was met zijn 300 grams om, dit was een deken met hals en als het minder koud was, dus dagen met zon dan stond hij met een 200 grams om.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:39

Waar zet je hem niet al vroeg onder een deken?
Dan voorkom je de aan maak van winter vacht en hoef je niet te scheren

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:41

Dat wilde ik ook nog vragen maar Ponyparadijs was mij net voor, de kwpn'er die ik nu rijd die staat nu sinds deze week onder een 0 grams regendeken, zo zorg je er al voor dat hij minder snel dikke vacht aan zal gaan maken. En staat jou paard in een binnenstal of buitenstal?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:53

Die van mij staat ook al weer onder een ongevoerde regen deken.
En die staat in een binnen stal maar staat in de winter wel met 400 - 600 gram op.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:59

Tot het koudst stond mijne geschoren onder de 350 grams buiten, eventueel een (of twee) fleece dekens eronder, dus zo'n 400 gram, meer komt er niet op.
Geef hem onbeperkt hooi, een goede schep vet-maak-voer (pulp ofzo) en als het goed is houdt die zich wel. ;)

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:32

pfoe afgelopen winter toen het zo verschrikkelijk koud was waren we (ongeschoren) begonnen met een 0 gr regendeken..
al snel kwam daar een 100 gr dekentje onder en later werd dat een 200 en toen is mijn ruin geschoren en die heeft toen een 300 op gekregen, maar toen was het al wel koud maar de allerergste vrieskou was nog niet geweest...

toen het echt op zn koudst was van de winter had hij 800 gr op! ja het is veel maar hij had het echt koud.. dus dan klinkt het misschien belachelijk, 800 gr maar ik vind het belangrijker dat hij warm is in een stal van 3x3 waar hij zich niet warm kan rennen..