Thermochaps of neoprene chaps voor de winter.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Thermochaps of neoprene chaps voor de winter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 06:40

Vanwege mijn artrose zoek ik voor de komende winter een oplossing om mijn knieën warm te houden.

Ik zoek iets waarin ik me kan bewegen tijdens het voeren en uitmesten, maar waarin ik ook kan rijden en nog een beetje slijtvast is ook.

Ik heb waxchaps gezien en de neoprene chaps van bijvoorbeeld Kitt.

Wie heeft er ervaring met deze chaps of zijn er nog andere oplossingen?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Thermochaps of neoprene chaps voor de winter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:08

Ik heb bij de kringloop voor 4 euro een skibroek gekocht. Redelijk dik, maar ik kan er zelfs nog mee rijden, (in een westernzadel, dat wel), maar het is mij afgelopen winter erg goed bevallen. Zeker de stalwerkzaamheden zijn er prima in te doen en het is echt heerlijk warm.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:29

Ik heb de longchaps van KITT, houden je echt lekker warm, maar je kont niet! Misschien lange jas erover? ik heb ook knieën die niet willen vanwege artrose. Ik heb een gewatteerde motorbroek die ik aan heb tijdens het mennen. Ook zalig warm. Of doe een legging aan onder een broek die niet te strak zit? Is dat een idee?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 08:40

Ik ga uit mijn werk gelijk door naar mijn paarden, thermo legging heb ik, maar om die heel de dag onder m'n spijkerbroek te dragen zie ik niet zitten.
Dus het liefst een iets wat ik over mijn broek heen aan kan trekken :)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:46

Er zijn toch ook van die warme winterrijbroeken voor over een broek. Bij divoza bv hebben ze die. Dan blijven heel je benen warm, je kunt er in rijden en werkzaamheden in doen! Hebben een kunstleren zitvlak en kniestukken

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:48

Ik heb standaard thermolegging. Mega fijn!
Wat ik ook wel eens gedaan heb in het verleden, gewoon een skibroek over mijn gewone broek aantrekken. Ziet er niet erg charmant uit, maar het werkt. Ook rijden is geen probleem. En met stalwerkzaamheden werkt dat ook fijn.

Kun je je niet op stal even omkleden dan? Dat je daar die thermolegging onder je broek aantrekt?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:51

LBLGypsyCobs schreef:
Ik ga uit mijn werk gelijk door naar mijn paarden, thermo legging heb ik, maar om die heel de dag onder m'n spijkerbroek te dragen zie ik niet zitten.

Dan is een skibroek ideaal, lekker warm, waterdicht en kan makkelijk over een gewone broek heen.

De lange chaps van KITT heb ik ook, ook heerlijk warm, maar die sluiten wel meer aan bij je benen dan een skibroek en dat is met een rijbroek niet zo erg, maar met een spijkerbroek lijkt me dat erg vervelend zitten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:51

Ik zou kijken naar een thermobroek. Die van Harry Horse heeft bv een rits aan beide zijden dus die kan je makkelijk aantrekken, ook over een andere broek.

Lange chaps heb ik zelf wel maar die zijn ideaal met rijden maar met uitmesten krijg je een ontzettend koude kont in die dingen :P

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 23:09

Ik zou kijken voor een skibroek, of een thermobroek.
Anders op je werk nog even naar de wc om een thermolegging aan te doen onder je broek?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 23:15

Kitt neopreen chaps en lange(re) jas is fijne combi. Thermobroek is heerlijk warm, maar er in bewegen is lastiger. Ik heb er nog steeds 1 liggen, maar afgezien van een enkele keer aan ivm kou en OV weinig gebruikt, want er mee paardrijden is niet zo fijn en dan zeker het opstijgen niet.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 06:00

Ik ga 's ochtends voor en 's middags na het werk naar de paarden.
Bij de paarden zijn 2 schuilstallen en meer niet.
De boertjes op de hofjes er naast zullen vast geen bezwaar hebben als ik me daar omkleed :D , maar buiten dat is het ook best koud.

Het liefst heb ik iets waar ik zo in en uit kan stappen.

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met waxchaps?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:12

Het nadeel van iets ter plekke aantrekken is dat je al kou meeneemt. Binnen aantrekken en uittrekken is beter, dan begin en eindig je warm. Skibroek kan dus prima en is echt superwarm...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:15

LBLGypsyCobs schreef:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met waxchaps?

Nee, wel met waterdicht/waterafstotende chaps, deze zijn van regendekenstof met fleece voering. Heerlijk warm, maar in echte regen nooit getest. Nu is er omdat het de goede soort stof is veel te fixen met een spuitbus imregneerspray van de action, maar ik ben tot nu toe happy met mijn kitchaps, dus de anderen liggen werkeloos in de kast.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 11:16

Ahh een topic naar mijn hart! Waar vind/koop je die Chaps van Kitt? Ik ken ze niet. Heeft iemand een voorbeeld of een plaatje en kunnen jullie aangeven waar je dit soort chaps koopt? Ik heb ze bij divoza nog nooit gezien dacht ik.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 12:24

Ik heb ze een maandje terug via ebay besteld, nu een paar keer gedragen en ben tevreden.
Warm en droog en met een langere jas geen koude kont :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:37

LBLGypsyCobs schreef:
Ik heb ze een maandje terug via ebay besteld, nu een paar keer gedragen en ben tevreden.
Warm en droog en met een langere jas geen koude kont :)

Mag ik vragen welke je hebt??? die van Kitt of van een ander merk
Vind de maatvoering een beetje onduidelijk nog.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:22

Ik heb inmiddels behoorlijk wat soorten chaps en over broeken (over trousers) op ebay gevonden bij engelse bedrijven en in NL ook al winter chaps besteld. Dus als die tegenvalt, ga ik lekker via ebay aan de slag, er moet wel wat te vinden en te krijgen zijn. Wil in ieder geval deze keer goed voorbereid zijn op een natte en eventuele koude winter!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:24

LBLGypsyCobs schreef:

Even naar het toilet voor dat je weg gaat en dan doe je thermobroek onder je spijkerbroek..... OPGELOST :=

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 12:26

Ik heb inmiddels de neoprene chaps van Kitt, snel aan en weer uit, warm en waterdicht :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:46

LBLGypsyCobs schreef:
Ik heb inmiddels de neoprene chaps van Kitt, snel aan en weer uit, warm en waterdicht :)

Zien er ook goed uit, wil nog even contact hebben met verkopers over wijdte rond dijbeen want lengte alleen zegt niet alles natuurlijk.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 12:48

yarrah schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

Even naar het toilet voor dat je weg gaat en dan doe je thermobroek onder je spijkerbroek..... OPGELOST :=

Ik heb astma en vindt het gauw benauwd om 2 lagen aan te hebben, heb wel thermo legging onder rijbroek aangehad maar ik vind het gewoon niet lekker zitten en het benauwt me gauw. Dus een overbroek of chaps trekken mij meer, die kun je ook uitdoen als je klaar bent en het warm genoeg hebt (gekregen).