De Niro laarzen nog laten vermaken of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Himawari

De Niro laarzen nog laten vermaken of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 18:18

Hallo!

Ik heb de polo laarzen van De Niro in bruin leer. Ze hebben een redelijk bedrag gekost en na twee jaar is een van de ritsen van de stuk ;( . Bij de schoenmaker zeggen ze dat het leer te dik is en dat ze geen machine hebben om ze te vermaken door het dikke leer.
Ook is het leer aan de binnenkant van de hiel helemaal kapot en is de binnenste 'leerlaag' helemaal gescheurd. Het onderste stukje van de zool komt ook los... :(.

Nu kan ik ze misschien wel terugsturen naar de DeNiro fabriek, maar hoe lang ben ik ze dan wel niet kwijt en wat zal dat niet kosten.

Dus: laten vermaken of gewoon nieuwe kopen?

Iemand ervaring met het terugsturen naar de fabriek?

kleinvosje

Re: De Niro laarzen nog laten vermaken of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:20

Mag ik heel eerlijk zeggen dat ik net erg snel vind dat ze kapot zijn voor laarzen van die kwaliteit/prijs?

Ga eens naar de ruitersportzaak waar ze vandaan komen, die zouden je meer info kunnen geven over terugsturen ed.

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 18:31

Ja, ik vind dat ze ook wel snel zijn stukgegaan! Ik denk wel dat er wel geen garantie meer opzit na twee jaar... Ik kan het eens vragen, maar als het te veel kost is het denk ik niet meer de moeite om ze te laten terug sturen...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:32

Dat weet ik niet, qua garantie bedoel ik. Bij normaal gebruik mag je ervan uitgaan dat die dingen lang meegaan. Ik zou ook eens een andere schoenmaker vragen, zit ook veel verschil in...

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 18:39

Was ook van plan nog eens bij een andere schoenmaker langs te gaan. Hmm ja, wat is normaal gebruik :), soms ben ik wel eens lui en vergeet ik andere schoenen aan te doen om in het slijk en paardendrek rond te ploeteren :). Waarschijnlijk ook wel wat nefast voor de levensduur van die laarzen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:41

Dat is wel slecht ja, vooral voor ritsen. Ik ben heel stipt, Laarzen aan voor het rijden, en weer uit als ik afstap. Altijd netjes in een laarzentas opgeborgen.

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 18:48

Ik had mezelf al voorgenomen om, als ik nieuwe laarzen kocht, ze ook alleen aan te doen om te rijden en andere schoenen in m'n zadelkast te zetten.
Welke laarzen heb jij als ik dat mag vragen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:49

Ik heb Lipica's. Stuk goedkoper, en wat mij betreft prima kwaliteit. Heb ze nu 3 jaar en zien er nog uitstekend uit!

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:50

Heb je een website van die Lipica's? Heb ik wel al van gehoord maar heb ze nog nooit in een winkel gezien.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:51

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:54

Ik zou toch ook even voor de zekerheid contact opnemen met de dealer.
Misschien kunnen ze(als het niet meer binnen de garantie valt)de laarzen voor een redelijk laag bedrag voor je weer in orde maken :)

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:55

Ik weet de prijzen van DeNiro niet, maar als er laarzen terug naar Petrie moeten ben je volgens mij dik 100 euro kwijt voor een hele nieuwe rits, denk dat dit niet heel anders zal zijn bij hun.

2 jaar vind ik wel erg kort voor 'merk' laarzen. Dan kan je net zo goed bv Mondoni kopen. Ik zou contact opnemen met de winkel waar ze vandaan komen en ook direct met DeNiro, beetje goed zoeken en je vind de gegevens wel. Ik heb op die manier direct via Eurostar al een deken en broek nieuw gekregen waar de winkel niks aan wilde doen.

Ik heb Petries van 10 jaar oud en die zijn nog mooi genoeg om mee te starten. Moet er wel bij vertellen dat ze geen rits of veter hebben :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:59

€ 100 voor een nieuwe rits 8)7 8)7 8)7 8)7
Helemaal absurd..
Ik was toen meen ik € 25 kwijt

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 22:10

Ik heb al zitten zoeken over prijzen van herstellingen bij DeNiro, maar ik vind nieks. Maar €100 voor een nieuwe rits is inderdaad veel!

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 21:45

Ik ben ermee naar een andere schoenmaker geweest die ze wel kan herstellen :D!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:59

Als ik je mag adviseren, breng ze wel naar de laarzenfabrikant terug om te laten herstellen. Een schoenmaker kan het niet zo mooi omdat hij het materiaal er niet voor heeft. Na 2 jaar stuk hoeft niet aan de laars te liggen. Het is van zoveel factoren afhankelijk. Hoe ga je er zelf mee om, ben je ruw of voorzichtig, loop je dag en nacht op je laarzen of rij je 6x per week 1 paard en doe je ze aan voor je op stapt en uit als je klaar bent, loop je ermee door de blubber, spuit je je paard ermee af etc etc. En soms heb je pech.

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 23:24

Ik ben er wel redelijk ruw mee geweest denk ik.. Ik ga ermee naar mijn paard en hou ze aan tot ik wegga... Eigen schuld dus een beetje. :(
Ze zien er al redelijk gehavend uit, dus ik ga er niet al te veel geld aan uitgeven om ze te laten herstellen. Dan koop ik beter nieuwe denk ik.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:16

De deniro laarzen van een kennis zijn, toen de rits stuk ging, terug gegaan naar de fabriek, nieuwe rits ingezet. Koste helemaal niks. Was nog wel binnen de garantie dus weet niet wat ze doen met laarzen due daar buiten vallen, vind 2 jaar wel erg kort voor deniro laarzen, die zouden echt langer mee moeten gaan voor die prijs!

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:20

Zie dat je van Oostende bent, kan je een erg goede aanraden in Brugge.
Krijgt laarzen binnen van verschillende Ruiterwinkels dus die weet wel waar hij mee bezig is :j

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:44

Meestal vallen ritsen (in zijn algemeenheid) buiten de garantie, dat begreep ik tenminste van de ruitersportzaak. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat bijvoorbeeld laten repareren via Petrie erg duur is maar schoenmakers kunnen het niet altijd even netjes en zoals hierboven ook al een keer gezegd verschillen de prijzen erg.