2016 met Merens naar Santiago de Compostella

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayron

2016 met Merens naar Santiago de Compostella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 14:25

In april 2016 vertrek ik -samen met mijn Merenshengst- naar Santiago de Compostella, een tocht die vanuit mijn woonplaats onder Breda, een maand of drie zal gaan duren. Ter voorbereiding wil ik komend voorjaar en zomer kortere tochten de Belgie en Nederland lopen en in de zomer van 2015 voor een periode van 4 tot 6 weken rondtrekken. Alle tips voor uitdagende routes, overnachtingsmogelijkheden, bagage, trainingen etc etc zijn van harte welkom!

mmouse

Re: 2016 met Merens naar Santiago de Compostella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:32

Mooi voornemen! En prachtige route!

Qua training zou ik je zeker adviseren om wat tochten in de Ardennen te maken. De paadjes door de pyreneen kunnen soms verradelijk zijn, wat bergkilometers in de voeten/hoeven is dan geen overbodige luxe...

Verder natuurlijk de Loonse en Drunense duinen ;-)

Veel plezier met voorbereiden!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:28

een paar dames uit de omgeving van Nijmegen hebben dit een aantal jaren geleden gedaan, klik hier Je zou ze eens op kunnen zoeken en naar hun ervaringen vragen

Ayron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 19:34

Dank je morrie. Ik heb hun verhaal al eerder gelezen.

youaremylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 17:43

Dat is echt wel gaaf zeg, maar wel ver, ga je dat alleen doen?

Ayron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 18:02

Tot nog toe wel, maar sta overal voor open :) Mensen roepen weleens wat over meegaan enzo, maar dat moet ik nog maar zien. Mn zwarte nacho Ayron en ik gaan in ieder geval, is de planning :)

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 03:51

Mooi, ik wil heel graag dezelfde route doen, maar dan in 2014, waarom nog zo lang wachten?
Over 3 jaar kan je leven er al zo anders uitzien.
Qua voorbereiding kan ik je niet veel tips geven, ik loop al regelmatig 30/40 kilometer, de afstand die ik ook die kant op per dag wil lopen. Ga je te paard of lopend met paard? Ik wil dus lopen met mijn Isabel als lastdier.
Ik wil eigenlijk starten in Madrid, ben nog aan het uitzoeken hoe ik mijn paardje goedkoop daar krijg en goedkoop weer terug, waarschijnlijk zal ik echt alleen moeten gaan.

Ayron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 11:26

Hoi tamara, ik wacht omdat mijn jongste dochter nog eindexamen moet doen. Ik ga echt rijdend en vanuit Nederland. Er zit een internationaal paardentransport bedrijf in Limburg. Die kunnen je paardje wel in Madrid krijgen. Jij ook ceel succ3s :)

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:14

Oh nee, ik ga wel lopen, rijdend wordt alleen mijn paard maar moe van. Veel plezier!

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:36

Ayron schreef:
In april 2016 vertrek ik -samen met mijn Merenshengst- naar Santiago de Compostella, een tocht die vanuit mijn woonplaats onder Breda, een maand of drie zal gaan duren. Ter voorbereiding wil ik komend voorjaar en zomer kortere tochten de Belgie en Nederland lopen en in de zomer van 2015 voor een periode van 4 tot 6 weken rondtrekken. Alle tips voor uitdagende routes, overnachtingsmogelijkheden, bagage, trainingen etc etc zijn van harte welkom!

Leuk plan, maar in mijn ogen moeilijk uitvoerbaar met een hengst. Ten eerste ben je bijna nergens welkom in een weiland en ben je dat wel, dan moet die wei geen uitzicht bieden op andere paarden verderop. Je vertelt weinig over de wijze waarop je van plan bent te reizen. Self supporting(dus volle bepakking), met of zonder back up, vooraf geregelde slaapplekken of bonnefooi, pelgrimsroute of zelf bedachte route etc. dus krijg je ook weinig reacties op dit topic.
Persoonlijk zou ik die 6 weekse rondreis liever spenderen aan het vast 6 weken trekken in de richting van Santiago. Je bent dan al een aardig eindje op weg en kan je het tweede gedeelte lekker rustig aan doen, want je hebt toch 3 maanden de tijd het jaar erop.

De gehele tocht vanaf Breda is zo'n 2500 km ongeveer. 3 maanden= 90 dagen-20 rust/pechdagen= 70 dagen.
2500:70= 36 km iedere dag en dat ga je nooit halen. In werkelijkheid komt 15 tot 20 km meer in de buurt, zeker door de bergen, waar je er gewoon naast moet lopen. (vergeet niet dat je al 3 uur per dag kwijt bent aan grazen onderweg)

NB. Hoe is je wandeltocht met je pony afgelopen. Niets meer over gelezen !!
[BRT] Bedevaart met Pony! Hulp!

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:28

De NB is uiteraard bedoeld voor TamaradB. Sorry !!

Ayron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 17:47

Hallo Adrian,
Dank voor je vragen, die zorgen weer voor verdere aanscherping. Ik ga met volle bepakking en met zo weinig mogelijk. Waar mogelijk organiseer ik overnachtingplekken, waar dat niet lukt op de bonnefooi. Ayron is nog hengst en tot nu toe een hele makkelijke jongen. Mocht dat veranderen zal ik mijn plannen wellicht moeten aanpassen. Jouw berekening heb ik zelf ook gemaakt. Ik neem 4 maanden de tijd.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:31

Adrian; nee, niets meer over gelezen, ik ben zelf gegaan zonder pony, vanwege kreupelheid, heel jammer dus aanpassen! Ben zelf gaan lopen en het was super! Heb er 2 weken over gedaan!

Sasve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 04:57

Hoi Tamara,

Ik woon in Portugal (vlakbij Almodovar, samen met mijn paardjes) en wil ook al jaren de Santiago doen. Misschien kun je starten vanuit hier ipv Madrid en dan kunnen we hem samen doen.
Overigens kost het heel veel om je paard hier (of in Madrid) te krijgen hoor. Ik heb mijn paarden vanuit NL laten overkomen afgelopen mei en het heeft me zo'n 2000 euro gekost en dat was enkele reis.

groet, Saskia

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 05:22

Hoe ver ligt jouw woonplaats van Santiago af? Wil je met of zonder paard?

Sasve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:42

Met uiteraard en je moet zo'n beetje heel Portugal door. Kijk maar even op Google maps. Ik woon zo'n 70 km noordelijk van Faro.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:20

Ayron schreef:
Hallo Adrian,
Dank voor je vragen, die zorgen weer voor verdere aanscherping. Ik ga met volle bepakking en met zo weinig mogelijk. Waar mogelijk organiseer ik overnachtingplekken, waar dat niet lukt op de bonnefooi. Ayron is nog hengst en tot nu toe een hele makkelijke jongen. Mocht dat veranderen zal ik mijn plannen wellicht moeten aanpassen. Jouw berekening heb ik zelf ook gemaakt. Ik neem 4 maanden de tijd.

Jij kunt je paard wel makkelijk vinden, maar anderen weten dat niet (iedereen kan dat immers wel zeggen) en dat zal in je nadeel werken, vrees ik...