Zadeltassen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Selina16

Zadeltassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 13:58

Hallo!
Ik ben opzoek naar zadeltassen omdat ik vaak met mijn vriendinnen op buitenrit ga en dan altijd een rugzak meeneem.
Alleen het stomme aan de rugzak is dat hij heel de tijd (in draf of galop) stuitert (of hoe je dat moet zeggen?) Dus denk ik erover om zadeltassen te nemen. Ze moeten wel een paar voorwaarden hebben:
- Niet bewegen (dus in draf en galop ook) (een beetje beweging mag wel zolang ze maar niet stuiteren)
-Wel groot
- en het liefst niet te duur!

Wat zijn jullie ervaringen? en welke hebben jullie? Een foto misschien?

Groetjes!!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:02

Stowaway, maar dat is boven je budget. En hoeveel wil je er in hebben? Want voor enkel een boterham en een flesje drinken kom je er met een dekje met opgenaaide tasjes ook.

Let er wel op dat de tassen aan je zadelboom moeten hangen en niet op de ruggegraad drukken. Tassen als deze:
http://www.agradi.nl/pfiff-dubbele-zade ... -zwart.htm ,
zijn niet geschikt voor engelse zadels, omdat ze niet op de boom liggen, maar achter het zadel. Bij een westernzadel liggen ze op de skirts en dat kan wel

Selina16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 14:09

tamary schreef:
Stowaway, maar dat is boven je budget. En hoeveel wil je er in hebben? Want voor enkel een boterham en een flesje drinken kom je er met een dekje met opgenaaide tasjes ook.

Let er wel op dat de tassen aan je zadelboom moeten hangen en niet op de ruggegraad drukken. Tassen als deze:
http://www.agradi.nl/pfiff-dubbele-zade ... -zwart.htm ,
zijn niet geschikt voor engelse zadels, omdat ze niet op de boom liggen, maar achter het zadel. Bij een westernzadel liggen ze op de skirts en dat kan wel

Oke bedankt! Ik wou zulke al bijna gaan kopen! En ik doe meestal boterhammen en drinken en paardensnoepjes en mijn camera :D

tamary

Re: Zadeltassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:18

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:24

Kijk ook eens op dabo-design.nl. Erg leuke tassen, op maat gemaakt, en werken prima!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 14:25

Wat mij eigenlijk het beste bevalt is ruim bemeten vóórtassen.
Ik heb véél ervaring met zowel voor als achtertassen, bij intensief gebruik door moeiliijk terrein.
Momenteel gebruik ik lichte kunststof tassen (hm eigenlijk meer "zakken" met klittenband sluiting)die je voor aan het zadel clipt, met een elastische band met snelsluiting die onder de borst van het paard zit, voor de singel.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:42

Ik ben ook fan van die van Dabo, ook de stowaway tassen voldoen goed. De tassen aan het dekje ben ik nooit zo'n fan van. Ze trekken gemakkelijk scheef (zeker als het gewicht niet goed verdeeld wordt) en kunnen gemakkelijk wat rimpelen waardoor je het risico op schuurplekken hebt.

Selina16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 17:35

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:59

Dit zijn soortgelijke tassen als die in de link van agradi. Het punt is dat deze tassen direct op de lendenen komen te liggen en de nieren (die daar direct onder liggen) het behoorlijk te verduren krijgen, allereerst door het gewicht, daarnaast ook door de beweging. Kijk of je een voortas kunt vinden, veel gezonder voor je paard! :D

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:05

Selina, als je gaat rijden doe dan je telefoon NIET in je zadeltassen, als je er vanaf kukelt en je paard vertrekt naar huis dan kun je dus niet even bellen dat jij nog leeft.....Je telefoon doe je in je zak, in een tasje aan je riem of in een buideltasje zodat hij altijd bij je blijft...

Als ik lees wat je allemaal meeneemt denk ik dat een flink formaat buideltas (te paard hang je die aan je zijkant) genoeg is voor je. Dabo zal je daar ongetwijfeld mee kunnen helpen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:00

Nou, ik zie dat ik zelf niet eens meer hoef te reageren :D :D :D
nouja, voor een linkje dan: www.dabo-design.nl en kijk dan bij Voortassen :D