Ruin is erg goed opgevoed: plast enkel als er niemand kijkt.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

2a54z6e45r6r

Ruin is erg goed opgevoed: plast enkel als er niemand kijkt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 01:41

Hey,
Iemand een idee hoe mijn ruin aan dit gedrag komt?
Hij is 2,5 en wil nooit plassen in mijn nabijheid.
Enkel als ie het al even ophoudt (lees: half uur)

CastaMickey

Re: Ruin is erg goed opgevoed: plast enkel als er niemand kijkt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 01:44

Mijn bijrijdpaard plast ook niet als ik erbij ben. Alleen in de wei. Weet niet hoelang ze het ophoudt, maar meestal is het zo: Uit de wei halen, borstelen etc, rijden, afzadelen en die dingen. Nou, daar ben ik toch wel even mee bezig meestal en als ik haar dan terug naar de wei breng gaat ze vaak meteen plassen. Geen idee hoe ze er aan komt, maar als zij het fijn vindt vind ik het prima.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 02:51

Mijn paard poept nooit onder het rijden :+ alleen op stal of op de poetsplaats _O-

Als ze écht heel ongeduldig is met uitstappen (telkens naar uitgang willen stappen uit zichzelf) moet ze vaak nodig.

Ik vind het niet erg.. Scheelt mij weer opruimen :P

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 04:33

Dus eigenlijk lees ik dat je je paard bijna nooit ziet plassen, dat is vrij normaal hoor :j Ze hoeven niet zo vaak als bijv mensen dus dat hij het niet in jouw bijzijn doet, wil niet zeggen dat hij het ophoudt omdat jij erbij bent. Ik geloof dat paarden niet zo denken :n Die kennen geen "plasschaamte" of wat dan ook :n

Wat wel zou kunnen is dat hij het bijvoorbeeld niet op de kale grond wil doen, dat zie je bij meer paarden. Dat spettert :+

En, om je gerust te stellen, met plassen treedt bij dieren uiteindelijk gewoon het natuurlijke mechanisme in werking dat er niets meer tegen te houden valt, mocht dat in jouw ogen toch het geval zijn

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 06:45

Mijn ruin deed het ook nooit als ik erbij was. Helaas voor hem ben ik destijds voor mijn werk gaan rijden (meer tijd op stal) en kon hij niet anders meer. Toen wilde hij het alleen op stal (en in de wei) doen en zat ik regelmatig met een paard met hoge nood op wedstrijd. En hij hield het echt wel op hoor, zijn hele rug verkrampt en eens we thuis waren een diepe zucht en een plassessie van een kwartier met liters en liters die eruit kwamen :+
Sinds hij hele dagen meeging naar wedstrijd en hij kon niet anders meer dan op de trailer plassen doet hij dat ook flink. Alleen onder het zadel wil het (nog) niet, helaas, bij mijn laatste Belgische wedstrijd moest hij gewoon stilstaan omdat hij het niet meer hield, verkrampte rug, gestrekt staan, dus ik een tijd in de beugels gestaan maar plassen ho maar. Hopelijk leert hij dat ook nog een keer.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 07:21

Mijn paard plast op commando, heel handig :D

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:45

Zoals "correli" het hier al heeft uit gelegd, zo is het echt wel, paarden kennen geen schaamte of iets dergellijks, geen vergelijk me mensen dus.
Maar wat "kelly" ook opmerkte is ook waar je kan idd een paard leren het op jouw commando een beetje te doen, lukt uiteraard alleen als het paard zelf ook nood er aan heeft natuurlijk, maar het kan wel.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:53

Die van mij doet het alkeen in de stal. Heel nadelig als ik dus een hele dag wedstrijd heb.
Hij zal het echt niet doen op de trailer.
Al alles geprobeerd, zaagsel, zaagsel met wat hooi erdoor, stro..

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:55

Mijn merries doen het ook alleen in de wei. Na uren met ze bezig te zijn doen ze niets. Eenmaal terug in de wei is het eerste wat ze doen lozen uit alle kanten. :+

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 13:37

Nee, echt als ik erbij sta en ik merk dat ie moet plassen houdt hij het kost wat kost in :')
Gisteren gaan wandelen en ineens wou hij niet meer verder. Ik wist dat hij moest plassen maar hij wou echt niet, tot ik ff niet keek en dan was ie vertrokken. Echt gek :p